• SnurriggirrunS

    Singelkillar på FL, varför är ni singlar?

    Japp, som frågan låter. Hur kommer det satt ni singelkillar här på FL  är singlar?
    Är det självvalt, dvs du vill inte vara i en relation och trivs bäst själv eller i en KK-relation?
    Du vill, men du har inte hittat rätt?
    Hur hamnade du på Familjeliv av alla forum som finns att välja på?
    Familjeliv känns för mig, ett "kvinnligt" forum där majoriteten som är aktiva är kvinnor även om det finns ett par män också.

    Som singeltjej, funderar jag nämligen på om det är så att det är här, på FL som de bra/mer familjeorienterade singel-männen samlats eftersom dejtingsidorna består av mycket knepigt folk där KK-relationer verkar stå högt på listorna.

  • Svar på tråden Singelkillar på FL, varför är ni singlar?
  • Tobythegunn
    SnurriggirrunS skrev 2015-02-10 23:25:19 följande:

    Japp, som frågan låter. Hur kommer det satt ni singelkillar här på FL  är singlar?
    Är det självvalt, dvs du vill inte vara i en relation och trivs bäst själv eller i en KK-relation?
    Du vill, men du har inte hittat rätt?
    Hur hamnade du på Familjeliv av alla forum som finns att välja på?
    Familjeliv känns för mig, ett "kvinnligt" forum där majoriteten som är aktiva är kvinnor även om det finns ett par män också.

    Som singeltjej, funderar jag nämligen på om det är så att det är här, på FL som de bra/mer familjeorienterade singel-männen samlats eftersom dejtingsidorna består av mycket knepigt folk där KK-relationer verkar stå högt på listorna.


    Jag väljer aktivt att vara singel. Trivs bäst med det och efter 2 långa totalt meningslösa och misslyckade förhållanden orkar jag bara inte mer. Iallafall just nu. Vem vet hur man känner om några år. Men för tillfället så får tanken att vara i ett förhållande nästan mig att spy. Usch! Det går ändå bara åt helvete för seriöst 85% av alla par. Och jag är en person som tar uppbrott, svek och motgångar VÄLDIGT hårt och djupt och det tar en sån satans tid för mig att ta mig ur det. Därför känner jag iallafall just nu att det är lugnast och skönast att bara skita i allt det där och vara ensam.
  • trebarnsfar

    Det är själv valt i kombination med att inte har hittat rätt. Söker inte efter någon ny kärlek men saknar närheten och gemenskapen. Jag är på FL för att det finns mycket att lära här ifrån med tanke på att jag har 3 biologiska och ett bonus barn.

  • Moulinette86
    SnurriggirrunS skrev 2015-02-10 23:25:19 följande:

    Japp, som frågan låter. Hur kommer det satt ni singelkillar här på FL  är singlar?
    Är det självvalt, dvs du vill inte vara i en relation och trivs bäst själv eller i en KK-relation?
    Du vill, men du har inte hittat rätt?
    Hur hamnade du på Familjeliv av alla forum som finns att välja på?
    Familjeliv känns för mig, ett "kvinnligt" forum där majoriteten som är aktiva är kvinnor även om det finns ett par män också.

    Som singeltjej, funderar jag nämligen på om det är så att det är här, på FL som de bra/mer familjeorienterade singel-männen samlats eftersom dejtingsidorna består av mycket knepigt folk där KK-relationer verkar stå högt på listorna.


    Singel, ej självvalt, skulle gärna ha relation eller åtminstone KK, men tror efter många års självrannsakan att jag har något som skrämmer kvinnor.

    Därför har jag gjort en avvägning över hur jag ska må kontra att leva i ofrivilligt celibat där jag kommer fram till slutsatsen att jag får flyga ner till Tyskland med jämna mellanrum och betala för sex- har t.o.m startat tråd om det här.

    Jag ville skriva av mig om mina upplevelser och när jag upptäckte att det inte fanns enkla anonyma chattrum på aftonbladet eller expressen längre , så sökte jag mig till detta "kvinnliga" forum.

    Du har rätt om Datingsidorna, men efter att ha hängt här några dagar får jag nog säga att det finns bra mycket knepigt folk här också
  • Tobythegunn
    Moulinette86 skrev 2018-01-30 13:35:21 följande:
    Singel, ej självvalt, skulle gärna ha relation eller åtminstone KK, men tror efter många års självrannsakan att jag har något som skrämmer kvinnor.

    Därför har jag gjort en avvägning över hur jag ska må kontra att leva i ofrivilligt celibat där jag kommer fram till slutsatsen att jag får flyga ner till Tyskland med jämna mellanrum och betala för sex- har t.o.m startat tråd om det här.

    Jag ville skriva av mig om mina upplevelser och när jag upptäckte att det inte fanns enkla anonyma chattrum på aftonbladet eller expressen längre , så sökte jag mig till detta "kvinnliga" forum.

