Gravid i Linköping?
Hoppar också in här. Väntar vårt första barn i oktober. Är i vecka 9 nu så är inte så långt gången som många av er andra. Har inte inskrivningssamtalet förrän 17 mars och första UL 30 mars. Känns som en evighet dit !
Hoppar också in här. Väntar vårt första barn i oktober. Är i vecka 9 nu så är inte så långt gången som många av er andra. Har inte inskrivningssamtalet förrän 17 mars och första UL 30 mars. Känns som en evighet dit !
Illamåendet kommer och går under dagen, men har inte kräkts något. Molvärk till och från. Det värsta är mina bröst som bara gör ondare och ondare ;) Men är så otroligt glad över att vara gravid så känner att jag kan må hur som helst :)
Rätt som det är så kommer du vara där! Känns som att jag alldeles nyss var i vecka 6 och då kändes det ju veeerkligen som en evighet till UL! Nu väntar jag på att börja känna bebisen röra sig istället :)
Hur mår du för övrigt? Illamående?
Knappt haft några symtom idag, blir så nojig :(. Lyckades få ett tidigt ultraljud på måndag. Håller tummarna att allt ser bra ut !
Imorgon är det äntligen dags för VUL, men är så nervös att det inte finns något tickande hjärta :/
Det gick jättebra :) fick se ett tickande hjärta ! Nu känns det mer verkligt, men ändå svårt att förstå att vi faktiskt ska bli föräldrar. Bf blev reviderat 2 veckor så är i vecka 8 istället för 10. Bf är den 21/10.
Grattis till flickan PLSB! Hoppas att ni mår bra :)
Hjärterdam91, hit gick det på VUL?
Novemberbarn, välkommen hit, hur mår du? Några känningar?
IMHO Skönt att se att allt var bra med bebben, även om du verkar haft en jobbig dag annars.
De är tillbaka till och från. Men just nu har jag åkt på en rejäl förkylning och feber så den stör mer än symptomen! Hur är det med dina symptom ?
Grattis, vilken lättnad :) Är du fortfarande fri från symtomen eller har de kommit tillbaks?
Grattis!
Hej! Jag hoppar in här om jag får? Plussade idag efter 3 års känslomässig berg- och dalbana med bl.a. ett antal IVF-försök.. Är sååå lycklig just nu.. Går in i vecka 6 idag tror jag.. :D
Var på inskrivningssamtalet igår, är supernöjd med barnmorskan vilket känns jätteskönt. Nu är det nedräkning till UL den 30 april :)
Jag mena såklart 30/3 ;) kul att vi har samma!
Ja precis måndag 30/3, snart kan man säga "nästa vecka" :)
Hihi kul att både du, jag och hjärterdam91 har UL samma dag.
Ska bli så mysigt när resten av familjerna också kan känna rörelserna, men det dröjer nog några veckor till.
Är det någon annan som har sjukt konstiga drömmar på natten? Jag har så fantasifulla, detaljrika ovanliga drömmar. Brukar inte alls drömma så här. Kan det bero på hormonerna?
Jag fick komma dit i förmiddags och dom klämde lite på magen och tog urinprover, men hittade inget konstigt. Fick även lyssna på hjärtat :) Verkar som att det onda bara är att det växer trots allt, men inte trodde jag det kunde göra SÅ ont. Nu känns det bättre iallafall! Fick så bra bemötande av barnmorskan, annars kan man ju lätt känna sig lite dumförklarad i kontakt med vården ibland.
Tack för stödet hörni :)
BF-lista
22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors
16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov
21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga
23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping
24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen
28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan
30/8 casey, 26 år, första barnet, T1
19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan
15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen