• Anonym (inget märkvärdigt)

Min 11-åriga dotter använder bara stringtrosor

Ja, den här tråden är delvis skapad för att provocera, men framför allt för att utmana. Utmana det förlegade synsätt vi idag har på stringtrosor. Ett förlegat synsätt som grundar sig i moralpanik och den gamla skolans värderingar.

När min dotter frågade om hon fick prova stringtrosor (observera att hon litar på mig så pass att hon frågar istället för att gå bakom min rygg och köpa själv för veckopengen) så jag bara "visst, såklart du får". Syftet med ett kort svar utan följdfrågor var att avdramatisera det hela, att inte få string att vara något spännande, förbjudet eller farligt - det är ju därför många unga vill prova från första början. Det är som cigg och alkohol - förutom att de två sistnämnda är direkt farliga för hälsan.

Sagt och gjort, köpte flera par string som hon fick välja och nu använder hon inget annat. Vi har alltid haft tillit till varandra, hon har alltid berättat för mig om det var något och jag har alltid funnits där för henne - utan att döma henne.

Nu är det förstås inte alla 11-åringar som vill ha string, men ni föräldrar som någon gång fått frågan från era döttrar - och det är jag säker på att flera här har fått - varför låter ni dem inte prova? Vad är det som är farligt för barnet med att ha stringtrosor?

• Svar på tråden Min 11-åriga dotter använder bara stringtrosor
  • Anonym (stringen)

Jag använder string varje dag och jag är 44 år. I början när jag var runt 20 år var det mest när jag vill känna mig "fin" inför min kille men nu tycker jag att det är obehagligt med större trosor med en massa tyg,känns bara bylsigt. Jag köper trosor i bomull har aldrig spets och sånt. Folk tror att stringtrosor är osköna och åker in i grenen men de gör dom inte. Vanliga trosor däremot får man ju gå och dra ut hela tiden mellan skinkorna.

Mina döttrar ville börja ha string när dom var runt 13-14 år så då fick dom väl ha det.Idag är dom vuxna och jag har inte längre koll på vad dom använder för underkläder :)

Hur var dina döttrars reaktioner när du bara sade ja utan att göra någon big deal av det?

• taquine

Förlegat och moralpanik för att  man inte vill att ens ungar sätter på sig något av det fulaste och obekvämaste som skapats ? Tack för dagens skratt

taquine skrev 2015-02-12 15:25:27 följande:

Förlegat och moralpanik för att  man inte vill att ens ungar sätter på sig något av det fulaste och obekvämaste som skapats ? Tack för dagens skratt

En ytterst subjektiv åsikt som får stå för dig.

Min dotter tycker både det är jättesnyggt och bekvämt.
  • Anonym (x)

Tycker string käns porrigt o passar verkligen inte en elvaåring, andra barn kan tycka det är äckligt o börja reta henne, det har du kanske inte tänkt på.

• Anonym (Trosan)

Finns det string i barnstorlek???

Anonym (x) skrev 2015-02-12 20:45:53 följande:

Tycker string käns porrigt o passar verkligen inte en elvaåring, andra barn kan tycka det är äckligt o börja reta henne, det har du kanske inte tänkt på.

Det beror väl på vem stringen sitter på. Om den sitter på en vuxen kvinna med kurvor kan jag hålla med om att det är ett porrigt plagg, men jag tror inte de flesta ser någon porr om barn har string.

Varför skulle hon bli retad för något som inte ens syns?
    Anonym (Trosan) skrev 2015-02-12 20:49:33 följande:

Finns det string i barnstorlek???

De minsta storlekarna på vuxenavdelningen passade hennes höfter iaf. :)

• JJSkog
    Anonym (inget märkvärdigt) skrev 2015-02-12 14:47:53 följande:

Ja, den här tråden är delvis skapad för att provocera, men framför allt för att utmana. Utmana det förlegade synsätt vi idag har på stringtrosor. Ett förlegat synsätt som grundar sig i moralpanik och den gamla skolans värderingar.

När min dotter frågade om hon fick prova stringtrosor (observera att hon litar på mig så pass att hon frågar istället för att gå bakom min rygg och köpa själv för veckopengen) så jag bara "visst, såklart du får". Syftet med ett kort svar utan följdfrågor var att avdramatisera det hela, att inte få string att vara något spännande, förbjudet eller farligt - det är ju därför många unga vill prova från första början. Det är som cigg och alkohol - förutom att de två sistnämnda är direkt farliga för hälsan.

Sagt och gjort, köpte flera par string som hon fick välja och nu använder hon inget annat. Vi har alltid haft tillit till varandra, hon har alltid berättat för mig om det var något och jag har alltid funnits där för henne - utan att döma henne.

