• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Prettyr3dd
    Menstruella skrev 2015-02-03 16:13:27 följande:

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

Hej!

Grattis till graviditeten! :D

Är 21 och gravid med första barnet med bf i april :)

Jag och sambon flyttar till Åtvidaberg nu på torsdag (5/2) :)
  • Menstruella

Hej! Tack, och detsamma :) Då har du inte långt kvar alltså, spännande!
    Hur mår du i graviditeten då? Jag har mått så himla illa och känt mig som en zombie, men det släppte för någon vecka sen så nu bara njuter jag av att må bra!

• Prettyr3dd
    Menstruella skrev 2015-02-06 18:04:12 följande:

Hej! Tack, och detsamma :) Då har du inte långt kvar alltså, spännande!
    Hur mår du i graviditeten då? Jag har mått så himla illa och känt mig som en zombie, men det släppte för någon vecka sen så nu bara njuter jag av att må bra!

Tack!

Nej nu är det skönt nog inte långt kvar, haft en sjukt jobbig graviditet med illamående nästan 5 fulla månader och bara 1 vecka efter det släppt så fick jag åka in akut första gången och hade visst njurbäckeninflammation. Fick antibiotika och skulle lämna en odling sa bm 10 dagar efter avslutad kur, fick ett datum för att gå till vc för att uppdaga vc var semesterstängt över jul och nyår. Försökte nå min bm som inte svarade så halvvägs in i januari så fick jag åka in akut igen. Njurbäckeninflammationen hade inte försvunnit. Blev ordinerad antibiotika resten av grav. Eftersom detta var på en annan ort skulle jag väl hemma kontakta bm för att meddela henne och få antibiotika via läkaren de har och då eftertraktat till fl i Västervik där jag var. Ringde bm igen men hon svarade inte så ringde en annan. Fick då veta att eftersom jag hade symptom kvar trots antibiotika skulle jag lämna ny odling för att få ett recept. Ännu inte fått tag på bm 2 veckor senare så går ännu obehandlad för det då hon inte kontaktade tillbaka som hon skulle. Nu flyttade vi igår in i lägenheten i Åtvid så ska på måndag på deras telefontid ringa och få en bm och hoppas på att något sker!

Så just nu sitter jag med smärtor och allt känns bara väldigt jobbigt och oprofessionellt! Så bitter på vården!

Härligt att ditt illamående har släppt så du kan njuta nu! :)
  • Kottex

Grattis till er :) 28 år, bor i Linköping. Precis gått in i vecka 13. Har första ul på måndag. Äntligen äntligen :)

Det låter inte som ett lätt graviditet, jag hoppas det släpper och du kommer må toppen sista månaderna.

• Menstruella
    Prettyr3dd skrev 2015-02-06 23:13:59 följande:
    Tack!

Nej nu är det skönt nog inte långt kvar, haft en sjukt jobbig graviditet med illamående nästan 5 fulla månader och bara 1 vecka efter det släppt så fick jag åka in akut första gången och hade visst njurbäckeninflammation. Fick antibiotika och skulle lämna en odling sa bm 10 dagar efter avslutad kur, fick ett datum för att gå till vc för att uppdaga vc var semesterstängt över jul och nyår. Försökte nå min bm som inte svarade så halvvägs in i januari så fick jag åka in akut igen. Njurbäckeninflammationen hade inte försvunnit. Blev ordinerad antibiotika resten av grav. Eftersom detta var på en annan ort skulle jag väl hemma kontakta bm för att meddela henne och få antibiotika via läkaren de har och då eftertraktat till fl i Västervik där jag var. Ringde bm igen men hon svarade inte så ringde en annan. Fick då veta att eftersom jag hade symptom kvar trots antibiotika skulle jag lämna ny odling för att få ett recept. Ännu inte fått tag på bm 2 veckor senare så går ännu obehandlad för det då hon inte kontaktade tillbaka som hon skulle. Nu flyttade vi igår in i lägenheten i Åtvid så ska på måndag på deras telefontid ringa och få en bm och hoppas på att något sker!

Så just nu sitter jag med smärtor och allt känns bara väldigt jobbigt och oprofessionellt! Så bitter på vården!

Härligt att ditt illamående har släppt så du kan njuta nu! :)
    Åh, stackare! Så jobbigt att behöva lägga massa energi på att få den vården man behöver när man mår dåligt nog som det är :( Håller tummarna för att det löser sig bättre nu i Åtvidaberg!
  • Menstruella
    Kottex skrev 2015-02-07 11:47:25 följande:

Grattis till er :) 28 år, bor i Linköping. Precis gått in i vecka 13. Har första ul på måndag. Äntligen äntligen :)

Det låter inte som ett lätt graviditet, jag hoppas det släpper och du kommer må toppen sista månaderna.

Grattis till dig med! :) Åh vad roligt, jag har UL på torsdag, som man har längtat!
    Hur mår du annars då?
  • Kottex
    Menstruella skrev 2015-02-07 17:11:11 följande:

Grattis till dig med! :) Åh vad roligt, jag har UL på torsdag, som man har längtat!

Hur mår du annars då?

Knappt man vågar skriva det.. Har mått jättebra hittills, ömma bröst o svårt att gå på toa, båda har nästan släppt helt. Trött, har somnat många gånger i soffan (gör aldrig det annars) Du verkar också mått bra såg jag innan :)?
  • Prettyr3dd
    Kottex skrev 2015-02-07 11:47:25 följande:

Ja, får jag antibiotikan så blir de ju bättre så hoppas på bättre vård här :)

Dock verkar jag drabbats av foglossning nu också >.<

Så blir ett samtal till bm på måndag så jag kan börja få detta fixat :) ändå glad att jag klarat mig till v32 utan besvär av det då jag är överrörlig och det brukar vara ett problem då, så glad att de kom så pass sent då så slipper man ju till största sannolikhet kryckor iaf som kan behövas då.

Försöker se ljuspunkterna och de är ju inte så svårt när bebis rör runt ändå :)
  • Prettyr3dd
    Menstruella skrev 2015-02-07 17:09:51 följande:
    Åh, stackare! Så jobbigt att behöva lägga massa energi på att få den vården man behöver när man mår dåligt nog som det är :( Håller tummarna för att det löser sig bättre nu i Åtvidaberg!
    Ja men precis! Verkligen upprörd över Västerås vård!

Bara hoppas Åtvid är bättre :) men det ska nog lösa sig :) annars får jag ta och skälla lite och släppa loss lite hormoner så kanske något sker ;p
  • casey

Hej! Jag är 26 år och väntar första barnet i augusti, är i vecka 12 så kul med några fler som är lika i tiden :) bor i linköping. jag har första ul på onsdag, innan dess känns de bara sjukt overkligt... Har mått lite illa, trött (trodde inte man kunde somna tidigare än vad jag gör vanligtvis, men de går visst) .

Svar på tråden Gravid i Linköping?