• VhS

Gravid i Linköping?

Hej!
    Jag väntar också barn i augusti, är i v 12 nu tror jag. Ska på inskrivningssamtal i morgon och första ul nästa vecka. 

casey skrev 2015-02-11 12:59:17 följande:

Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet som tar upp till 1,5timme? :)

Måste börja med att fråga om inskrivningssamtal, kan det alltså ta 1,5 timme? Hade jag inte alls räknat med! 
  • VhS
    casey skrev 2015-02-11 17:45:25 följande:
    Grattis till dig:) ja hon sa att de kunde ta 1-1,5h. Men om du har de snart så kanske du kan svara på de sen hur lång tid de tar. :) jag har det på tisdag.
    Tack, och detsamma till er! Vad härligt att första ul såg bra ut, man (jag) är ju lite nervös innan man vet att allt är ok. 

Får höra av mig imorgon när jag varit där så kan jag ju i alla fall berätta hur långt mitt samtal blev :) 
  • VhS

Nu har jag också varit på ul, allt såg bra ut, det var så härligt att få se hjärtat som slog :) Jag blev framflyttad en dag så nu är det den 28/8 som gäller. Skönt att kunna slappna av lite mer nu och faktiskt på riktigt tänka sig att man ska bli mamma!  

• VhS
    Menstruella skrev 2015-02-21 11:45:34 följande:
    Så skönt! Har du fått någon mage än? :) Jag ligger ju en vecka före dig och magen har kommit igång och vuxit jättemycket senaste 10 dagarna kanske! Från nästan helt platt till att faktiskt se gravid ut, känns väldigt konstigt! Fast mysigt såklart :D
    Ja, lite grann. På morgonen syns bara en liten bula under naveln men på kvällen syns det väldigt tydligt att det börjar komma en liten gravidmage :) 

Jag skulle vilja vänta några veckor med att berätta på jobbet men samtidigt börjar jag tröttna på alla löst sittande kläder. Jag har inhandlat två par mamma-byxor i alla fall, sååå skönt att slippa en hård byxlinning som skär in i magen! 
  • VhS
    Menstruella skrev 2015-02-23 19:16:34 följande:
    Mysigt! :)
    Vad jobbar du med? Själv var jag "tvungen" att berätta på jobbet redan vecka 6, jobbar som sjuksköterska och dom hade planerat en dag att jag skulle hantera cellgiftsdropp som man ju INTE ska hålla på med då man är gravid. Så det var bara att säga som det var! Kändes lite sådär men har samtidigt varit ganska skönt de dagar man mått som sämst på jobbet.
    Ja, då blir det ju genast svårare att hålla det hemligt om man hamnar i en sån situation. 

Jag är lärare. Tänkte berätta för mina "närmsta" på jobbet den här veckan, de jag kommer bäst överens med och som jag brukar hänga lite med på fritiden. Fast de har säkert redan misstänkt att jag är gravid :)  Framför allt tänker jag försöka hålla det hemligt för eleverna så länge som möjligt. Men har ju kommit på att det blev ganska bra planerat med bebis i augusti så jag inte försvinner mitt i ett läsår i alla fall! 
  • VhS

Jag är i vecka 17 och är ganska säker på att jag kände bebisen röra på sig idag! Så coolt, kändes som det var något som kittlade på insidan av magen. Har en evighet kvar till nästa ul (3 veckor) så nu känns det lite som en tröst att jag i väntan på det kanske kan få känna bebisen lite grann i alla fall :) 

• VhS

BF-lista 

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors 

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov 

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga 

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen 

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1 

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

• VhS

Idag avslutas vecka 20 för mig, så 50% avklarat hittills! Vi var på RUL idag och fick reda på att bebisen mår bra och att det är en pojke :) Tyvärr har jag och min man jättesvårt för att komma överens om pojknamn som båda gillar, så det blir en utmaning. Tur att vi har ytterligare 20 veckor på oss ;) 

• VhS

Jag kommer gärna förbi Espressos House en sväng imorgon också. Kul! 

• VhS

Jag går in i v 36 imorgon, 5 veckor kvar till BF! Var på ett TUL för några veckor sedan, vilket visade att det troligtvis ligger en stor bebbe i magen. Är lite nojig över det och skulle gärna se att han kommer om senast 5 veckor så han inte hinner växa på sig alldeles för mycket. ;) 

Vi är klara med det mesta här hemma, behöver fixa klart i badrummet med skötbord och grejer och så behöver vi införskaffa ett babyskydd. 

Babymassage lät intressant, det kanske man skulle kosta på sig (och bebis)! Skulle gärna ha någon aktivitet eller så som gör att man kommer ut och träffar lite folk. 

Svar på tråden Gravid i Linköping?