    Du har rätt om Datingsidorna, men efter att ha hängt här några dagar får jag nog säga att det finns bra mycket knepigt folk här också

    Hur går detta till ? xD och hur mycket kostar det? haha

    Happiness, only real when shared
  • Moulinette86
    Tobythegunn skrev 2018-01-31 10:12:54 följande:

    Hur går detta till ? xD och hur mycket kostar det? haha
    Joru, det ska jag tala om för dig, först googlar man runt på bordeller/pauschalklubbs/FKK -klubbar / Massage ställen.

    Sen köper man en billig flygbiljett + hostel å drar iväg.

    Finns ALLT du kan tänka dig att välja på!! 

    Hade en tråd om detta men nån pk-bög valde att stänga ner den X-D
  • Moulinette86
    Paino skrev 2015-02-14 08:46:56 följande:

    Jag har velat ha tjej, men de ville inte ha mig.


    satsa på dina intressen istället å köp de du inte kan få
  • MiniLakris
    Moulinette86 skrev 2018-01-31 12:03:03 följande:
    satsa på dina intressen istället å köp de du inte kan få
    Absolut. Dealar med det på samma sätt. Finns inget som är så värt pengarna som sex. Jag har träffat eskorter nu dom senaste 4 åren och är väldigt glad att jag tagit det beslutet. Hade jag ingen närhet alls i livet skulle jag sakta dö innuti.

    Skulle ju hälst av allt träffa någon som vill ha mig tillbaka, men det är värkligen inte lätt att ens få ett ONS. Hitta kärlek känns lika lätt som att vinna jackpoten på lotto.
  • John 3

    Ofrivilligt för min del. Jag band upp mig för mycket med jordbruk och djur redan som jätteung och kom inte loss tillräckligt för att kunna få någon relation. Sen har självförtroendet på området försvunnit. En 37-åring som aldrig har haft flickvän eller sex och som bor med sina föräldrar och är fullt upptagen med tungt arbete har knappast någon chans.

    Jag surfar lite på FL ibland för att det är lite spännande att läsa om sex och relationer.

  • Fluffis
    SnurriggirrunS skrev 2015-02-10 23:25:19 följande:

    Japp, som frågan låter. Hur kommer det satt ni singelkillar här på FL  är singlar?
    Är det självvalt, dvs du vill inte vara i en relation och trivs bäst själv eller i en KK-relation?
    Du vill, men du har inte hittat rätt?
    Hur hamnade du på Familjeliv av alla forum som finns att välja på?
    Familjeliv känns för mig, ett "kvinnligt" forum där majoriteten som är aktiva är kvinnor även om det finns ett par män också.

    Som singeltjej, funderar jag nämligen på om det är så att det är här, på FL som de bra/mer familjeorienterade singel-männen samlats eftersom dejtingsidorna består av mycket knepigt folk där KK-relationer verkar stå högt på listorna.


    Man, 43 år.
    Hittade FL för många år sen. Följer den p.g.a en del intressanta trådar.
    Dock har FL tyvärr blivit alltmer Flashback, med en massa skräp typ "kuktrådar, korttjejtrådar", och annat uppenbart trolltrams. Som admin vägrar rensa i. Demon

    Självvalt singel, efter många år i relation.
    Har de barn jag vill ha.
    Ingen stress efter varken en relation eller sex. Är hellre utan tills det känns rätt. Glad
  • poppa01

    därför att kvinnor är kräsna och inte vill vara med en kille som är extremt ful och konstig, jag förstår dom, menar inget illa med denna text. synd bara tycker jag för även ett fult monster som mig vill ju ha närhet och kärlek, skulle vara nice om någon kvinnna kunde acceptera mig för den jag är :)

  • Oztbåge

    Mitt ex som är bipolär lämnade skeppet med en annan skuta????. Jag sitter glatt kvar med villa och två underbara barn. Familjeliv kollar jag mest tips vid olika händelser. Att man träffar någon här är väl inte stor chans

  • Mongoliet

    Hamnade ofta antingen på Flashback eller Familjeliv när man googlade relationsfunderingar. Blev portad från Flashback eftersom jag tröttnade på rasismen där. Familjeliv har snäppet äldre klientel men annars är det ju samma manshat här som det är kvinnohat på Flashback. Samma mängd white trash.

    Är singel ibland & i relationer ibland. Är singel eftersom jag hatar barn. Väldigt få, typ 5-10 % av kvinnor skulle jag gissa som inte vill ha barn. Förblir nog singel längre denna gången (Bara 1 år just nu typ). Detta eftersom jag inte känner att jag vinner något på att vara i en relation. Ju fler trådar jag läser här om hur kvinnor tröttnar på sina män & vill göra slut så lockar det ju ännu mindre att börja bry sig om någon lite extra igen.

    Tipsa gärna om andra relationsforum. Detta är ju rätt kasst rätt ofta känner jag.

