Anonym (:)) skrev 2015-02-03 22:29:36 följande:
Mja att parkera olagligt är inte riktigt samma sak som att bruka droger. Men vi har ju lapplisor i samhället så varför inte sticktester för droger. Tycker det är en bra idé! Jag vill inte ha en anställd som har substanser i kroppen som påverkar psyket varesig alkohol eller någon olaglig substans. Sen har jag hört det romantiska tugget om droger och alla positiva argument till leda. Om brukare var lika kreativa att på andra plan som att komma på ursäkter för att bruka så skulle de komma långt. Men jag spyr på drogpropaganda.
Därför lapplisor ser var en bil är parkerad. Ett drogprov är en kränkning på både den personliga integritet och ens kroppsliga integritet,
Är det inte viktigare att ha bra anställda? Varför priorterar du inte prestation före urin?
Anonym (Absolut) skrev 2015-02-03 22:32:07 följande:
Fast nu är det ju inte så att du får sällskap och att nån stirrar när du kissar.
Dom tejpar för så du inte kan spola i toaletten och inte i kranen om det finns handfat inne på toaletten.
Jo, det är precis så det går till. Någon vilt främande ställer sig max 1m ifrån dig och glor på.
Anonym (:)) skrev 2015-02-03 23:09:46 följande:
Fast om du tänker ur en arbetsgivares perspektiv så kan ett narkotikamissbruk skada företaget och arbetet även om det inte är fara för någons liv... Jag är helt för och förstår inte det kränkande med att lämna ett urinprov.
Nej, dåligt arbete skadar företaget, inte droger. Är det på grund av narkotika eller inte är det något den anställda måste ta ansvar för.
Menar du att stanken av droger gör så att du inte kan jobba på kontoret eller?
Anonym (:)) skrev 2015-02-03 23:43:14 följande:
Så går det även till när jag tar UPn på jobbet. Jag står bakom en glasruta i ett annat rum och ser men personen som kissar ser inte mig. Så man gör det givetvis så värdigt som det bara går.
Det är ju ännu värre. Då har man ingen aning om hur den andra beter sig bakom spegeln.
EnAnonumius skrev 2015-02-03 22:59:17 följande:
På vissa jobb är det ett måste med drogtester.
Sedan får folk säga va de vill.
Min man jobbar på ett jobb där det kan vara ödesdigert för säkerheten av sig själv och andra om personen är drogpåverkad och/eller alkoholpåverkad.
Konstigt att det går i andra länder och har alltid gått innan man började med narkotikaprover.