• Brumma

Skjutsa sambons barn?

Mamman ska ju överhuvudtaget inte lägga sig i hur ni sköter det på era veckor..

Förövrigt tycker jag inte att det är att hjälpa femtonåringen att köra henne i tid o otid. Skjutsa kan man göra ibland, men inte alltid..

Vad gör resten av barnen när du skall skjutsa? Är de hemma själva eller packas de in i bilen varje gång det är dags att hämta/lämna ngnstans?

Din sambo får naturligtvis skjutsa hur mkt han vill, men han kan definitivt inte kräva det av dig. Dessutom - om han ger gränser med tider och sedan ändå hämtar henne så visar han att hans ultimatum inte betyder ngt....

• Brumma
    Påven Johanna skrev 2015-02-09 10:48:45 följande:

Det håller jag med om också. Men bor ts och hennes man så?

Hon skriver att det är 30 till bussen.
  • Brumma
    Brumma skrev 2015-02-09 10:55:29 följande:

Hon skriver att det är 30 till bussen.

30 minuter..
  • Brumma

Jag växte upp där det tog 30 att ta sig till kollektivtrafik. Pappa arbetade borta mycket och vi var tre syskon. Mamma hämtade vid särskilda tillfällen - om vi hade mkt att bära tex. Eller om vädret var särskilt dåligt. Annars fick vi cykla eller gå - det var liksom inget konstigt eller speciellt jobbigt... Dessutom gick kollektivtrafiken med en till två timmars mellanrum så det gällde att planera :)

• Brumma
    Påven Johanna skrev 2015-02-09 10:59:27 följande:

Minsann gör hon inte det! Jag hittade det nu. Ja, det är ju ett ännu större incitament för att mannen ska skaffa sig ett körkort. 

Det är ju hopplöst trist att vara tonåring och känna sig avstjälpt på en plats som inte tillåter spontana påhitt och infall och där kompisarna kanske inte alls bor på gångavstånd. 

Eller så skaffar de cykel eller moppe till tjejen. En halvtimmes promenad kör man på 10 minuter med moppe..
  • Brumma
    nymedlem skrev 2015-02-09 18:10:31 följande:

Med det beteendet får man hoppas att mannen kastat ut dig!

Varför?

Mammor o bonusar får kräva rent vansinniga saker och vara otrevliga med bonusmammor får inte säga ifrån?

Snarare borde väl samma sak sägas åt pappan eftersom han inte backar upp sin sambo..
  • Brumma
    Ess skrev 2015-02-09 20:15:45 följande:

Ts kanske står för bensinräkningen och alla övriga bilkostnader.

Hade han köpt en moped till dottern så hade det blivit han själv som fått den räkningen.

Fast det beror ju på om de har gemensam eller delad ekonomi. Hade det köpts moped till bonus så hade vi fått betala den gemensamt eftersom vi inte har några "mina eller dina" pengar..
  • Brumma
    Anonym (Funderare) skrev 2015-02-15 02:33:58 följande:

Det har skett ett missförstånd här. Dottern och mamman är väldigt ledsna över mitt idiotiska impulsivitet att skriva en tråd här. Jag tycker det är så tråkigt med kränkande svar, det var aldrig det jag ville utan veta hur det hur det var men det var som sagt ett missförstånd. Jag har bett dom om ursäkt. Så sluta prata om dom, de är oskyldiga! Prata om mig istället som var en idiot. Det är jag som är trådstartaren. Ville få bort tråden men familjeliv verkar tycka det är en rolig tråd där folk kränker varann tyvärr.

Då borde det stå att du är trådstarten. .

Dessutom känns det väldigt konstigt att TS plötsligt helt skulle byta riktning. ÄR det så att du är TS och skriver detta för att få lite lugn så hjälper det knappast i längden att du kallar sig själv för idiot och "rentvår" mamman när allt du tidigare skrivit tyder på att du redan gör betydligt mer än vad du behöver samt att mamman går över alla gränser som finns och har fullkomligt orimliga krav på dig.
  • Brumma
    Anonym (Samma) skrev 2015-02-15 12:59:10 följande:

Ok men ibland får man fylla i sitt alias.

Jag får skriva det varje gång när jag skriver nytt inlägg o ibland glömmer man själv vad man skriver för anonymt alias.

Tror dock som du att det inte är ts.

Denna människa har vänt kappan o verkar arg på alla som svarat ts.

Konstig o ovanligt beteende. Tycker inte heller att någon varit oförskämd o att tråden spårat ut.

Folk skriver ju bara ifrån deras syn och vad dom tycker.

Är man trådstarten så står det automatiskt "Trådstarten" under alias i varje inlägg man gör. Det fyller man inte i själv. Enda sättet (Funderare) skulle kunna vara TS är om hon loggat in med ett annat användarkonto. Vilket jag tror att man inte får göra (ha två alltså).

Tryck på "visa endast" under TS så ser du :)
  • Brumma
    Anonym (Samma) skrev 2015-02-15 13:53:30 följande:

Ja så kanske det är. Jag får fylla i varje gång då jag skriver på Appen.

Då står inte namnet kvar så att säga. Inte hos mig. Det kanske inte gäller när man är trådstartare?!

Mitt alias hoppar ur i alla fall inför varje gång jag ska göra ett inlägg. Kanske något knas med min telefon o app?

Ibland är det svårt att komma ihåg vad man kallar sig för.

Det bästa är ju iofs att hålla sig till samma alias hela tiden.

Tror det är just trådstarten. Tidigare så kom dets ihåg annars också men det verkar ha blivit ändrat med den nya sajten (Alltså inte bara i appen).
  • Brumma
    Ess skrev 2015-02-15 14:21:06 följande:

Hade inte det ts kallat sig kommits ihåg, så hade alla trådar varit en enda röra av folk som kallade sig ts.

Ja. Jag vet det - det var därför jag skrev att det alltid kommer ihåg vem som är trådstartare och att det står under deras nick (om de är anonyma).

Däremot kommer systemet tydligen inte längre ihåg vilka nick man använt som Anonym kommentator längre.
Svar på tråden Skjutsa sambons barn?