• ica

Skjutsa sambons barn?

VIDE MI skrev 2015-02-10 10:17:19 följande:

Nej ts, det är barnets föräldrar som ska ta det ansvaret. Typisk bonusmammafälla, man är dålig om man inte vill ta mer ansvar än föräldrarna gör för deras barn och man är dålig om man tar mer för då försöker man ju ersätta mamman!! Been there, done that. Kan säga att de kommer vara lika sura vad du än gör, för du är mannens nya, en egen person som ska försöka kontrolleras.

Så sant! Om jag vore dig Ts skulle jag sluta skjutsa omedelbart.
  • ica
    Anonym (Samma) skrev 2015-02-13 18:25:36 följande:
    Citat jag vill min makes bästa...

Det måtte väll finnas gränse. Sen kanske dottern ska tänka på pappas bästa o bonusmammans bästa

Pappan ska tänka på bonusmammans bästa o dotterns bästa

Det här är en enmans show det är bara ts som ska tänka på allas bästa utan att ingen tänker på henne

Lite typiskt styvfamiljsforum bonusmamman ska bara göra utan att kräva. Hon ska älska utan att behöva älskas tillbaka.

Hon ska ge o ge utan att någon ska behöva ge något tillbaka.

Hon ska sätta sitt eget åt sidan ja till o med sina egna barn för maken och makens barn.

Jag blir så paff att det verkligen finns så många som verkligen tycker o känner så. Otäckt!

Ej humant för fem öre
    Så klokt skrivet! I en familj tar alla hänsyn till varandra.
  • ica
    Ess skrev 2015-02-15 09:56:32 följande:
    Varför skriver du då inte som ts, om det verkligen är du??

Jag köper inte att du är ts. Snarare mamman som råkat hitta tråden och känner igen sig och sitt otroliga beteende.
    Om det är så, så skärp till dig och ta ansvar för den bortskämda unge du skapat.
Svar på tråden Skjutsa sambons barn?