Menstruella skrev 2015-06-06 11:59:42 följande:
Idag går jag in i vecka 30, börjar bli tungt... Men nu kan man ju börja räkna ner ordentligt :) Börjar längta rätt så mycket efter att inte vara gravid längre, måste ärligt talat säga att det är sjukt mycket jobbigare och smärtsammare än jag förväntade mig! Jaja. Bara 10 veckor kvar :D
Hur mår ni andra?
Jag mår nog som du, v32 har jag fått höra att jag är i så jag har 6v kvar woohoo. Jag är så road av att vara gravid att nästa gång det händer då tar pappan minst halva graviditeten och jag kommer säkert anse att han ska ta halva förlossningen också. Jag har iaf tur som får två barn till priset av ett, en graviditet och förlossning.
IMHO skrev 2015-06-08 17:21:39 följande:
Välkommen. Jag la in dig i BF-listan som du ser, fast utan ålder för den såg jag inte i något av dina inlägg.
Om 40 min ska ska jag och sambon på storföreläsningen om att föda på Hälsouniversitetetn. Kanske träffar vi någon/några av er där? Några som redan varit där berättade på Espresso House-träffen, att storföreläsningarna kunde rekommenderas .

Den ena föreläsningen var väldigt bra även om mycket om det som togs upp var repetition från tvillinggruppen. Den andra föreläsningen som handlade om amning kändes väldigt mycket för mycket. Den skulle handlat om efter förlossningen men handlade i princip bara om amning. Amning är bra det är jag övertygad om men eftersom alla inte kan eller vill så kändes det konstigt att ha en föreläsning som gränsar till propaganda om amning.
Elaela skrev 2015-06-10 16:47:16 följande:
Välkommen, jag är också ny här. du har gjort bra, mitt problem är att jag följer alla detaljer extra noga och det hjälper inte mycket ska jag säga

Tack, jag höll på att bli galen och märkte och noterade alla förändringar som jag googlade upp. Så det var enklast att släppa allt och flyta med. Jag går och besöker läkare, barnmorska och ultraljud med jämna mellanrum så jag tänker att det ordnar sig.