• Anonym (Pappan)

Hur tror ni det går för mig?

Exet och jag har en dotter på 9 månader. Har aldrig träffat henne. Jag var aggressiv mot henne i vårt förhållande.. hon har en tendens att trycka på de knapparna men är aldrig våldsam annars. Hon anmälde mig när dottern var bara någon månad gammal men jag nekade till allt och de tog min sida för hon inte hade några bevis. Nu har jag stämt henne på gemensam vårdnad och umgänge en gång i veckan 2 timmar per gång med umgängesstöd. Jag ska senare ha varannan vecka för jag anser att det är min rätt som förälder, i rätten ska jag agera oskyldig pappa som bara tänker på sin dotter, skönt att vara anonymt ärlig här. Utan att ni tar fram pekpinnar och säger att jag är en idiot, hur stor chans har jag egentligen i tingsrätten att få gemensam vårdnad samt umgänge? Hur stor chans har jag att vinna mot mamman?

• Svar på tråden Hur tror ni det går för mig?
  • Nyfikna72

Rent konkret så har du inget att förlora för de ser bara på bevis, att mamman påstår nåt som hänt hjälper ju inget utan i det här fallet så är det ju mer som att hon undanhåller dig umgänget med barnet.

• Nyfikna72

Men du lär ju ändå ta tag i din aggresivitet om du själv är medveten om den, du kan ju göra nåt du ångrar och bittert får leva med resten av livet. Du kan ju liksom inte ursäkta dig med att hon tryckte på de rätta knapparna.......

• Anonym (inte igen....)

Ännu en mamma som skriver som om hon vore pappan... I alla fall framstår det så. Jo, pappan kommer att få del i vårdnaden och umgänge. Att mamman har hållit borta barnet från pappan kommer att anses som ett betydande försök att sabotera barnets rätt till båda föräldrarna. Hade barnet varit äldre hade mamman riskerat att förlora både vårdnad och boende pga det agerandet.

• Anonym (Pappan)
    Nyfikna72 skrev 2015-02-10 11:07:21 följande:

Rent konkret så har du inget att förlora för de ser bara på bevis, att mamman påstår nåt som hänt hjälper ju inget utan i det här fallet så är det ju mer som att hon undanhåller dig umgänget med barnet.

Om hon påstår att hon känner sig hotad av mig tex? Hur ser det ut där i vårdnadsfrågan? (Utgår från en artikel jag läst). Det viktigaste är att jag får gemensam vårdnad men jag har också förstått att det är svårt eftersom jag aldrig träffat ungen?
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (inte igen....) skrev 2015-02-10 11:12:02 följande:

Ännu en mamma som skriver som om hon vore pappan... I alla fall framstår det så. Jo, pappan kommer att få del i vårdnaden och umgänge. Att mamman har hållit borta barnet från pappan kommer att anses som ett betydande försök att sabotera barnets rätt till båda föräldrarna. Hade barnet varit äldre hade mamman riskerat att förlora både vårdnad och boende pga det agerandet.

Skönt att höra! Tack!
  • Anonym (inte igen....)
    Anonym (Pappan) skrev 2015-02-10 11:12:41 följande:
    Om hon påstår att hon känner sig hotad av mig tex? Hur ser det ut där i vårdnadsfrågan? (Utgår från en artikel jag läst). Det viktigaste är att jag får gemensam vårdnad men jag har också förstått att det är svårt eftersom jag aldrig träffat ungen?
    Det brukar se ut så att man börjar med umgänge, med stöd som du har begärt, för att senare övergå till vanligt umgänge, och sen kan man göra klart och få en dom på det hela.
Svar på tråden Hur tror ni det går för mig?