• Anonym (Orolig)

Dagen efter piller för sent?

Igår så sprack kondomen och jag vet till största säkerhet att jag har äl idag eller senast imorgon jag känner stegringen som sker väldigt bra. Tog ett dagen efter piller 2 timmar efter samlaget kan det fungera eller är det för sent om kroppen redan är beredd på att släppa ett ägg?? Tacksam för svar från en orolig :(

• Svar på tråden Dagen efter piller för sent?
  • Anonym (Orolig)

Ja alla symptom på äglossning försvann 1 timme efter jag tagit pillret så antingen hjälpte det eller så släppte ägget ändå. Min kompis har ett ägglossningstest är den nån ide att kolla eller kommer det bara visa hormonet i pillret jag tog?

• Anonym (Orolig)

Ja nån abort blir det inte även om det inte var planerat och vi försökt skydda oss så blir det så blir det, men man kan ju önska att det här pillret hjälper.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-06 06:32:46 följande:

Igår så sprack kondomen och jag vet till största säkerhet att jag har äl idag eller senast imorgon jag känner stegringen som sker väldigt bra. Tog ett dagen efter piller 2 timmar efter samlaget kan det fungera eller är det för sent om kroppen redan är beredd på att släppa ett ägg?? Tacksam för svar från en orolig :(

Hann mannen dra sig ur, eller kom allt på plats så att säga? Händer det ofta att kondomer går sönder? Vi funderar på att välja kondom till preventivmedel, men det känns ju lite osäkert om de brister ibland. Spricker de bara "mitt i allt" eller i samband med att man gjort något speciellt eller hållit på väldigt länge?
  • Anonym (Orolig)

Hoppas på en blödning då som en liten bekräftelse :/

FogelFru skrev 2015-02-06 07:56:52 följande:

Jag vill understryka att detta är ganska vanligt. Med pillret man kan ta upp till 5 dygn efter samlag, är de allra flesta överens om att pillret har den effekten.

• Anonym (Orolig)

Vi har alltid kört kondom det här är första gången som det händer och vi upptäckte först efteråt att den gått sönder så han kom i mig tyvärr.

Anonym (Undrande) skrev 2015-02-06 08:02:14 följande:

Hann mannen dra sig ur, eller kom allt på plats så att säga? Händer det ofta att kondomer går sönder? Vi funderar på att välja kondom till preventivmedel, men det känns ju lite osäkert om de brister ibland. Spricker de bara "mitt i allt" eller i samband med att man gjort något speciellt eller hållit på väldigt länge?

• Mrs Okänd
    Anonym (Undrande) skrev 2015-02-06 08:02:14 följande:

I vårt fall åkte den av...eftersom min man kom och sen var jag på väg att komma och han var halvslak och då drogs den av..jag har aldrig varit med om att den spruckit. Så vi fick ju skylla oss själva lite...men det känns ju lite jobbigt när han drog sig ur och man kollar...VAR är kondomen?
  • Anonym (Orolig)
    Mrs Okänd skrev 2015-02-06 07:36:43 följande:

Nu vet ju inte jag om alla akut-p-piller funkar likdant men det ska HINDRA ÄGGLOSSNING inte att det fäster så har ägget släppt gör de ingen verkan och förmodligen inte heller om ägget är på väg att släppa. Jag råkade ut för samma sak och ringde min BM för jag ville inte ta detta piller och då sa både hon och en gyndoktor att det ändå inte funkar om man har ägglossning. Det enda som funkar då är att sätta in kopparspiral inom några dagar eftersom det gör miljön ogynnsam. Jag har väldigt lätt för att bli gravid så jag vågade inte chansa på att inte bli gravid för jag vet inte om jag hade klarat av en abort heller i det läget. Tycker du ska ringa antingen sjukvårdsupplysningen eller gynmottagning och höra hur det är.

Nu är jag ju inte hundra men jag tror ju inte mitt ägg hade hunnit lossna utan att jag var i dagen/ timmarna före lossningen i själva hormonstigningen (det är den jag brukar känna)
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-06 08:04:37 följande:

Vi har alltid kört kondom det här är första gången som det händer och vi upptäckte först efteråt att den gått sönder så han kom i mig tyvärr.

Ok, men det är inget vanligt i alla fall då. Vi har inte haft samlag ännu, men har tänkt välja kondom när det blir aktuellt. Man ju vill ju ha hyfsat god säkerhet, men om det har hänt er en gång på flera år (?) så är det väl ok. Jag tänker mig att man skulle känna om den brister, men det kanske inte är så lätt om man är "på gång". Hoppas att det ordnar sig för er.
  • Anonym (Undrande)
    Mrs Okänd skrev 2015-02-06 08:09:30 följande:

I vårt fall åkte den av...eftersom min man kom och sen var jag på väg att komma och han var halvslak och då drogs den av..jag har aldrig varit med om att den spruckit. Så vi fick ju skylla oss själva lite...men det känns ju lite jobbigt när han drog sig ur och man kollar...VAR är kondomen?

Jo, man borde väl dra sig ur ganska snart efter att det har gått. Men om kvinnan är på väg att komma är det förstås frestande att försöka hålla på lite till. Det kanske tar längre för kvinnan att komma om man använder kondom? Fast det kanske tar längre för mannen också, så att det jämnar ut sig?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-02-06 08:46:07 följande:
    Ok, men det är inget vanligt i alla fall då. Vi har inte haft samlag ännu, men har tänkt välja kondom när det blir aktuellt. Man ju vill ju ha hyfsat god säkerhet, men om det har hänt er en gång på flera år (?) så är det väl ok. Jag tänker mig att man skulle känna om den brister, men det kanske inte är så lätt om man är "på gång". Hoppas att det ordnar sig för er.
    Jag skulle tro det är väldigt säkert och den här råkade jag nog rispa med nageln så det gick hål utan att känna det för det var så det såg ut. Var försiktiga vid hanteringen bara och undvik långa vassa naglar ;)
Svar på tråden Dagen efter piller för sent?