Nu är det förstås inte alla 11-åringar som vill ha string, men ni föräldrar som någon gång fått frågan från era döttrar - och det är jag säker på att flera här har fått - varför låter ni dem inte prova? Vad är det som är farligt för barnet med att ha stringtrosor?

Mycket bra skrivet!

Jag blir så frustrerad just på alla dessa som skriker sig hesa om att "Min dotter skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG få ett par stringtrosor."
    "Det får hon vänta med tills hon är vuxen och flyttat hemifrån".
    osv

Det är ingen stor grej. Den blir bara stor när tramsiga föräldrar GÖR det till något stort moraldrama.

Kul att höra att det i alla fall finns någon sund själ där ute Glad
  • JJSkog
    Anonym (x) skrev 2015-02-12 20:45:53 följande:

andra barn kan tycka det är äckligt o börja reta henne, det har du kanske inte tänkt på.

Och då är det ju inte svårare än att hon kan välja att sluta använda det, eller hur?
    Det är ingen stor grej.
  • taquine
    JJSkog skrev 2015-05-11 18:49:44 följande:
    Mycket bra skrivet!

Jag blir så frustrerad just på alla dessa som skriker sig hesa om att "Min dotter skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG få ett par stringtrosor."
    "Det får hon vänta med tills hon är vuxen och flyttat hemifrån".
    osv

Det är ingen stor grej. Den blir bara stor när tramsiga föräldrar GÖR det till något stort moraldrama.

Kul att höra att det i alla fall finns någon sund själ där ute Glad
    Det är väl tur att det finns en stringtrosors försvarare här på forumet , hur skulle det annars se ut  
    Min dotter gick nog omkring i sina string ett tag i tonåren , men sen kom väl som tur var även hennes smak på rätt köl om man säger så.. 
    Goodness me
  • Anonym (Xander)

Jag är nyfiken på varför man vill testa det?

Är det så mycket tajta kläder att en troskant är farlig när man går i 5:an?

• Anonym (e)
    Anonym (stringen) skrev 2015-02-12 14:57:03 följande:

Jag använder string varje dag och jag är 44 år. I början när jag var runt 20 år var det mest när jag vill känna mig "fin" inför min kille men nu tycker jag att det är obehagligt med större trosor med en massa tyg,känns bara bylsigt. Jag köper trosor i bomull har aldrig spets och sånt. Folk tror att stringtrosor är osköna och åker in i grenen men de gör dom inte. Vanliga trosor däremot får man ju gå och dra ut hela tiden mellan skinkorna.

Mina döttrar ville börja ha string när dom var runt 13-14 år så då fick dom väl ha det.Idag är dom vuxna och jag har inte längre koll på vad dom använder för underkläder :)

Det är väl i grenen/skinkorna de ska sitta?
  • Suckidioter

Gå efter barnen, hypersexulera dom, och ta bort alla deras värderingar och traditioner, och försämra dem så när de är vuxna, kommer motståndet vara icke - befintliga!

• JJSkog
    Suckidioter skrev 2015-05-11 19:44:25 följande:

Gå efter barnen, hypersexulera dom, och ta bort alla deras värderingar och traditioner, och försämra dem så när de är vuxna, kommer motståndet vara icke - befintliga!

Ja, för man blir ju hypersexualiserad och tappar alla värderingar och traditioner bara för att man börjar använda stringtrosor.. Vilken värld lever du i?
  • Haskel

Vad händer om/när man lägger ett par stringtrosor i exempelvis tvättmaskinen...

Blir tvättmaskinen plötsligt ett porrigt sexobjekt???

Om nej:
    Varför skulle då ett icke sexuellt barn, plötsligt bli det om det får ett par stringtrosor på sig?

• Anonym (My)

Varför vill hon ha string? I den åldern borde underkläderna inte handla om sexighet. Själv upplever jag string som obekvämt. Så jag skulle nog ställa mig frågan varför. Vill hon ha det för att det är bekvämt eller praktiskt ok. Men om det handlar om grupptryck, att det är sexigt eller för att vara vuxen hade jag genom samtal förklarat varför jag varit emot det.

• taquine
    Haskel skrev 2015-05-11 21:51:45 följande:

Vad händer om/när man lägger ett par stringtrosor i exempelvis tvättmaskinen...

Blir tvättmaskinen plötsligt ett porrigt sexobjekt???

Om nej:
    Varför skulle då ett icke sexuellt barn, plötsligt bli det om det får ett par stringtrosor på sig?

Alltså ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta över dina (nu för att vara snäll)mindre genomtänkta  kommentarer lite här och där 
    Förresten sälj det ens string längre , var väl typ 2007 det var "inne" senast 
    Goodness me
Svar på tråden Min 11-åriga dotter använder bara stringtrosor