• spöke

Pojknamn med högst medelålder - vilket gillar du mest?

Det här är SCB:s lista över de 10 tilltalsnamn som har högst medelålder (av de 100 vanligaste tilltalsnamnen). Är det dags för dem att komma tillbaka nu eller är de hopplöst ute? 

Spöke

*Tabellen visar de 10 tilltalsnamn som har högst medelålder i befolkningen 31 december 2013 av de 100 vanligaste tilltalsnamnen. Namnen redovisas med den vanligaste stavningen, men samtliga stavningar av ett namn ingår i beräkningen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn med högst medelålder - vilket gillar du mest?
  • BeanBag

Jobbar som förskollärare och 5 av namnen finns på förskolan Tycker de är charmiga

• fluu

Många fina! Åke är underbart och står på min lista. Bertil är vackert, Arne mysigt och Sven underbart på alla sätt. Bengt fint, men "Bengan" not so much... Bernt är det enda jag har riktigt svårt för. Men så brukar de vara grymt elaka också

1. Sven
    2. Åke
    3. Bengt
    4. Arne
    5. Bertil
    6. Stig
    7. Sten
    8. Kurt
    9. Rolf
    10. Bernt

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • spöke
    fluu skrev 2015-02-05 13:04:00 följande:
    Många fina! Åke är underbart och står på min lista. Bertil är vackert, Arne mysigt och Sven underbart på alla sätt. Bengt fint, men "Bengan" not so much... Bernt är det enda jag har riktigt svårt för. Men så brukar de vara grymt elaka också smile2.gif

1. Sven
    2. Åke
    3. Bengt
    4. Arne
    5. Bertil
    6. Stig
    7. Sten
    8. Kurt
    9. Rolf
    10. Bernt
    Nä, Bengan är inte så charmigt kanske.
  • fluu
    spöke skrev 2015-02-05 13:05:57 följande:
    Nä, Bengan är inte så charmigt kanske. smile2.gif
    Hade en slöjdlärare som hette Bengt. Alla barnen kallade honom Bengan till en början, men det lärde vi oss snart att man inte fick göra. Kanske därifrån jag fått den åsikten.
  • spöke
    fluu skrev 2015-02-05 13:06:44 följande:
    Hade en slöjdlärare som hette Bengt. Alla barnen kallade honom Bengan till en början, men det lärde vi oss snart att man inte fick göra. Kanske därifrån jag fått den åsikten.
    Många korta namn har ocharmiga smeknamn. Rolf - Roffe, till exempel.
  • fluu
    spöke skrev 2015-02-05 13:12:05 följande:
    Många korta namn har ocharmiga smeknamn. Rolf - Roffe, till exempel. smile1.gif
    Jag vill gilla Rolf, det är ju coolt! Men det är något med persontypen.
  • Jag är bara jag

Ingen fan av såna gamla gubbanamn. Känner ju mängder med gubbar som heter så ju så bara tanken på att en bebis skulle heta lika-nä! Fick bli Sven-det stör mig minst.

• KlockanOchBiffenRules

Bertil röstade jag för. Gillar även Sven.
    Rolf skulle kunnat funka, om det inte var givet att få nickname "Roffe". Låter lite "kriminellt", haha!

Svar på tråden Pojknamn med högst medelålder - vilket gillar du mest?