• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Libra1
    Saturnus skrev 2015-06-17 21:22:26 följande:

Testade idag på em och fick till min förvåning svagt positivt. Känner mig livrädd att det är fel på stickorna. I morgon bitti blir det test på morgonurin.

Håller tummarna för er andra. Någon fler som tjuvtestar eller är ni duktiga på att hålla ut?

Grattis! Hoppas testet är starkare imorgon!!! :)
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2015-06-18 15:49:24 följande:
    Ja.. det kommer rikligt med färskt blod.. så nu får vi söka oss vidare privat.

Någon som har en klinik att rekommendera?
    Nej vad tråkigt! :(

Var bor du? Vi går på Nordic IVF Center i Malmö. Rekommenderar dem.
  • Saturnus
    Libra1 skrev 2015-06-18 17:56:29 följande:
    Grattis! Hoppas testet är starkare imorgon!!! :)
    Besviken.... Testet var svagare idag :( Urinen var fullt med lutinus på morgonen. Kan det påverka?
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2015-06-18 16:57:26 följande:

Nej vad tråkigt! :(

Var bor du? Vi går på Nordic IVF Center i Malmö. Rekommenderar dem.

Ja, det känns fruktansvärt. Har inte fått ett plus på något av försöken :( dock alltid fina embryon (på det dem kan se) Vi bor i Borås har kollat på 2 olika i Göteborg. Hur går det för er?
  • Saturnus
    LadyMaria skrev 2015-06-18 16:49:24 följande:
    Ja.. det kommer rikligt med färskt blod.. så nu får vi söka oss vidare privat.

Någon som har en klinik att rekommendera?
    Åh vad tråkigt, känner med dig! Carl von linne kliniken i Uppsala har jag hört mycket gott om. www.linne.se beror väl lite på vart ni bor i Sverige!
  • Nicka
    Saturnus skrev 2015-06-18 21:12:53 följande:
    Åh vad tråkigt, känner med dig! Carl von linne kliniken i Uppsala har jag hört mycket gott om. www.linne.se beror väl lite på vart ni bor i Sverige!
    Så tråkigt ): Vi går på Carlanderska ( fertilitetscentrum) i Göteborg och tycker de är bra, gick där även då vi gick genom landsting.
  • Nicka

Ruvdag 4 idag..De hugger lite i magen och har ömma stenhårda bröst, hoppas detta är goda tecken. Börjar må lite bättre psykiskt nu,kan inte minnas att jag reagerade så starkt på Lutinus sist.

Nickasworld.blogg.se

• Libra1
    LadyMaria skrev 2015-06-18 20:15:13 följande:
    Ja, det känns fruktansvärt. Har inte fått ett plus på något av försöken :( dock alltid fina embryon (på det dem kan se) Vi bor i Borås har kollat på 2 olika i Göteborg. Hur går det för er?
    Nordic finns i Göteborg också. Ska med vara bra.

Vi har lite paus. Har fortfarande jobbiga smärtor. Men hoppas på att kunna köra igång i augusti. Orkar inte vänta mer. Tiden går och man blir inte yngre. :-/

Har du fått någon förklaring på varför det inte fäster? :-/
  • GrukanGrace

Gör 6:e försöket. Har fått tillbaka en 3 dagars och en 5 dagars morula. Är nu på Ruvdag 8 räknat på 3:an

Tjuvtrstade i morse. Inget utslag.

Snälla håll tummarna.

Kram och glad midsommar

• Saturnus
    GrukanGrace skrev 2015-06-19 10:30:17 följande:

Gör 6:e försöket. Har fått tillbaka en 3 dagars och en 5 dagars morula. Är nu på Ruvdag 8 räknat på 3:an

Tjuvtrstade i morse. Inget utslag.

Snälla håll tummarna.

Kram och glad midsommar

Klart vi håller tummarna! Glad midsommar till dig med!
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök