• violis

Vad köper ni för kläder till era barn?

Väldigt olika,inga direkta märkeskläder utan " vanliga" Kappahl ,Lindex,Maxi , det mesta har yngre syskon kunnat ärva .Ytterkläder har vi haft varierande under årens lopp,nu har mina aldrig gått på " ur och skur" utan på vanlig " traditionell" förskola så ytterkläder från tex Kappahl har funkat bra ( även om de varit lite blöta efter förmiddagen så har de hunnit torka i torkskåpet innan de skulle ut på em)

Sedan är jag en stor " fan" av klädbytardagar så där har barnen fått fynda mycket kläder själva ,när kläderna kostar 10-15kr plagget så gör det ju inget att det slits eller kanske inte går att ärva.

När och om mina kommer in i " märkesklädes hysterin" kommer de få ansvar för sitt studiebidrag och själva få köpa sina kläder ( gjorde så med bonusarna när de var tonåringar- )vi som föräldrar köper ytterkläder,skor,gympakläder - i den prisklass VI anser vara vettig - vill man ha dyrare får man själv spara i hop till det

• violis

Slänger in ett extra svar ur yrkesperspektiv.... Det viktigaste med klädena till yngre barn är att de är bekväma och praktiska ,att det inte är hela världen om det skulle bli några fläckar på dem ( ve o fasa,de kläderna skulle ju säljas på Tradera/ blocket " onamnade förståss" )

Utan att barnen får vara barn och leka och utforska av hjärtans lust

När det kommer till äldre barn så beror det sååå mycket på gruppen,har aldrig sett det så tydligt som när jag jobbade på en skola med två " spår" på spåret jag jobbade hade " alla" barn kläder från Kappahl ,Lindex,HM etc de yngre barnen hade overall på vintern ( upp till 3-4 : an) barnen i det andra spåret hade " bara" märkeskläder o det var bara barnen i fskklass och några i 1:an som hade overall på vintern övriga hade termobyxor o jacka .... Detta var alltså på samma skola,samma " socialgrupp" av barn men två spår och helt olika grupp påverkan (F-klass till åk 9 skola)

Svar på tråden Vad köper ni för kläder till era barn?