  • FallenAngelNr1000

    Singel p ga självvalt och för att jag inte hittat den rätta än. Eller snarare inte har varit redo för att ta steget vidare. Måste komma i bättre fas med livet innan jag känner att jag kan ge allt för ett förhållande på riktigt.


    Tycker att eftersom att sidan heter "familjeliv" så inkluderar ju även det män. Annars hade det nog hetat kvinnans forum eller liknande. Men vi män ingår oftast i en familj så inget fel att hänga här.


    Sen visst finns det lite nackdelar med denna sida med lite tjafs mellan kvinnor och män. Men det är inte så mycket rasistiskt prat här utan man kan mer fokusera på det som pratar om så att säga.


    Är inte ute efter någon tillfällig relation heller, men saknar närhet, det gör jag.


    Hade det funnits bra trogna och ärliga tjejer så hade jag kanske slagit till men börjar känna mig allt mer skeptisk, känns som det börjar bli allt mer utdöende här i Sverige så gifter mig hellre med en tjej från ett fattigt land som uppskattar vad man kan göra för henne och hennes familj. Kärlek börjar bli mindre värt här upplever jag det som utan SEX är det enda viktiga. Så då gifter jag mig hellre och hjälper någon som behöver det än att gå och oroa mig för otrohet de 5 första åren.

  • Mongoliet
    FallenAngelNr1000 skrev 2018-09-16 23:23:52 följande:

    Singel p ga självvalt och för att jag inte hittat den rätta än. Eller snarare inte har varit redo för att ta steget vidare. Måste komma i bättre fas med livet innan jag känner att jag kan ge allt för ett förhållande på riktigt.

    Tycker att eftersom att sidan heter "familjeliv" så inkluderar ju även det män. Annars hade det nog hetat kvinnans forum eller liknande. Men vi män ingår oftast i en familj så inget fel att hänga här.

    Sen visst finns det lite nackdelar med denna sida med lite tjafs mellan kvinnor och män. Men det är inte så mycket rasistiskt prat här utan man kan mer fokusera på det som pratar om så att säga.

    Är inte ute efter någon tillfällig relation heller, men saknar närhet, det gör jag.

    Hade det funnits bra trogna och ärliga tjejer så hade jag kanske slagit till men börjar känna mig allt mer skeptisk, känns som det börjar bli allt mer utdöende här i Sverige så gifter mig hellre med en tjej från ett fattigt land som uppskattar vad man kan göra för henne och hennes familj. Kärlek börjar bli mindre värt här upplever jag det som utan SEX är det enda viktiga. Så då gifter jag mig hellre och hjälper någon som behöver det än att gå och oroa mig för otrohet de 5 första åren.


    Känner igen mig i det sista du skriver och märker att både jag & många vänner 30-50 år tänker likadant. Då är det bra killar & män som ser bra ut & har stabila liv. Sådana bra män som många svenska kvinnor söker. Det låter kanske dumt men varför ska vi slänga bort vår kärlek på svenska kvinnor, knappt få något tillbaka & ändå är de beredda att lämna vilken dag som helst. Detta oavsett hur killen är känns det som. I min bekantskapskrets är det ingen som behöver åka utomlands för att hitta någon att vara med men alla tänker tanken, många gör det för att just som du säger, man får ett lugnare & mer kärleksfullt liv med en utländsk tjej. (Vi räknar bort västeuropa även om nästan alla länder känns bättre än Sverige).
  • FallenAngelNr1000
    Mongoliet skrev 2018-09-16 23:36:09 följande:
    Känner igen mig i det sista du skriver och märker att både jag & många vänner 30-50 år tänker likadant. Då är det bra killar & män som ser bra ut & har stabila liv. Sådana bra män som många svenska kvinnor söker. Det låter kanske dumt men varför ska vi slänga bort vår kärlek på svenska kvinnor, knappt få något tillbaka & ändå är de beredda att lämna vilken dag som helst. Detta oavsett hur killen är känns det som. I min bekantskapskrets är det ingen som behöver åka utomlands för att hitta någon att vara med men alla tänker tanken, många gör det för att just som du säger, man får ett lugnare & mer kärleksfullt liv med en utländsk tjej. (Vi räknar bort västeuropa även om nästan alla länder känns bättre än Sverige).
    Då kan du räkna in mig med. Är 31 och ser helt okej ut.
    Skönt att höra att jag iallafall inte är ensam i mitt tänkande. 
  • Zavichij

    Frivilligt singel, känner inte "abstinens" av att jag måste vara i en relation för att må bra eller slippa ensamhet, utan jag tar det som det kommer.

    Är på forumet mest för att söka information och allmänt läsa i intressanta trådar.

  • MrKrips

    Talar jag för mig själv är det givetvis det återkommande dilemmat som sätter käppar i hjulet: Kräsen

Svar på tråden Singelkillar på FL, varför är ni singlar?