Inlägg från: mythos |Visa alla inlägg
  • mythos

gick er andra förlossning snabbare ?

Gick er andra förlossning snabbare än första?

Gick andra förlossningen bättre eller sämre ?

Berätta gärna, är jätte nyfiken :)

• Svar på tråden gick er andra förlossning snabbare ?
  • mythos
    Flickan och kråkan skrev 2015-02-07 20:04:55 följande:

Mina har gått snabbare och snabbare. Med trean hann vi vara inne på förlossningen 16 minuter. För övrigt rätt lika. Snabba och okomplicerade. Ettan och tvåan var förloppsmässigt helt lika men tvåan gick mycket snabbare. Lite för snabbt så fick sy en liten bristning med två stygn. Sprack inget med ettan och trean.

Skönt att dom har varit snabba & okomplicerade!

Det tog 4 timmar från det att vattnet gick hemma för mig & vi har ganska långt till BB så jag hoppas att det inte kommer gå jätte mycket snabbare om det blir en tvåa :)

Får jag fråga om dina barn blev större & större ?
  • mythos
    Flickan och kråkan skrev 2015-02-07 20:18:44 följande:
    Nej. Mina första två kom lite tidigt. Äldsta föddes i v.37+2 och var 46 lång och vägde 2930g. Mellan föddes i v.37+6 och var 48 lång och vägde 3245g. Yngsta föddes i v.40+1 och på gränsen till tillväxthämnad 48 lång och vägde 2790g. Frisk och pigg, bara liten. De har dock haft stora huvuden alla tre, vilket är den springande punkten (runt 36-37 cm). Din första gick ju också fort så har du långt då skulle jag åka in när jag var säker på att det var på gång.
    Intressant att höra andras berättelser.

Min dotter kom i vecka 35+5 & vägde 3440 & var 49 lång så hon var "tung för tiden" . Är livrädd hur stort barn jag får om jag går fulla tiden. Herregud!
  • mythos
    VildaBusan skrev 2015-02-08 06:41:59 följande:

Den första tog 3 dygn och då vägde pojken 5000g. Den andra tog 18 timmar och flickan vägde 4000g. :)

Det var en stor kille, får jag fråga om det var stor skillnad smärtmässigt att föda pojken med tanke på hans höga vikt ?
Svar på tråden gick er andra förlossning snabbare ?