BILD på delade magmuskler, diastas
Min dotter är 1,5 år och min diastas har blivit värre det senaste halvåret eftersom hon väger mer och mer. Jag gick hos sjukgymnast och har laddat ner mammamage-appen, men jag orkar inte ta tag i detta problem ordentligt eftersom tiden inte räcker till.
Finns det någon där ute som ser likheter med sin egen mammamage och min? Dvs (se bild till vänster) att magmusklerna ligger högre upp än vanligt och att det syns en tydlig grop ovanför naveln -- samt att magen kan se lite fyrkantig ut (se bild till höger) när man slappnar av?
Jag kan dessutom se tarmar röra sig inuti ovanför naveln ibland. Det blir som en kula som tittar fram ovanför den skuggiga gropen i naveln. Känns obehagligt! Min gynekolog sa att jag ev kunde ha navelbråck.
Det jag framförallt vill med tråden är att få lite stöd genom att höra att andra har/har haft liknande problem, jag skulle även vilja se bilder på era magar om ni tycker att den påminner om min!
Jag är smal och tycker inte att magen är ful, men den ser lite konstig ut och jag vill inte att det blir ännu värre.