Inlägg från: NovemberBarn |Visa alla inlägg
  • NovemberBarn

Gravid i Linköping?

Hej, 
    Får jag lov att hoppa in?
    Är dock vääääldigt tidigt ute. Är i vecka 5, och har inte ens ringt Kvinnohälsan än.
    Är dock väldigt exalterad, och vill gärna prata av mig lite, då vi inte berättat för omgivningen än =) 
    29 år, bor i Linköping med min sambo och detta är första barnet!

• NovemberBarn
    Menstruella skrev 2015-03-09 17:12:11 följande:
    Grattis! :D Då måste du nästan precis ha fått reda på det?
    Tack! Ja, jag plussade i onsdags :) 
    Än så länge har jag bara berättat för våra föräldrar, så det bubblar i hela kroppen på mig och jag får inte utlopp för det =) 

Snälla säg att tiden går fortare för just nu känns det som tortyr varje dag som långsamt segar sig fram.
  • NovemberBarn
    Cherie skrev 2015-03-09 16:06:15 följande:

Grattis till flickan PLSB! Hoppas att ni mår bra :)

Hjärterdam91, hit gick det på VUL?

Novemberbarn, välkommen hit, hur mår du? Några känningar?

IMHO Skönt att se att allt var bra med bebben, även om du verkar haft en jobbig dag annars.

Tack =)
    Jag mår väldigt bra, egentligen bara ömma bröst och lite illamående som kommer och går i vågor. Jag tycker mer det är en känsla i kroppen att jag liksom "vet" att jag är gravid. Mehhh, kan inte riktigt förklara det men det var det som fick mig att testa, jag bara kände på mig!
  • NovemberBarn
    äppelblomman skrev 2015-03-18 07:24:39 följande:

Hej! Jag hoppar in här om jag får? Plussade idag efter 3 års känslomässig berg- och dalbana med bl.a. ett antal IVF-försök.. Är sååå lycklig just nu.. Går in i vecka 6 idag tror jag.. :D

Stort Grattis, så roligt!!!!
    Välkommen hit. 

Det måste kännas fantastiskt? Glad
  • NovemberBarn
    BF-lista 

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors 

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov 

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga 

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan 

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen 

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan 

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1 

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan 

11/10 Rulltrappa, 33 år, fjärde barnet, Lambohov

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

10/11 Novemberbarn, 29 år, första barnet, Södra Ekkällan
  • NovemberBarn

Hej alla, 

I förra veckan var vi på första UL på kvinnohälsan och allt så bra ut. Skallbenet höll på att växa ihop, tickande hjärta, tarmar på insidan, två armar och två ben. Lilla plutten är inte mer än 5,2 cm. Så himla overkligt och fantastiskt att se. Nu vågar jag planera och fantisera på riktigt!!!

Tror det var störst chock för sambon som fattade det på riktigt först nu, han blev lite tagen. Tror det har varit lättare för mig att förstå med illamåendet, växande mage etc. Jag säger inte att han är trög bara lite långsam

Fick datumet satt till 10/11 och det passar bra, för jag sa till sambon att jag ville ha en bebis i 30-års present och jag fyller 30 den 18:e November =) Han drog ut på det så länge han kunde. 

• NovemberBarn
    casey skrev 2015-05-06 18:07:06 följande:

Åh vilken underbar present! Fast man vill ju ha sin egna födelsedag så hoppas den kommer ut på en egen dag :)

Om en vecka ska vi till bm o lyssna på hjärtat och så för första gången. Ska bli spännande. Vi har köpt vagn o skötbord nu, känner oss ganska redo...(kan man bli de?) haha. 4 månader kvar nu!

Ja men precis, hen får gärna komma när den är beräknad till =)

Åhh jag tycker det är så svårt att ge sig in i vagn och möbel djungeln. Har ingen aning om var jag ska börja, eller vad jag vill ha/behöver. 
    Hur resonerade ni?
Svar på tråden Gravid i Linköping?