Inlägg från: MalinA87 |Visa alla inlägg
  • MalinA87

Gravid i Linköping?

Jag bor oxå i Linköping. Är 28 år gammal och väntar första barnet i maj. Går in i v 25 imorgon..

• MalinA87

Vi har inte tagit reda på könet utan det får bli en överraskning :)

15 veckor kvar.. tiden går väldigt fort!

• MalinA87

Åh bara 8 veckor :)

Vi har en risk att den lille kommer för tidigt så den kan vilja titta ut redan v 35 och då är det ju bara 10v kvar. Mår du bra?

• MalinA87

Det är skönt när man kommer förbi det stadiet. Då kan man förhoppningsvis slappna av lite mer. Sen hade jag nog lite spökveckor typ v 15-21 när jag inte kände nånting och mådde allmänt bra. Sen kom första biffarna runt v 22 och nu känner jag den lille varje dag :)

Är ni nöjda med era barnmorskor?

• MalinA87

Vi har haft samma barnmorska varje gång men har inte träffat henne så ofta ändå.

Först hade vi inskrivningssamtalet, sedan gjorde vi kub, sedan gjorde vi rul på sjukhuset så då vare en läkare som gjorde det.. och efter det har vi ett besök den här veckan när jag är i v25. Men sedan tror jag att det kanske är var 3e eller 4e vecka.. Har ett ul bokat i v 32 också..

Men tiden går så fort ändå tycker jag och det är lite att stå i så vips säger det så är väl tiden inne.

• MalinA87

Jag mådde bara lite lätt illa i början. Mest på morgonen sedan gick det över. Tröttheten var nästan värre för mig..

Och jag har inte mått illa senare i graviditeten heller. Har inte spytt en enda gång. Men detta är ju väldigt individuellt.

• MalinA87

Mitt inskrivningssamtal var absolut inte så långt men det har kanske att göra med hur mycket frågor man själv har. Och det är vårt första barn så det var inte så att vi visste mycket innan... Tror vårt tog 45 min..

• MalinA87

Vi har inte tagit reda på det utan det får bli en surprise :)

• MalinA87

Vi var nere i Ullared förra veckan och shoppade en del. Deras utbud ändras ju men om ni undrar något kan jag iaf svara på vad som fanns för en vecka sedan :)

Svar på tråden Gravid i Linköping?