Gravid i Linköping?
Hej!
Jag väntar också barn i augusti, är i v 12 nu tror jag. Ska på inskrivningssamtal i morgon och första ul nästa vecka.
Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet som tar upp till 1,5timme? :)
Hej!
Jag väntar också barn i augusti, är i v 12 nu tror jag. Ska på inskrivningssamtal i morgon och första ul nästa vecka.
Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet som tar upp till 1,5timme? :)
Nu har jag också varit på ul, allt såg bra ut, det var så härligt att få se hjärtat som slog :) Jag blev framflyttad en dag så nu är det den 28/8 som gäller. Skönt att kunna slappna av lite mer nu och faktiskt på riktigt tänka sig att man ska bli mamma!
Jag är i vecka 17 och är ganska säker på att jag kände bebisen röra på sig idag! Så coolt, kändes som det var något som kittlade på insidan av magen. Har en evighet kvar till nästa ul (3 veckor) så nu känns det lite som en tröst att jag i väntan på det kanske kan få känna bebisen lite grann i alla fall :)
BF-lista
22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors
16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov
21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga
23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping
24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen
28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan
30/8 casey, 26 år, första barnet, T1
19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan
Idag avslutas vecka 20 för mig, så 50% avklarat hittills! Vi var på RUL idag och fick reda på att bebisen mår bra och att det är en pojke :) Tyvärr har jag och min man jättesvårt för att komma överens om pojknamn som båda gillar, så det blir en utmaning. Tur att vi har ytterligare 20 veckor på oss ;)
Jag kommer gärna förbi Espressos House en sväng imorgon också. Kul!
Jag går in i v 36 imorgon, 5 veckor kvar till BF! Var på ett TUL för några veckor sedan, vilket visade att det troligtvis ligger en stor bebbe i magen. Är lite nojig över det och skulle gärna se att han kommer om senast 5 veckor så han inte hinner växa på sig alldeles för mycket. ;)
Vi är klara med det mesta här hemma, behöver fixa klart i badrummet med skötbord och grejer och så behöver vi införskaffa ett babyskydd.
Babymassage lät intressant, det kanske man skulle kosta på sig (och bebis)! Skulle gärna ha någon aktivitet eller så som gör att man kommer ut och träffar lite folk.