Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej,
Jag hoppar oxå gärna in här. Bor i Sthlm är 31 år och väntar mitt och sambons första barn med bf 7 oktober. Plussade igår och det känns helt fantastiskt?
Hej!:)
Har bf 28/9 och såg att fler som har bf sent i september hängde på denna gruppen och tror jag gör samma sak.. Man känner sig så "efter" i septembergruppen då de flesta är flera veckor före en själv:) Dessutom är väl risken stor för att man kommer gå över tiden också.. ;)
Någon mer från Skåne?:)
Hej allihop,
Jag hopas också gärna in här! Jag plussade tidigare i veckan och har också BF 3/10, enligt min gravid-app.
Har längtat så länge och känner mig överlycklig just nu. Fick plusset tack vare IVF, precis som Fröken Smilla. Vet dock att det inte alltid går vägen så jag försöker att inte förhasta mig, men det är svårt. Tiden går ju så långsamt!
Symtom: Supertrött, väldigt ömma bröst, molvärk, blir yr så fort jag reser mig lite för snabbt och har börjat se en svag pigment-rand på magen :)
Lycka till nu allihopa! <3
Hoppar in här :)
plussade på BIM -5 idag och har BF 15/10. Nu får vi hoppas att det går hela vägen
Första barnet, första försöket. Fyller 27 år i oktober, sambon fyller 30 i november.
Jag själv är född 4 veckor för tidigt och vägde 1600 gram och låg 3 veckor kuvös. Så jag tänker ha det i åtanke, ifall det går i arv.
Har som tur är mkt sparade semesterdagar, så då tar jag nog några semesterveckor i september så att jag kan gå hem 4 veckor innan bf.
Har däremot ett jobb med mkt press, ansvar, stressigt och komplicerade arbetsuppgifter. Det kommer bli klurigt med vikarie, så jag lär berätta kanske i v.10 för chefen så att han hinner hitta någon. för sen kommer sommaren och efter det är det ju snart dags! (om allt nu går som det ska)
Hur gör ni med era jobb? när berättar ni?
När berättar ni för era närmaste, föräldrar och vänner ?
Åh grattis :) jag är i v 5 (4+2)
För mitt jobb tänkte jag nog berätta när jag går in i v tolv.. Funderar även på att bara berätta till chefen nu i veckan så det är sagt. För kommer komma sent till jobbet när jag ska till bm den 23 feb. Vänner väntar jag med tills efter risk veckorna ( dock vet min bästa vän om detta), mina föräldrar vet och ikväll ska vi berätta för min sambos föräldrar , vi vill inte hålla en så står hemlighet för dem. Så är rättså nervös :p
plussade på BIM -5 idag och har BF 15/10. Nu får vi hoppas att det går hela vägen
Första barnet, första försöket. Fyller 27 år i oktober, sambon fyller 30 i november.
Jag själv är född 4 veckor för tidigt och vägde 1600 gram och låg 3 veckor kuvös. Så jag tänker ha det i åtanke, ifall det går i arv.
Har som tur är mkt sparade semesterdagar, så då tar jag nog några semesterveckor i september så att jag kan gå hem 4 veckor innan bf.
Har däremot ett jobb med mkt press, ansvar, stressigt och komplicerade arbetsuppgifter. Det kommer bli klurigt med vikarie, så jag lär berätta kanske i v.10 för chefen så att han hinner hitta någon. för sen kommer sommaren och efter det är det ju snart dags! (om allt nu går som det ska)
Tråkigt med dina tidigare mf, jag är likadan, vi går på utredning hos Sophiahemmet så dom kommer hålla koll på den här graviditeten.. Ska på vul i morgon men eftersom jag bara är i vecka 6+2 då är jag rädd att de inte ska se något.
Hoppas det går bra för dig också den här gången, det kanske är meningen nu
TS går det inte att lägga till en bf lista fast i ditt startinlägg så slipper det bli så mycket att bläddra igenom
Välkomna och grattis alla nya plussare! Lägg gärna till er i listan!
Vi har berättat för blivande mormor och farmor samt jag för några enstaka av mina kompisar (som dock inte bor på orten - vill inte att djungeltelegrafen sätter fart!
) Några till av de närmaste blir det om vi gör ett vul och allt ser bra ut då, för barnen och andra först när de 12 veckorna gått!
Vi har också alltid varit öppna eftersom alla visste om de två gångerna våra barn blev till då vi gick igenom ivf! Men för tre år sedan när vi blev gravida och som innan berättat på jobb och allt kändes det så jobbigt när det blev mf runt v.10, så ska försöka hålla lite på det denna gång! Samtidigt vill man inte tänka så utan vara positiv!
TS går det inte att lägga till en bf lista fast i ditt startinlägg så slipper det bli så mycket att bläddra igenom