• PiratMamman

Kevin eller Liam?

Om du måste välja ett av dessa namn, vilket namn tycker du då är FINAST?

Försök att inte lägga någon värdering i namnet. Glöm allt du läst, hört, osv och försök att se på namnen för just vad dem är; dvs _namn_!

Vilket av namnen är alltså finast, enligt dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kevin eller Liam?
  • Duckan

Jag röstade på Liam för jag känner världens sötaste lille pojk som heter så, men skulle aldrig namnge mitt eget barn något av ovanstående förslag.

• fluu

Väljer Kevin, det låter lite vuxnare.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • suziz
    Prällen skrev 2015-02-03 22:33:49 följande:
    Nej. Att döpa sin son till Liam eller Kevin är att göra det svårt för honom. Det är ADHD först och sen brottslighet.
    Hahaha, så ADHD får man om man råkar få fel namn av sina föräldrar?

Det är ju inte bara namnet som formar barnet, det är framförallt uppväxten som avgör om någon blir kriminell eller inte.

Men, ja att namnet kan påverka hur man blir bemött i livet och man till viss del formas av detta är ju riktigt men jag tror inte att det är avgörande i alla fall inte i den del av landet jag bor i.

Man ska ju tydligen inte heller döpa sin dotter till Isabella om man vill att hon ska klara matten...

• molly1989

Jag tycker Liam är finast! Jag bor på Irland och här är de helt ordinära, vanliga namn. Jag skulle dock inte döpa mitt barn till någotdera om jag bodde i sverige, just på grund av stämpeln, tyvärr! Här är de namnen inte alls WT!

• Batmamba

Har alltid gillat namnet Liam. Trots att jag är ett högutbildat, vänster-miljö-medelklasspretto.

• Prällen
    suziz skrev 2015-02-04 14:26:39 följande:
    Hahaha, så ADHD får man om man råkar få fel namn av sina föräldrar?

Det är ju inte bara namnet som formar barnet, det är framförallt uppväxten som avgör om någon blir kriminell eller inte.

Men, ja att namnet kan påverka hur man blir bemött i livet och man till viss del formas av detta är ju riktigt men jag tror inte att det är avgörande i alla fall inte i den del av landet jag bor i.

Man ska ju tydligen inte heller döpa sin dotter till Isabella om man vill att hon ska klara matten...
    Vad är korrelationen Isabella och matte?
  • TickTockSaysTheClock

Jag röstar för Kevin. Det känns mer som ett namn.
    Dock är Liam ett vanligare namn i Sverige (ligger på tio-i-top) så jag kan tänka mig att många av svaren här i tråden är lite partiska. Flört

• Prällen
    Batmamba skrev 2015-02-04 16:25:36 följande:

Har alltid gillat namnet Liam. Trots att jag är ett högutbildat, vänster-miljö-medelklasspretto.

Usch, vad hemskt det låter..men jag är nog det också.
Svar på tråden Kevin eller Liam?