Inlägg från: Anonym (pinsamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pinsamt)

Skjutsa sambons barn?

Som 15 åring borde man ju kunna ta sig fram utan att få skjuts överallt. Skillnad att be om det när det absolut inte finns annat alternativ om det är för långt att cykla/gå och det inte finns kollektivtrafik. 

I den åldern så cyklade man ju enkelt tex 1,5-2 mil på somrarna bara för att bada. Inget som man ens tänkte på att be om skjuts till utan det var ett val som man gjorde när man inte vill cykla och bada på den närmaste stranden som ändå var 4-5 km från där man bodde.

Jag hade absolut inte skjutsat hela tiden utan dottern hade fått välja att antingen då stanna hemma eller ta tag i det själv.
    Väljer man då att stanna hemma för att man inte får skjuts så är man ju helt enkelt för bortskämd och lat och då är det riktigt pinsamt!!

• Anonym (pinsamt)

Där jag är ifrån så cyklade man i ur och skur till skolan enkel väg 2-4 km i högstadiet och gymnasiet.
    Visst fanns det buss men fanns ju inte på kartan att man skulle ta den, då man skulle få gå upp tidigare samt sen få sitta i skolan ca 20 min innan skolan ens börjat. Den tid som man annars alltså cyklade hemifrån.

• Anonym (pinsamt)
    jagärjagvemärdu skrev 2015-02-09 11:37:55 följande:

Jag tycker det kan vara viktigt att veta var TS bor någonstans? Det är ju trots allt vinter och kanske inte optimalt att cykla då? Kanske är det jättekallt och snöar, hade inte heller promenerat i 30 min då....

Har man det tänket att man inte vill promenera 30 min om man inte vågar sig på att cykla för att det tex är halt så är det ju inte konstigt med allt skjutsandet. Någon enstaka gång är väl helt ok om det passar den vuxne men annars är det väl bara att palta på sig så man inte fryser. Det var ju så en annan gjorde för att ta sig till skolan. Eller man kanske skulle ha struntat i att gå till skolan för att det var för kallt?
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (Valt) skrev 2015-02-09 12:57:16 följande:

Har man valt att bo i urskogen får man ta att man måste skjutsa sina barn mer än andra familjer!

Tycker pappan borde skaffa körkort eller att familjen flyttar.

Nu vet man ju inte hur långt det är till själva stan men det spelar ingen roll i detta fall tycker jag då det borde iaf vara lätt för en 15 åring att ta sig själv till hållplatsen.

Vore intressant att vet ungefär hur långt det är in till stan? Är det tex milen så är det knappast urskogen iaf.
Svar på tråden Skjutsa sambons barn?