Ni över 30 - hur lång tid tog det att bli gravid?
Ni som fick ert första barn när ni var 30 år eller äldre, hur många försök behövde ni innan ni blev gravida?
Skriv gärna din partners och din ålder.
Ni som fick ert första barn när ni var 30 år eller äldre, hur många försök behövde ni innan ni blev gravida?
Många år. Blev gravid via ivf när jag var 32 o sambon 35. Det blev icsi pga för få spermier. Har nu "ivf-tvillingar" som är födda med drygt 2 år emellan!
Vid 36 år andra försöket. Blev dessvärre missfall.. När jag var 30 år blev jag gravid andra gången också o jag har idag en fin pojk :)
Vid 36 år andra försöket. Blev dessvärre missfall.. När jag var 30 år blev jag gravid andra gången också o jag har idag en fin pojk :)
Ca 1 år men vi försökte inte aktivt, dvs höll koll på äl osv. Jag var 32, han 39.
Slarvade med preventivmedel en gång vid 'fel tid i månaden' och blev gravid direkt.
31 år och sambo 28 år.
Fick mitt andra barn när jag var 32 och blev då gravid på första försöket. Sedan blev det inga fler barn, trots fyra IVF-försök. Blev bara missfall och MA. Hade aldrig fått missfall innan dess.
Allt såg dessutom bra ut. Bra äggreserv, bra ägg, bra befruktningsgrad, fin utveckling till blastocyster, gravid alla gångerna men inga fler barn.
Blev spontant gravid förra året då jag var 46 men fick tidigt missfall.
Barn 2 blev till när jag var 30 och han 31, på ett enda oskyddat ligg, oops.
Barn 3 är gjord när jag var 34, han 35, det gick på en ägglossning. Jag var rätt stressad då just för att jag plötsligt insåg att jag blivit så "gammal" och att nu var det kanske bråttom att sätta igång, men det gick ju lätt.
Det tog sex månader. Jag var 33 år och killen 38 år.