• spöke

Pojknamn med högst medelålder - vilket gillar du mest?

Det här är SCB:s lista över de 10 tilltalsnamn som har högst medelålder (av de 100 vanligaste tilltalsnamnen). Är det dags för dem att komma tillbaka nu eller är de hopplöst ute? 

Spöke

*Tabellen visar de 10 tilltalsnamn som har högst medelålder i befolkningen 31 december 2013 av de 100 vanligaste tilltalsnamnen. Namnen redovisas med den vanligaste stavningen, men samtliga stavningar av ett namn ingår i beräkningen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn med högst medelålder - vilket gillar du mest?
  • spöke
    KlockanOchBiffenRules skrev 2015-02-05 14:21:48 följande:
    Nä. Jag tänker på typ låssmed (dvs ex-inbrottstjuv), eller typ bärgare eller bilmek.
    Och så tänker jag på Mikael Persbrandts roll i filmen "Under Ytan".
  • spöke
    fluu skrev 2015-02-05 14:24:03 följande:
    Jag känner samma! Enda anledningen till att Bertil inte är en favvo är att det innehåller Bert. Jag kan inte släppa det smile2.gif
    Bert är ändå lite bättre än Gert. Det är bara obehagligt.
  • fluu
    spöke skrev 2015-02-05 14:24:56 följande:
    Vem är Underbaraclara? Nån kollega till Blondinbella?
    Visserligen en bloggare, men oh no blogg.amelia.se/underbaraclara/
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne
    Sven fick min röst men det är svårt att välja bland dessa enastående namn. Jag tycker att det är riktigt skamligt att föräldrar inte väljer dessa namn i tillräckligt hög grad. Sven dock är så himla trevligt bara.

Bertil, Arne och Åke är också utomordentliga namn och Sten, Rolf Stig är häftiga de med. Bengt, Bernt och Kurt gillar jag dock inte.

Hoppas att föräldrarna vaknar ur sin dvala snart
  • DenNamnbitne
    spöke skrev 2015-02-05 14:23:01 följande:
    fluu skrev 2015-02-05 14:06:58 följande:
    Bertil verkar vara på g redan. Har sett ett par bland födelseannonserna senaste året och har en i min söndagsskolegrupp. Underbaraclaras son heter ju så och jag har sett ett helt gäng med kommentarer från Bertil-päron som skriver att de fått idén från hennes son.
    Jag tror också att Bertil kommer öka framöver. Tycker att det är lite fascinerande att Bertil kan vara så fint ... medan Bert är mest bara fult.

Håller med dig helt och hållet. Kanske känns namnet helt enkelt bara alltför avklippt, det tog slut innan det började...
  • DenNamnbitne
    spöke skrev 2015-02-05 13:14:34 följande:
    Rolf är bra... men Roffe påminner om verbet roffa åt sig. Obestämd
    Ralf har ju blivit rätt vanligt bland ungar och man kan väl inte påstå att det skulle vara bättre än Rolf, så Rolf kommer säkert tillbaks det också. 
Svar på tråden Pojknamn med högst medelålder - vilket gillar du mest?