• JJSkog

Min 11-åriga dotter använder bara stringtrosor

Anonym (inget märkvärdigt) skrev 2015-02-12 14:47:53 följande:

Ja, den här tråden är delvis skapad för att provocera, men framför allt för att utmana. Utmana det förlegade synsätt vi idag har på stringtrosor. Ett förlegat synsätt som grundar sig i moralpanik och den gamla skolans värderingar.

När min dotter frågade om hon fick prova stringtrosor (observera att hon litar på mig så pass att hon frågar istället för att gå bakom min rygg och köpa själv för veckopengen) så jag bara "visst, såklart du får". Syftet med ett kort svar utan följdfrågor var att avdramatisera det hela, att inte få string att vara något spännande, förbjudet eller farligt - det är ju därför många unga vill prova från första början. Det är som cigg och alkohol - förutom att de två sistnämnda är direkt farliga för hälsan.

Sagt och gjort, köpte flera par string som hon fick välja och nu använder hon inget annat. Vi har alltid haft tillit till varandra, hon har alltid berättat för mig om det var något och jag har alltid funnits där för henne - utan att döma henne.

Nu är det förstås inte alla 11-åringar som vill ha string, men ni föräldrar som någon gång fått frågan från era döttrar - och det är jag säker på att flera här har fått - varför låter ni dem inte prova? Vad är det som är farligt för barnet med att ha stringtrosor?

Mycket bra skrivet!

Jag blir så frustrerad just på alla dessa som skriker sig hesa om att "Min dotter skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG få ett par stringtrosor."
    "Det får hon vänta med tills hon är vuxen och flyttat hemifrån".
    osv

Det är ingen stor grej. Den blir bara stor när tramsiga föräldrar GÖR det till något stort moraldrama.

Kul att höra att det i alla fall finns någon sund själ där ute Glad
  • JJSkog
    Anonym (x) skrev 2015-02-12 20:45:53 följande:

andra barn kan tycka det är äckligt o börja reta henne, det har du kanske inte tänkt på.

Och då är det ju inte svårare än att hon kan välja att sluta använda det, eller hur?
    Det är ingen stor grej.
  • JJSkog
    Suckidioter skrev 2015-05-11 19:44:25 följande:

Gå efter barnen, hypersexulera dom, och ta bort alla deras värderingar och traditioner, och försämra dem så när de är vuxna, kommer motståndet vara icke - befintliga!

Ja, för man blir ju hypersexualiserad och tappar alla värderingar och traditioner bara för att man börjar använda stringtrosor.. Vilken värld lever du i?
Svar på tråden Min 11-åriga dotter använder bara stringtrosor