• tvekan

Jag är sjuksköterska - fråga vad du vill

Jag tog examen i januari och jobbar på en vårdavdelning. Fråga på Glad

• Svar på tråden Jag är sjuksköterska - fråga vad du vill
  • Batmamba

Jag inbillar mig att sjuksköterskor generellt är mer intresserade av omvårdnad än själva biologin och kemin. Vad är din uppfattning? Brann du och dina kursare mer för patientkontakt än citronsyracykeln?

Jag har ett yrke med två ingångar, på ett liknande sätt. Bland oss är det vanligt att tycka att naturvetenskapen är ett nödvändigt ont.

• tvekan
    Batmamba skrev 2015-02-13 14:05:06 följande:

Jag inbillar mig att sjuksköterskor generellt är mer intresserade av omvårdnad än själva biologin och kemin. Vad är din uppfattning? Brann du och dina kursare mer för patientkontakt än citronsyracykeln?

Jag har ett yrke med två ingångar, på ett liknande sätt. Bland oss är det vanligt att tycka att naturvetenskapen är ett nödvändigt ont.

Spännande fråga, jag har faktiskt aldrig tänkt i de banorna. 
    Det skiljer sig säkert mellan sjuksköterskor om man är mer intresserad av omvårdnaden eller det medicinska/biologiska. Jag själv tycker nog att omvårdnaden och det sociala är det som är mest intressant. Men det är även väldigt spännande att förstå de bakomliggande faktorerna varför kroppen reagerar som den gör.
  • tvekan
    Batmamba skrev 2015-02-13 14:30:28 följande:

Ok, tack!

Nu blir jag nyfiken vad du jobbar med, som tycker naturvetenskapen är ett nödvändigt ont? Glad
  • Anonym (K)

Min fru har en sjuksköterskeuniform i latex. Jag har alltid gått igång lite på det här med sjuksköterskor. Stör det dig?

• tvekan
    Anonym (K) skrev 2015-02-13 14:51:07 följande:

Min fru har en sjuksköterskeuniform i latex. Jag har alltid gått igång lite på det här med sjuksköterskor. Stör det dig?

Mig stör det inte alls, tvärtom, jag tycker det är lite kul att många killar går igång på sjuksköterskor
  • Batmamba
    tvekan skrev 2015-02-13 14:35:14 följande:
    Nu blir jag nyfiken vad du jobbar med, som tycker naturvetenskapen är ett nödvändigt ont? Glad
    Jag är mån om min anonymitet här, så jag är lite hemlig på den punkten.
  • Anonym (mm)

Hur mycket sänkt lön skulle du klara?Ä

• tvekan
    Anonym (mm) skrev 2015-02-13 20:10:37 följande:

Hur mycket sänkt lön skulle du klara?Ä

Jag skulle aldrig gå med på att sänka min lön så jag svarar 0 kr.
    Men rent teoretiskt skulle jag kunna klara mig på runt 10 000 kr i månaden, då jag har hyfsat låga utgifter och jag har levt som student i 3 år och har vant mig vid den livsstilen.
  • Anonym (K)
    tvekan skrev 2015-02-13 22:35:26 följande:
    Jag skulle aldrig gå med på att sänka min lön så jag svarar 0 kr.
    Men rent teoretiskt skulle jag kunna klara mig på runt 10 000 kr i månaden, då jag har hyfsat låga utgifter och jag har levt som student i 3 år och har vant mig vid den livsstilen.
    Det är bara 1 1/2 år som skiljer i utbildningstid mellan er och läkare. Hoppas verkligen ni får mer betalt.
Svar på tråden Jag är sjuksköterska - fråga vad du vill