• IMHO

Gravid i Linköping?

Händelserik dag: in med nyponsoppa, ut med nyponsoppa, in på gynakuten, ut med urin, in med dropp, ut med blodprover, in till läkaren, ut med snacket, av med byxorna, in med UL-proben, ut med UL-bild på gullig bebis, in på ett lugnt rum och ned i en skön fåtölj. Bonus i slutet: in med Coca-Cola MEN INTE ut med Coca-Cola. y

• IMHO
    Kottex skrev 2015-03-06 20:40:24 följande:

Nej men usch vad tråkig dag, samt väldigt skoj att få se den lilla. Hur långt är du gången? Hoppas du mår bättre.

Tack! Fick en bra stund utan illamående efter droppet och åt just en måltid för första gången sedan tisdags lunch. Det är ett smygande illamående på gång, men jag är glad för de relativt normala timmarna jag fått idag. Hoppas få behålla den här maten.

Att få se en liten krabat väger upp allting - alla gånger. Vi går precis in i vecka 12 nu.

Finns det nåt ni inte orkar, tål eller får just nu som ni längtar efter? Jag längtar efter att orka jogga. Längtar till skogen, men bor för långt ifrån en för att kunna promenera.
  • IMHO

KUB igår gick bra och gav ett nytt BF fem dagar tidigare. 19 sep (min salig mormors födelsedag) beräknas vi. Könet lät sig inte avslöjas denna gång, men efter att bm gått igenom övriga organ utan anmärkning, så sa min sambo: det verkar som det blir en människa. Hoppas han får rätt.

• IMHO
    Menstruella skrev 2015-03-25 08:46:56 följande:

Usch, har så himla ont i magen idag, vet inte vad som är fel :( Var tvungen att stanna hemma från jobbet och nu väntar jag på att bli uppringd av Kvinnohälsan. Har haft ont sen igår kväll och det släpper liksom inte... Inte kul, man blir ju orolig. Hoppas att jag får komma in och kolla upp det!

Fy, vad jobbigt. Bra att du fick telefontid. Så länge man ringer tidigt brukar det ju gå. Hoppas ni andra känner er lika nöjda med Kvinnohälsan som jag. De och KK har varit guld värda under en riktigt tung första trimester. Andra trimestern har börjat bättre iaf.

Hoppas det går bra, Menstruella!
  • IMHO
    casey skrev 2015-03-29 21:34:06 följande:

Ja vi hoppas på en sval sommar va? Haha

casey skrev 2015-03-29 21:34:06 följande:

Ja vi hoppas på en sval sommar va? Haha

Dags att att uppfinna den kylande ångbastun? :-/
  • IMHO

Vi bor i en ny lägenhet så vi vet inte hur den är på sommaren. Fast stora vardagsrumsfönster i västerläge är kanske ett varningstecken

Fylla badkaret med kallt vatten får nog bli grejen. Hoppas bara jag får plats då.

• IMHO
    Menstruella skrev 2015-03-30 12:44:33 följande:

Nu har vi varit på RUL, kunde såklart inte hålla oss ifrån att fråga om kön fast vi tänkt det så nu har vi fått reda på att vi väntar en liten flicka :D och allt såg jättebra ut. Så skönt!!

Härligt!
  • IMHO

Jag mår bättre än på mycket länge. I bland klarar jag en aktiv dag utan medicin, men oftast har jag Lergiganet och små täta måltider att tacka. Sen sover jag ju fortfarande middag varje dag, men det kan jag leva med.

Föräldrapenning har vi börjat prata om här hemma. Att jag är hemma i minst ett halvår först är typ bestämt. Sambon har så mycket sparad semester så vi är nog hemma båda samtidigt i perioder så att inte hans semesterdagar går förlorade (och för att det är mysigt).

Jag söker föräldrapenning från dagen efter semestern, men om jag är pigg så jobbar jag timmar och förskjuter uttag av föräldradagar närmare BF. Så länge pengarna inte betalats ut kan man ändra det på Mina sidor på fk.se.

Totalt sett siktar vi på en jämn uppdelning av dagarna, men hur vi fördelar högersättnings- och lågersättningsdagarna, samt hur mycket vi sparar till besök på förskola och skola har vi inte klurat ut än.

• IMHO

BF-lista

(Uppdatering från april. Fyll på!)

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

• IMHO

BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1