Inlägg från: AlexandraBerg |Visa alla inlägg
  • AlexandraBerg

En tjej börjar bli kär i mig

Det kanske bara tar tid. Ni verkar ju trivas tillsammans så det finns ju ingen anledning av avsluta det. Ge det mer tid bara.

Jag vet att det är jobbigt när den man umgås med säger så, det får en att känna press över att bli kär så snabbt som möjligt, men jag kan tänka mig att hon kanske vill ha bekräftelse på att hon inte blir utnyttjad? Ta det inte personligt, nu utgår jag HELT ifrån mina egna erfarenheter. Jag vet att jag hat varit lite jobbig eftersom jag lätt kan knäcka ur mig att jag verkligen, VERKLIGEN gillar någon. Det har i princip alltid bottnat sig i att jag är rädd för att killen ska utnyttja mig och att jag har fått helt fel signaler och att han inte alls är intresserad av mig som person. Rädd att vara kär i någon som inte är kär i mig. Rädd att bli sårad liksom. En liten teori bara!

Du kan ju svara att du verkligen gillar henne med, förutsatt att du gör det förstås. Var ärlig med dina egna känslor.

Min nuvarande fästman var jag inte så förtjust i när vi träffades. Jag tyckte att han var ett bra one night stand liksom, men "tack och hej leverpastej, för nu är jag klar med dig". (vi träffades på nattklubb och jag hamnade i hans säng, han var ju tokcharmig, haha!)

Han verkade däremot ha fattat tycke för mig för han fortsatte höra av sig, bad mig sova över och äta middag och sånt. Han har i efterhand berättat att han blev kär vid första ögonkastet och så här i efterhand så var det väl rätt tydligt. Jag tyckte att han verkade jättekonstig, men genuin och hjärtlig på ett sätt som jag inte sett förut så jag blev nyfiken, men riktigt kär blev jag nog inte förrän 3 månader efter att vi blev ihop(!). Innan dess tyckte jag bara om honom utöver det vanliga och trivdes bra i hans närhet.

Det tog mig lång tid att utveckla känslor för honom, men så här starka känslor har jag aldrig haft för någon annan. Min vän sa häromdagen att "ja, men det är klart att man kollar på andra även fast man har partner" och jag blev helt paff. Jag hade liksom inte tänkt på att andra killar existerar sen jag blev kär i min kille. Jag har inte tänkt eller sett åt en annan mans håll sen dess, utan att ens tänka på det.

Man vet liksom aldrig var det blir, och så länge man tycker om personen så behöver man ju inte sluta ses. Man kan ju ta det som det kommer, dag för dag liksom.

• AlexandraBerg

Förlåt för att jag skriver så långt om INGENTING men jag har en väldigt jobbig graviditet och kan inte röra mig så mycket utanför hemmet. Jag är svältfödd på konversationer just nu, och det går tyvärr ut över dig.

Svar på tråden En tjej börjar bli kär i mig