• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • sweetcandy
    eagle87 skrev 2015-02-12 13:36:06 följande:
    Hej har oxå pcos men regelbunden mens, har försökt ca ett år, första försök med letrozol nu, bim 9/3 :)
    Va spännande med en till som kör första försöker med letrozol :) jag har någorlunda regelbunden mens, som oftast är den på 33 dagar, men ibland spårar den ut och hår upp på 40-54 dagar :P

Lycka till :D
  • sweetcandy
    pepparkakan skrev 2015-02-12 11:31:35 följande:

Jag hänger gärna på här!
    BIM 9/3 tror jag, kan komma att ändras beroende på när ÄL kommer. Har oregelbunden mens sedan spiraluttag i oktober så jag testar just nu med ÄL-stickor (är på dag 12, fick på dag 22 sist). 
    Längtar så jag håller på att spricka!! Försöker att inte tänka på det så mycket men hur lätt är det? Vill bara ha mitt plus NU men det känns som om det aldrig kommer hända mig. Första barnet, känns overkligt att ens vara igång och försöka :)

Ska bli roligt att följas åt! Hoppas på många plus i tråden!

Det går typ inte att inte tänka på det Hahaha!

Spännande med första <3
  • Elyssa81

Hur ska man tänka. Mellan ägglossning och BIM kommer jag att vara i fjällen med kompis och familj. Jag vill inte avslöja att vi försöker få en till. Jag tänker att alkoholen avslöjar mig. Ska man avstå från alkohol direkt? Vad gäller?

• sweetcandy
    Elyssa81 skrev 2015-02-12 19:55:41 följande:

Hur ska man tänka. Mellan ägglossning och BIM kommer jag att vara i fjällen med kompis och familj. Jag vill inte avslöja att vi försöker få en till. Jag tänker att alkoholen avslöjar mig. Ska man avstå från alkohol direkt? Vad gäller?

Bästa är såklart att avstå, men det är nog ingen fara om du dricker med måtta :) lev som vanligt säger dom flesta. Dom första veckorna i en grav delar man dessutom inte blod med embryot om det skulle tagit sig :)
  • Elyssa81

Tack för svaret. Det blir nog inget festande direkt. Man lär vara helt knäckt efter skidåkning 7 dagar i rad. Dessutom med minsta mellan benen i liften hela dagarna :).

Antagligen kommer man hälla upp ett glas vin, och dricka ett halvt.

• lotie

Då får jag med hoppa hit tyvärr:(

Börjat blöda men tar några dagar innan den sätter igång ordentligt!

Blir 3 försöket på 3 barnet. Är 29 och mannen 30. Har helt missat att jag har en cykel på 31 dagar så missat äl båda försöken sånt himla slöseri.

Ska testa med äl test denna månaden och äter rosenrot och en annan medicin för Endometrios. Ska ha sex varannan dag heela cykeln! Nu ska det gå!

• Elyssa81

Vad trist lotie, men nu vet du i alla fall hur lång din cykel är. Hur gamla är dina andra barn? Vi ska också börja försöka på en trea nu. Ser fram emot det så mycket samtidigt som det på sätt och vis kommer att bli en chock med småbarn igen. Min yngsta är fem år.

• Metalizer

Jag hoppar med här jag också!

Tog ur p-stven 8/1, och fick mensen rätt så precis en månad senare! Så min bim-mars är ungefär 3-4/3

Andra försöket alltså!

Bim-lista

2/3 - ticcer

3/3 - tuggummigirl

3-4/3 Metalizer

9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87

10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena

14/3 - Lorainz

• lotie

Dom är 3 och snart 1 år och vi ville ha en till innan jag börjar jobba igen men det gick inte nu:(

Svar på tråden BIM Mars 2015