Inlägg från: Bakalitenkaka |Visa alla inlägg
  • Bakalitenkaka

Gravid i Linköping?

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in, är 28 år och gravid med första barnet. Bf 23/8 och efter andra ultraljudet förra veckan fick vi veta att det ser ut o va en liten tjej :) bor i Linköping sedan några år tillbaka men känner inga andra gravida här i stan. Har börjat få en liten mage nu men har ännu inte känt första rörelserna. Men de kommer väl, de känns att något e där iaf. Mådde väldigt illa i början men de gick som tur e över runt vecka 12, har efter de mått ganska bra.

• Bakalitenkaka
    IMHO skrev 2015-04-09 12:04:01 följande:

Välkommen Bakalitenkaka! Jag la in dig i listan. Hoppas det var ok.

Tack, det är helt okej! :)
  • Bakalitenkaka

Såg att ni tidigare skrivit om tips på vattengympa, jag har hört att PAUS Spa i Linköping ska ha jättebra vattengympa för gravida. Kan inte bestämma mig om jag själv tycker de e värt ett försök (kör själv lite gravidyoga just nu). Och vad gäller mammakläder tar jag gärna emot fler tips, är inte alls lätt och hitta. Hur gör ni med träningskläder t.ex.? Har haft supersvårt att hitta något över huvud taget.

• Bakalitenkaka
    Menstruella skrev 2015-04-10 13:12:43 följande:
    Jag har också hört att dom är bra. Men det verkar som att man inte kan betala per tillfälle vid dom flesta ställena, vilket är tråkigt för såna som mig som jobbar lite hur som helst dag, kväll och natt :/ 

Haha just träningskläder har jag inte funderat på för träningspeppen har legat ungefär i botten sedan jag blev gravid ;) Tänkt hur många gånger som helst att nuu är det dags att komma igång igen när jag mår bättre, men det vill sig inte!
    Jag köpte en del vanliga (ej träning) mammakläder på Zalando i början av graviditeten som fortfarande funkar bra, ett tips är att kolla såna sidor. Annars är det bara H&M här i stan som jag hittat något över huvud taget på!
    Gå in på www.asa-osterberg.se för mer info om vattengympan, ser ut som att man ska kunna betala per gång. Har hört mkt bra om henne så de blir nog att testa lite längre fram i graviditeten för mig. Såvida de håller på en bit in i sommaren också.

Jag har inte tränat supermkt heller, har inte riktigt haft samma energi som vanligt :P Men tycker utbudet av mammakläder överlag är väldigt dåligt.

Någon som testat gravidmassage? Fick ett presentkort på de som jag tänkte utnyttja snart. Undrar om man ska vänta tills man är lite större eller om de e lika bra att gå redan nu.

Ses också gärna någon gång framöver, tror de finns mkt o prata om! :)
  • Bakalitenkaka
    Lövet92 skrev 2015-04-13 21:38:40 följande:
    Oj här har jag missat inlägg! ;)

Jag ska gå på vattengympan på paus/ekoxen smile1.gif har inte gjort det tidigare men hört många som rekommenderat det. Så ska bli både väldigt skönt och intressant att få prata och diskutera med andra gravida och en barnmorska :)

Jag skulle få ett inbetalningskort vid första start för 4-5 ggr. De stängde för semester efter midsommar så får se hur många gånger jag hinner.

Träningskläder har jag mina tidigare dock vill jag ha byxor med högre midja nu. Lindex har några träningskläder men de är endast på nätet. Kollat något på Ellos? :)

Jag är oxå intresserad av en träff, kul! smile1.gif
    Jag har också anmält mig till vattengympan nu, börjar i slutet av maj så de blir 3-4ggr jag hinner med innan midsommar. Men de ska bli kul ????

Ja jag har också kollat på Lindex online, tyvärr var byxorna i min storlek slut i lager. Ska kolla ellos också! Ger inte upp, vill kunna träna (lite iaf) i bekväma kläder. De e hemskt när allt skaver över magen.
  • Bakalitenkaka
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-16 05:51:01 följande:
    Jag har också anmält mig till vattengympan nu, börjar i slutet av maj så de blir 3-4ggr jag hinner med innan midsommar. Men de ska bli kul ????

Ja jag har också kollat på Lindex online, tyvärr var byxorna i min storlek slut i lager. Ska kolla ellos också! Ger inte upp, vill kunna träna (lite iaf) i bekväma kläder. De e hemskt när allt skaver över magen.
    Skulle va en smiley där och inga frågetecken :)
  • Bakalitenkaka
    Lövet92 skrev 2015-04-16 22:30:31 följande:
    Kul! :) jag börjar 7 maj. Ska du gå tisdag eller torsdag?

Jag beställde ett par svarta mammaleggins (knälånga) från ellos som är dösköna. De tänkte jag träna i sen när magen blir för stor för mina vanliga. Ja det räcker med bh-n som skaver mot magen ;)
    Jag börjar 26 maj så de blir tisdagar. Du får berätta va du tyckte efter första passet :)
  • Bakalitenkaka

BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

• Bakalitenkaka
    Menstruella skrev 2015-05-08 14:45:06 följande:

Nu har jag också fått tider för kontroller fram till förlossningen, känns att det som nyss var så avlägset börjar närma sig! Har blivit beviljad graviditetspenning också, så om 8 veckor går jag på ledighet :) Blir bra då magen redan är i vägen hela tiden på jobbet, haha.

Visst gör de! Jag har också fått alla tider nu, bara 9 veckor kvar att jobba sen går jag på semester som övergår i mammaledighet så jag får totalt 6 veckor ledigt före beräknat. Har ni förresten bokat in nån profylax-kurs? Eller någon annan som har gått?
  • Bakalitenkaka
    äppelblomman skrev 2015-05-24 11:43:21 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok? Första barnet, är nu i vecka 15 (14 + 5) och bf 17/11. En väldigt efterlängtad plutt :D Har mått rätt så dåligt tidigare, men nu har det vänt och är i stället hungrig hela tiden.. Har varit på två ultraljud, och allt ser fint ut, bebisen växer som den ska och tror att jag börjat känna lite rörelser med :)

Någon här som har erfarenhet av gravidyoga samt vattengympa för gravida? Både positiva och eventuellt negativa erfarenheter?

Hej! Välkommen hit :)

Jag har gått på gravidyoga i 8 veckor nu o tycker de har varit bra, ganska enkel träning men bra med mkt fokus på andning och mental förberedelse inför förlossningen. Jag började tidigt för och hinna gå lite då det sen är uppehåll över sommaren (ska ha i augusti) men skulle säga att de räcker o börja runt vecka 20-25. Ska testa vattengympa imorgon för första gången så får återkomma om det, men de ska bli kul. Har hört mkt positivt om de :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?