Inlägg från: Anonym (Tassemarkerna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tassemarkerna)

Skjutsa sambons barn?

NEJ! TS har ingen skyldighet att skjutsa alls,sen kan hon vara snäll o skjutsa någon gång då o då när det passar eller om bonus har extra mycket att bära.

Vad är det för fel på dagens föräldrar som inte kan ställa normala krav på sina barn ?

För inte är det barnets fel att det blivit så här bortskämt ,det är ju föräldrarna som tidigt lärt in det här beteendet.

Det är viktigt för ( förhoppningsvis ) alla föräldrar att barnen klarar sig bra i skolan,många föräldrar anser att det är viktigt att barnen ägnar sig åt idrott ( och skryter gärna om hur framgångsrika barnen är) MEN ingen ser det bisarra i att sätta sitt barn i bilen och köra barnet till en idrottshall där barnet ska träna för att" det är viktigt att hålla sig i form"........

Är inte den motion man får genom att GÅ/CYKLA till idrottshallen något värd? Eller är det bara motion man får genom en strukturerad aktivitet i en idrottshall som gör att man kan " hålla sig i form"?

Min 11 åring cyklar till skolan så länge det är barmark ,h*n VÄLJER det framför att ta skolbussen eftersom det går snabbare...... Det tar ca 20 min att cykla,vill h*n till en kompis/ aktivitet i byn så är det cykeln som gäller , när h*n blir äldre och vill åka in till " stan" själv så gäller att cykla 20 min till busshållplatsen och sedan passa bussen ( som definitivt inte går var 5 min) eller göra som jag gjorde i samma ålder....cykla till stan.... Det är bara 2 mil.... Att cykla in till stan o spela minigolf o ta en glass innan man cyklade hem var inget konstigt.

Skjuts får man på vintern,vid fullkomligt ÖS regn,eller om någon av oss vuxna har vägarna förbi.....

Svar på tråden Skjutsa sambons barn?