• mythos

Lika roligt & speciellt med barn nr 2 ?

Har 1 barn & undrar om det är lika roligt,stort & speciellt & få sitt andra barn också ?
    Jag tänker på just det där i början, hur spännande & speciellt allt var & är fortfarnande! Känner man lika med nr 2 ?
    Kanske låter konstigt men jag har så svårt att tro det nu!

• Svar på tråden Lika roligt & speciellt med barn nr 2 ?
  • mythos

Ursäkta alla felstavningar, gick lite fort på mobilen :O!

• Mika86

Lika spännande vilket barn det än är, skillnaden är att man kan mer

• Alexi

ja, än mer skulle jag vilja säga. Man är inte förstagångsförälder vilket innebär att man är lite coolare och mer avslappnad. Man tror inte barnet dör för minsta lilla eller att himlen ramlar ner om barnet inte får sova exakt en viss tid...

Sen är det så häftigt att se hur olika varandra syskon kan bli.

Och det bästa av allt, få se syskonrelationen växa fram, det är fullständigt fantastiskt!

• mythos
    Alexi skrev 2015-02-07 19:00:37 följande:

ja, än mer skulle jag vilja säga. Man är inte förstagångsförälder vilket innebär att man är lite coolare och mer avslappnad. Man tror inte barnet dör för minsta lilla eller att himlen ramlar ner om barnet inte får sova exakt en viss tid...

Sen är det så häftigt att se hur olika varandra syskon kan bli.

Och det bästa av allt, få se syskonrelationen växa fram, det är fullständigt fantastiskt!

Va Kul att höra! Blir allt lite sugen på en till :)
  • Flickan och kråkan

Roligare för varje barn tycker jag (har tre)....eftersom man har erfarenhet av föräldraskap redan i bagaget. Man förstår på ett djupare sätt hur fantastiskt, speciellt, unikt varje barn är och hur välsignad man är att få uppleva det en gång till .

• mythos
    Flickan och kråkan skrev 2015-02-07 19:30:59 följande:

Roligare för varje barn tycker jag (har tre)....eftersom man har erfarenhet av föräldraskap redan i bagaget. Man förstår på ett djupare sätt hur fantastiskt, speciellt, unikt varje barn är och hur välsignad man är att få uppleva det en gång till smile1.gif .

Ja jag kan tänka mig det på ett vis men samtidigt är jag rädd att jag inte ska känna alla dom där häftiga/stora/ofattbart starka känslorna som jag fick för min dotter! Men det kommer väl säkert om man väl hamnar i den situationen igen! (Hoppas jag)
  • Flickan och kråkan
    mythos skrev 2015-02-07 19:35:58 följande:

Ja jag kan tänka mig det på ett vis men samtidigt är jag rädd att jag inte ska känna alla dom där häftiga/stora/ofattbart starka känslorna som jag fick för min dotter! Men det kommer väl säkert om man väl hamnar i den situationen igen! (Hoppas jag)

Så tänker alla inför tvåan. Det är ju inte möjligt att älska någon så mycket som det barn man har...Men det kan man och gör man. Tycker att det känts mer himlastormande för varje barn. Inte för att jag älskat någon mer, utan för att jag förstått vidden av det lilla liv jag fött fram....genom erfarenheten av och kärleken till äldre syskon.
  • Flisan79

Känslorna är Loka starka och kärleken lika stor.

Men nej, jag kan inte påstå att jag var fullt så exalterad av första tanden, första ordet osv. Det var mer självklart. Inget negativt med det dock. Snarare ganska skönt.

• mythos

Vilken fin förklaring, har läst mycket kommentarer av dig, du verkar väldigt klok :)

• mythos
    mythos skrev 2015-02-07 19:57:41 följande:

Vilken fin förklaring, har läst mycket kommentarer av dig, du verkar väldigt klok :)

Det var menat till dig flickan och kråkan :)
  • mythos
    Flisan79 skrev 2015-02-07 19:48:30 följande:

Känslorna är Loka starka och kärleken lika stor.

Men nej, jag kan inte påstå att jag var fullt så exalterad av första tanden, första ordet osv. Det var mer självklart. Inget negativt med det dock. Snarare ganska skönt.

Men det verkar ända ganska logiskt :)
  • Batmamba

Roligare men inte lika spännande. Av samma anledning - att man inte är nybörjare. Och jag håller med tidigare: syskonkärleken är så underbar att se! Mycket större och finare än jag någonsin hade anat! När storasyster sjunger för bebisen och håller hennes hand... Hjärtat stannar lite. <3

• uglygodcilla81

Lika fantastiskt men på ett annorlunda sätt :) man hinner njuta mer eftersom man kan mer, och man passar på att njuta mer eftersom man börjar inse hur snabbt de växer!!

• yodi

har fyra barn och det har varit lika roligt, spännande och speciellt varenda gång

Svar på tråden Lika roligt & speciellt med barn nr 2 ?