Inlägg från: Anonym (LL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LL)

BILD på delade magmuskler, diastas

Jag hade efter två graviditeter, delade magmuskler, navelbråck och 1 dm hål i bukväggen. Jag är 150 cm lång och fick bäbisar som var 4 kg och var 54 långa... ;) Detta gick jag med i 1 år!! innan jag tänkte " nä, nog fan är det väl ändå lite konstigt" Det var en lustig känsla. Kunde trycka in magen med händerna, och känna hur ryggslutet blev avlastat.
    Ingen gyn eller liknande hade sagt något om detta när jag frågat.. de avfärdade med att det typ var navelbråck. Fixa om du vill ungefär.
    Nåja. Jag gick tillslut till en läkare, han tittade på min mage i 2 sekunder.
    Sen fick jag remiss till magnetröntgen. Efter 3 månaders väntetid fick jag röntga mig och sen fick jag svaret. Remitterad vidare till plastiken. Och fick en full bukplastik. Innan de var jag tvungen att svälta och promenera bort 35 gravidkilon.
    Att du kan se tarmarna röra sig osv ovanför naveln, så upplevde jag det med.
    Och det var på grund av att bukväggen var sönder.

Jag har fått höra att man måste först och främst kolla upp magen, alla får delade magmuskler ? men det finns ju en gräns.
    Jag la mig i sit up ställning, på rygg, kom upp till en halv sit up..Då fick jag in 4 fingrar mellan musklerna. Det är jävligt obra.. :)

• Anonym (LL)
    Anonym (LL) skrev 2015-02-12 15:06:11 följande:

Jag hade efter två graviditeter, delade magmuskler, navelbråck och 1 dm hål i bukväggen. Jag är 150 cm lång och fick bäbisar som var 4 kg och var 54 långa... ;) Detta gick jag med i 1 år!! innan jag tänkte " nä, nog fan är det väl ändå lite konstigt" Det var en lustig känsla. Kunde trycka in magen med händerna, och känna hur ryggslutet blev avlastat.
    Ingen gyn eller liknande hade sagt något om detta när jag frågat.. de avfärdade med att det typ var navelbråck. Fixa om du vill ungefär.
    Nåja. Jag gick tillslut till en läkare, han tittade på min mage i 2 sekunder.
    Sen fick jag remiss till magnetröntgen. Efter 3 månaders väntetid fick jag röntga mig och sen fick jag svaret. Remitterad vidare till plastiken. Och fick en full bukplastik. Innan de var jag tvungen att svälta och promenera bort 35 gravidkilon.
    Att du kan se tarmarna röra sig osv ovanför naveln, så upplevde jag det med.
    Och det var på grund av att bukväggen var sönder.

Jag har fått höra att man måste först och främst kolla upp magen, alla får delade magmuskler ? men det finns ju en gräns.
    Jag la mig i sit up ställning, på rygg, kom upp till en halv sit up..Då fick jag in 4 fingrar mellan musklerna. Det är jävligt obra.. :)

Alltså, jag menar att kolla upp magen innan man börjar mixtra med olika träningsformer, för är det allvarligt så förstörs ju bara ännu mer. Plus att du kan träna hur mycket du vill, du kommer ändå aldrig få ordning på skiten utan operation. Ja, något sådant :)
  • Anonym (LL)

Kan tilläggas att jag är 150 cm lång, så barn som är 54 långa ( en tredjedel av mig ) och väger 4 kg.. är väldigt stort för mig :) Och därav så gick jag sönder helt enkelt. 
    Jag återhämtade mig bra efter bukplastiken, efter 2 veckor så var allt i princip som vanligt som innan graviditeterna.. stark och fin hållning igen.

Jag var alltså totalt sönder, navelbråck, separerade magmuskler och hål i bukhinnan. Det var liksom inget snack om att jag inte skulle få en bukplastik..
    så jag vet inte hur "hårda" de är på att man inte skulle få osv..

• Anonym (LL)

Min navel, ja... den plockade de ut.. sydde ihop och sydde fast igen :)

Helt otroligt vad de kan göra nuförtiden .. Först var det tal om att ta bort min navel helt, Men jag var väl inte så jättepeppad på den tanken. . Det var tur de kunde fixa till den ..

Nu är det det några år sedan jag gjorde den här operationen, enda gången jag känner av magen nu är när jag spyr. Det gör oerhört ont..
    Annars är det lugnt :)

Jag blev väldigt sned i mitt bäcken efter att ha burit barn på höften i några år .
    Blev trött i ländryggen och nervsmärtor tillslut. Gick till en kiropraktor som knäckte till det där på nolltid och blev som ny igen! Tipp topp! :)
    Jag hade då 5 cm i benskillnad.. och min ena höft var 5 cm mer bakåt än den andra sidan så att säga. Tur det går att fixa det mesta, eller hur? ;)

Jag tycker absolut du ska kolla upp din mage, vänta inte lika länge som mig! 

Svar på tråden BILD på delade magmuskler, diastas