• PiratMamman

Kevin eller Liam?

Om du måste välja ett av dessa namn, vilket namn tycker du då är FINAST?

Försök att inte lägga någon värdering i namnet. Glöm allt du läst, hört, osv och försök att se på namnen för just vad dem är; dvs _namn_!

Vilket av namnen är alltså finast, enligt dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kevin eller Liam?
  • TickTockSaysTheClock
    Batmamba skrev 2015-02-04 16:25:36 följande:

Har alltid gillat namnet Liam. Trots att jag är ett högutbildat, vänster-miljö-medelklasspretto.

Jag är också högutbildad och har ett "statusyrke", men namnet Kevin har alltid varit lite av ett favoritnamn. Det kommer sig av filmerna "Ensam Hemma" ("Kevin McCallister") - jag älskade de filmerna, och den rollkarraktären, som barn.
    När jag var yngre hade jag planer på att döpa mitt barn till Kevin. Flicknamn jag hade som favoritnamn var Michelle (ett namn som jag inte tycker om lika mycket idag).

Kan även tillägga att min son dock fick ett annat namn.
  • suziz
    Prällen skrev 2015-02-04 17:52:35 följande:
    Vad är korrelationen Isabella och matte?
    www.svd.se/nyheter/idagsidan/trender/du-ar-vad-du-heter_4585337.svd

"Risken är också
    att de här stereotyperna kring vissa namn blir till självuppfyllande profetior. Om omgivningen alltid har förväntat sig att Isabelle ska bry sig mer om sina naglar än algebra, kommer hon kanske inte att anstränga sig lika mycket för att lyckas på matteproven. Hon blir därför aldrig särskilt bra på matte.

Den som tidigt ? bland annat genom namnet ? fått stämpeln ?väldigt feminin? och införlivat detta i sin självbild, har inte heller så många förebilder på matematikområdet. Det är ju inte för inte som en av de fraser som den talande barbiedockan Teen talk Barbie uttalade var just: ?Matte är svårt!?"

• Prällen
    suziz skrev 2015-02-04 21:55:24 följande: