Inlägg från: Lövet92 |Visa alla inlägg
  • Lövet92

Gravid i Linköping?

Hej

Jag hoppar gärna in här om jag får? ????

Är 23 år gammal och gravid i v 20+3 (bf 11 aug) med första barnet.

Bor i Åtvidaberg men uppvuxen i Rimforsa/Linköping.

Roligt att få följa fler gravida som bor i samma område!

• Lövet92

Tack så mkt! :)

Jag har redan paxat mina pärons badkar i sommar och det får nog bli en barnpool i plast om det blir jätte varmt!

• Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-09 19:07:46 följande:

Såg att ni tidigare skrivit om tips på vattengympa, jag har hört att PAUS Spa i Linköping ska ha jättebra vattengympa för gravida. Kan inte bestämma mig om jag själv tycker de e värt ett försök (kör själv lite gravidyoga just nu). Och vad gäller mammakläder tar jag gärna emot fler tips, är inte alls lätt och hitta. Hur gör ni med träningskläder t.ex.? Har haft supersvårt att hitta något över huvud taget.

Oj här har jag missat inlägg! ;)

Jag ska gå på vattengympan på paus/ekoxen har inte gjort det tidigare men hört många som rekommenderat det. Så ska bli både väldigt skönt och intressant att få prata och diskutera med andra gravida och en barnmorska :)

Jag skulle få ett inbetalningskort vid första start för 4-5 ggr. De stängde för semester efter midsommar så får se hur många gånger jag hinner.

Träningskläder har jag mina tidigare dock vill jag ha byxor med högre midja nu. Lindex har några träningskläder men de är endast på nätet. Kollat något på Ellos? :)

Jag är oxå intresserad av en träff, kul!
  • Lövet92

BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

• Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-16 05:51:01 följande:

Jag har också anmält mig till vattengympan nu, börjar i slutet av maj så de blir 3-4ggr jag hinner med innan midsommar. Men de ska bli kul ????

Ja jag har också kollat på Lindex online, tyvärr var byxorna i min storlek slut i lager. Ska kolla ellos också! Ger inte upp, vill kunna träna (lite iaf) i bekväma kläder. De e hemskt när allt skaver över magen.

Kul! :) jag börjar 7 maj. Ska du gå tisdag eller torsdag?

Jag beställde ett par svarta mammaleggins (knälånga) från ellos som är dösköna. De tänkte jag träna i sen när magen blir för stor för mina vanliga. Ja det räcker med bh-n som skaver mot magen ;)
  • Lövet92
    äppelblomman skrev 2015-05-24 11:43:21 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok? Första barnet, är nu i vecka 15 (14 + 5) och bf 17/11. En väldigt efterlängtad plutt :D Har mått rätt så dåligt tidigare, men nu har det vänt och är i stället hungrig hela tiden.. Har varit på två ultraljud, och allt ser fint ut, bebisen växer som den ska och tror att jag börjat känna lite rörelser med :)

Någon här som har erfarenhet av gravidyoga samt vattengympa för gravida? Både positiva och eventuellt negativa erfarenheter?

Grattis och välkommen hit! :)

Jag går på vattengympan och verkligen älskar det! Jätteskönt att man kan få känna sig lätt och någorlunda smidig. Om man är nervös/orolig inför förlossningen så får man mkt hjälp av otroligt duktiga barnmorskor! Verkligen något jag rekommenderar :)

Det skulle vara jätteroligt med en träff :)
  • Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-05-26 21:50:20 följande:

Hur ser det ut för er t.ex. nu på måndag den 1 juni runt kl 18? Skulle kunna ses på Espresso house, Trädgårdstorget.

Jag kan :)
  • Lövet92

Jag är gärna med på en träff nästa vecka :) jobbar sista dagen imorgon så kan när som nästa vecka så säg bara tid o plats :)

V33 idag och det ska bli riktigt skönt att få vara hemma och bara vara ett tag innan bebis kommer. Trötta fötter o rygg och även så har foglossning börjat komma smygande. Det får gärna vara aug nu ;)

• Lövet92

Hej,

Jag har tyvärr fått förhinder så kan inte komma imorgon :( ni får hade så trevligt!

• Lövet92

Och jag går in i v37 på onsdag (35+5 idag) :)

Det är väldigt trötta fötter just nu, har alldeles för vikt att bära på. Det ska bli så otroligt skönt att få ner i vikt och känna sig smidig igen!

jag vet inte vad jag skulle göra utan sovstunden mitt på dagen... Bebis får väldigt gärna komma nu men kommer nog dröja ett tag till.

