• mulle

Tar våran son skada av att pappa jobbar utomlands?

Hej.

Jag och exet bor inte ihop, vi bor nån timme ifrån varandra och har haft en väldigt strulig relation till varandra. Nu är det så att han hört av sig och velat ta mer ansvar ang våran son på 10 månader. Men samtidigt också berättat att han tackat ja till att jobba utomlands 2 månader åt gången.

Han vill träffa våran son en dag i veckan i 2 månader, jobba utomlands 2 månader, så ska det hålla på.

Jag tycker inte att det är bra för våran son eftersom de aldrig hinner bygga nått band till varandra. ( de har inte träffats på 4 månader).

Går jag inte med på detta så kommer han gå upp till rätten.

Vad borde jag göra, våran son får ju aldrig komma ihåg sin pappa eftersom han är borta för långa stunder.

Borde jag neka honom umgänge med sonen i dagsläget?

Med vänlig hälsning

• Svar på tråden Tar våran son skada av att pappa jobbar utomlands?
  • mulle

Finns väll problem i sig att han träffar sonen för lite när han är hemma, men det är samtidigt de mesta han kan sträcka sig till..

Då blir pappa mer som en vän än faktiskt en pappa, eftersom tryggheten inte existerar där

• mulle

Så här är det, vi har haft det så pass bråkigt att jag valde att säga upp kontakten med honom pga att han inte bryr sig om våran sons behov, utan tänker bara på sig själv. Vad som funkar bäst för honom.

Kan känna att man inte bryr sig speciellt mycket om sitt barn om man tackar ja till en utlandstjänst. Syftet med att dom ska träffas, kan jag tycka ska vara för att det ska knyta band ett tag. Jag ska kunna lämna dom själva och att sonen känner sig trygg med de.

När allt sedan går som det ska så vill jag att sonen är hos honom varannan helg.

Det är precis så, accepterar inte jag att de träffas en dag i veckan när han är hemma så går han upp till rätten, för han säger "jag vill träffa min son, vad är de du inte fattar"

Men nu är jag ute efter vad som är bäst för våran som, inte vad som är bäst för pappa.

I dagsläget vet inte våran son vem pappa är

• mulle

Är en gles kontakt till pappa tryggt menar du?? Att pappa väljer allt före sitt barn. Kom igen

• mulle

Jag förstår om ni tycker att vi ska sammarbeta, för sonens bästa.

Men han har fortfarande en riktig jävla rövstil. Han har misskött kontakten till sonen så pass mycket att han lika bra kan skita i honom igen.

Han kommer och går precis som han själv vill..

Många barn växer i dagsläget upp utan fäder för att de inte riktigt pallar finnas där, barnet tar inte skada av att bara ha mamma eftersom det är hon som bryr sig och uppfostrar.. Det som tar skada är att ha en kontakt som sedan avbryts.

Har man skitit i sitt barn och dess utveckling och prioterat fester och att tjäna en bra summa pengar. Så är man heller ingen pappa för att du står som far på ett papper.

En far är något man förtjänar att vara

• mulle

Vi har haft kontakt med familjerätten, de har försökt med honom..

Han skrev även nyss på faderskapet för att han var tvungen pga att de annars skulle ta de rättsligt för att han vägrade..

• mulle

Ja det är väll dels det också, att jag inte tycker han är lämplig som förälder av en rad anledningar.

Vill inte att våran son ska må dåligt av en dålig pappa.

Sen vill jag att det ska fungera, men jag vet hur han funkar och att det inte är sonens bästa i första hand. Utan "gör som jag säger annars jävlar"

Har pratat med familjerätten om en kontaktperson, men de händer ingenting.

De kan inte bestämma vad pappan får göra och inte, men de tycker inte att han är lämplig idags läget

• mulle

[quote=74844404][quote-nick]DickRex skrev 2015-02-12 12:23:10 följande:[/quote-nick]

Hmm... Den tysta acceptansen för uselt (här kriminellt) förfarande från kvinnors sida i familjefrågor är såå stor.....

[/

Okej, bra o veta :)

• mulle

Du har ingen aning om vad för slags situation jag behåller mig i, så att du ens vågar antyda att jag utför ett övergrepp mot min son är helt sjukt..

Låter snarare som att du är arbetslös och inte har rätt till dina barn för ett såkallat övergrepp?!

Jag tycker du borde passa din käft och en gång räcker, fortsätt inte mata..

Svar på tråden Tar våran son skada av att pappa jobbar utomlands?