Inlägg från: Anonym (Imre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Imre)

Vems ansvar?

Anonym (@bc) skrev 2015-03-03 12:28:49 följande:

Precis så sa jag att han får lämna in förslag på umgängeschema och till svar direkt fick jag "Jag kan alla helger så när kan jag ha dom nästa gång?" Han bollade alltså över ansvaret på mig igen och jag behöver nog inte ens säga hur förbannad jag blev!

Jag kommer inte att höra av mig till honom igen, har han så mycket tid och intresse som han påstår så får han höra av sig.

Det är en jobbig sits du är i. Jag vet för jag har varit där. Det som är jobbigt är att man inte vet vad som är rätt eller fel. I början kämpade jag stenhårt för att barnen skulle ha kontakt med pappan. Till sist gav jag upp och kände att jag får ta tag i umgänget igen om pappan eller någon av barnen uttrycker ett önskemål om umgänge. Idag har barnen ingen kontakt alls med deras pappa. De är nu allihop över 18 år så nu ligger ju ansvaret mer på dem själva (eller mest på pappan i min mening). Jag vet faktiskt inte om jag gjorde rätt eller fel. Jag önskar att de hade haft en bra kontakt med pappan men det kräver ju att pappan bjuder till och anstränger sig lite. Han valde att inte göra det och jag hör av hans släkt att han och hans nya fru skyller den obefintliga kontakten med barnen på mig. Som tur är går inte hans släkt på skitsnacket eftersom de vet sanningen.
Svar på tråden Vems ansvar?