Inlägg från: Cherie |Visa alla inlägg
  • Cherie

Gravid i Linköping?

Hej! Jag hoppar in här lite i efterhand. Vad roligt att många väntar i augusti, jag väntar mitt tredje barn 24/8. Vi är relativt nyinflyttade till Linköping då vi bott i Sthlm/Uppsala de senaste 10 åren. Var på kub UL för två veckor sedan och allt såg bra ut. Fortfarande lika magiskt att se sin plutt för första gången. Ha det fint allihopa :)

• Cherie

Min dotter blir 8 i april och sonen är 6, skiljer 1,5 år mellan dem så det var en intensiv småbarnsperiod för mig. Denna gång ser jag framemot att få njuta av det på ett helt annat sätt.

Det är oxå spännande att barnen förstår vad som pågår och väntar minst lika ivrigt som oss, helt underbart att se.

Själv slipper jag berätta för någon chef då jag sa upp mig från mitt tidigare jobb när vi flyttade hit. Hade tänkt njuta av arbetslösheten ett litet tag så barnen fick landa efter flytt och jul och allt vad det innebär men så blev jag gravid i samma veva vi flyttade och, ja vem vill anställa en gravid kvinna?

Har det börjat synas på er ännu? Jag var supersvullen i början nu när det lagt sig kan man absolut se en kula där.

• Cherie

Eftersom att maken är från Norrköping sedan tidigare har vi alltid haft det som mål att flytta närmare familjen. (Min bor i Norrland och det kändes aldrig som nåt alternativ för oss). Så fick han jobb på Saab och nu är vi här.

Hehe ja jag har oxå haft en liten putmage sedan innan, skönt att man har något att skylla det på nu, oavsett om det är hela orsaken eller ej :)

Vad jobbar ni allihopa med?

• Cherie

Jag jobbade ute på Arlanda i taxfree butikerna som assisterande butikschef.

• Cherie
    maliiin87 skrev 2015-03-02 19:37:33 följande:

Spännande. Det är spännande att inte veta men smidigt att veta vad det blir så man kan planera.

Vi tog reda på det och väntar en pojke:)

Grattis till pojken :)
  • Cherie
    Kottex skrev 2015-03-05 21:56:14 följande:

Mindre än 3 veckor kvar till ul. Vad är väntans tider.? Trodde inte en graviditet kunde innebära så mycket väntan, nedräkning från dag till dag till nästa dag :)

Så är det verkligen. En evig väntan, först att komna över den magiska vecka 12 sedan UL, sparkar och allt vad det är och så klart den längsta väntan av allt, BF
  • Cherie

Grattis till flickan PLSB! Hoppas att ni mår bra :)

Hjärterdam91, hit gick det på VUL?

Novemberbarn, välkommen hit, hur mår du? Några känningar?

IMHO Skönt att se att allt var bra med bebben, även om du verkar haft en jobbig dag annars.

• Cherie

Hjärterdam91, gratulerar, det är så skönt när man fått se det där tickande hjärtat. Jag hade en konstig nojja denna gång, att bebisen skulle ligga utanför livmodern utomkvedshavandeskap (heter det så?). Men sen att få att allt stod rätt till var underbart. Även om jag fick hålla mig till KUB.

• Cherie

Är det någon som kan svara på detta?

I två dagar har jag haft så sjukt ont i ländryggen/svanken på vänster sida. Det liksom smärtar och tar emot så fort jag bara rör mig. Kan det vara foglossning eller vad kan det bero på?

Slapp tack och lov foglossning i mina tidigare graviditeter så jag vet inte hur det känns.

Går in i vecka 17 idag

• Cherie
    Menstruella skrev 2015-03-10 16:51:36 följande:
    Det kan säkert vara foglossning, eller helt enkelt bara ryggont? Jag har ett foglossningsbälte som man spänner åt hårt över höfterna som är skönt när man står och går mycket om det är foglossning, kanske värt att testa!
    Jag hoppas på bara ryggont, får se hur detta utvecklas de närmsta dagarna annars kanske ett foglossningsbälte är smart att investera i. Hittar man dom på Apoteket eller?
Svar på tråden Gravid i Linköping?