Är det någon som har börjat med hallonbladste? Eller är det någon som har tänkt göra det? :)

• Lövet92
    Menstruella skrev 2015-07-16 18:01:16 följande:

Var hos BM idag som konstaterade att bebisen har fixerat sig nu, har nog känt det senaste dagarna som en helt ny typ av obehag ;) liksom ilar och trycker hur mycket som helst neråt. Och magen har sjunkit ordentligt. Känns skönt på något sätt, även om det inte betyder att något är på g så har ju iallafall bebisen förstått att hon ska ut någon gång :D 

Ni andra med BF hyfsat snart, har ni förberett allt? Alla inköp och så klara? Jag är nog klar med det mesta nu, så bara att vänta...

Skönt att veta att bebis är fixerad :) min ligger neråt men inte fixerad än så hoppas inte att han får för sig att hitta på något..

Vi är stort sätt klara, bara gym, babysitter och sy klart nestet som är kvar :) skulle nog behöva fylla på med mera kläder men tror att svärmor kommer fylla på det bra ;)

är du klar?
  • Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-07-23 15:11:59 följande:

Vi har också fixat klart det mesta nu, har haft babyskyddet med oss i bilen på semestern i fall att :) snart bara en månad kvar för mig också. Har haft väldigt mkt action i magen senaste tiden, nu har hon kommit på att de e kul att sparka om nätterna också...börjar verkligen se fram emot att bli av med den här magen och kunna röra mig fritt igen, och så klart ser jag fram emot att få träffa lilla bebisen :) oerhört frustrerande att inte veta när de ska dra igång sen, men man får försöka ta de som de kommer och passa på o ta de lugnt o vila upp sig nu.

Någon som tänkt gå på babymassage hos Åsa sen efteråt? Jag har anmält intresse, gillar verkligen vattengympan som hon har och tänker att de blir kul o komma ut o träffa andra sen efter ett tag.

Det är extremt segt att sitta o vänta på att det ska starta ;) minsta lilla "mensvärk" så tänker man - åh nu kanske men icke...

Jag har oxå anmält intresse för massagen :) funderar även på babysim.

Jag är på en träff :)
  • Lövet92
    maliiin87 skrev 2015-07-25 09:03:31 följande:

Babysim funderar jag med på. Tror det kan va bra.

Funkar torsdag för dig?

Bakalitenkaka skrev 2015-07-25 09:34:29 följande:

Babysim har jag också tänkt på, någon som vet vart de finns i stan?

Jag tror att jag är hemma på torsdag, skulle va kul o ses!

Torsdag blir jättebra :)

Medley har ju babysim i simhallen, sen finns även simsalabim och Monas simskola. Googla så kommer de upp :)
  • Lövet92
    maliiin87 skrev 2015-07-25 17:32:50 följande:

Vart vill ni ses? Passar 17 eller ska vi ta en annan tid?

17 blir jättebra :)
  • Lövet92

V40 imorgon så 7 dagar kvar! Men det blir nog ingen bebis än på ett tag....

Sammandragningarna har börjat komma lite smått men inget som gör ont.

Att man kan längta så mkt efter smärta :D

• Lövet92
    Elaela skrev 2015-08-05 09:32:03 följande:

Varför missar jag alla träff

Jag har inte hunnit titta in här på sistone. Hoppas att allt går bra för er tjejer.

Ni som är i sista veckorna, det är jätte spännande eller hur?

En fråga, har ni varit på gravidgympa? Vet ni vilken är bättre, det man får informationen från kvinnohälsan eller Monassimskola?

Vi får ta och fixa en ny träff :)

Jag har tänkt på det att man glömmer lätt bort att kolla här så ska vi inte fixa en fbgrupp? Alla har ju dock inte fb så vad tycker ni? Jag kan fixa en.

Om du vill gå på vattengympa så rekommenderar jag helt klart Åsa Österberg! Det bästa jag har gjort denna grav :D
  • Lövet92

Jag fixar en grupp då :)

men tyvärr så får ni ta och lägga till mig på fb för det gick inte att göra en grupp utan att lägga till medlemmar.... Är bara att ni plockar bort mig som vän sen :)

Mitt namn är Amanda Rocklöv - skriv gärna ett PM så att jag vet att det är ni ;)

• Lövet92

Om ni inte vill bli vän så kan ni nu söka på gruppen - gravida/bebisar 2015 Linköping :)

• Lövet92
    Elaela skrev 2015-08-11 15:28:53 följande:

Jag skickade PM på facebook.

Har du fått något svar på ditt pm? Jag tror inte jag har fått något...
Svar på tråden Gravid i Linköping?