Vi som har avbrutit 2014/2015
Hej,
jag vet inte heller om denna tråd är aktiv längre men jag gör ett försök ändå. Jag och min man avbröt vår graviditet i vecka 22 för tre veckor sedan, den 1 juni, efter att vi vid rul och efterföljande riktade ultraljud fick reda på att vår lilla flicka hade allvarliga fosteravvikelser som man tydligt kunde se på hennes lilla kropp på ultraljudet. I vårt fall rörde det sig alltså inte om någon kromosomavvikelse (ingenting man kunde se på fostervattenprovet iallafall vilket vi gjorde efter rul) men då läkarna inte gav oss så mycket hopp fattade vi det tunga beslutet att avbryta efter två veckors utredningar, ultraljud, kuratorskontakt m.m. Det kändes extra tungt då vi både haft ma och mf förra året, så när äntligen allt verkade rulla på som det skulle så hände detta som absolut inte fick/kunde hända. Det har varit en omtumlande tid och vi har nog fortfarande inte förstått vad som hänt, men vi tar en dag i taget.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha en närmare kontakt med någon av er andra som varit med om detta då det känns som att ingen annan kan förstå allt det hemska man varit med om och som man tvingas gå igenom nu efteråt. Jag bor i Stockholm så det vore trevligt om det finns någon som bor i närheten så att man kanske kan träffas och utbyta erfarenheter. Jag ser i tråden att några av er har startat en Facebook-grupp för närmare kontakt, men då jag inte känner mig redo att visa för alla "vänner" på Facebook att jag gått med i en sådan grupp (jag tror nämligen att det syns i profilen att man gått med, om det inte finns någon inställning för detta?) så försöker jag leta efter en kontakt här ändå.
Jag hoppas att alla ni som har gått igenom detta hemska för en tid sedan mår bättre idag och att ni andra precis som jag som gått igenom detta nyligen kan finna stöd i familj och vänner i den akuta sorgeperioden. Ingen mamma ska behöva fatta ett sådant här beslut som vi har tvingats fatta!!