• tvekan

    Jag är sjuksköterska - fråga vad du vill

    Jag tog examen i januari och jobbar på en vårdavdelning. Fråga på Glad

  • Svar på tråden Jag är sjuksköterska - fråga vad du vill
  • Sweet Sofia
    Anonym (K) skrev 2015-02-13 22:46:56 följande:

    Det är bara 1 1/2 år som skiljer i utbildningstid mellan er och läkare. Hoppas verkligen ni får mer betalt.


    Läkare går väl ändå 5.5 år i skolan, minst 18 månader AT och sedan specialst... Det är lite mer än 1.5 års skillnad...
  • tvekan
    Anonym (K) skrev 2015-02-13 22:46:56 följande:
    Det är bara 1 1/2 år som skiljer i utbildningstid mellan er och läkare. Hoppas verkligen ni får mer betalt.
    Läkarna läser 5,5 år dvs 2,5 år mer än ssk. Sedan har de AT och ST, och ett väldigt stort ansvar, så jag unnar dem den lönen som de har. Men det utesluter inte att vi ssk ska ha en bra löneutveckling. 
  • Anonym (Feber)

    Jag har haft runt 41.0C i feber nu i 36 timmar. Är det bra?

  • Sweet Sofia
    Anonym (Feber) skrev 2015-02-15 10:34:47 följande:

    Jag har haft runt 41.0C i feber nu i 36 timmar. Är det bra?


    Nej, det är inte bra.
  • Anonym (Feber)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-15 12:38:04 följande:
    Nej, det är inte bra.
    Vad bör jag göra?
  • Ambulansliv
    Anonym (Feber) skrev 2015-02-15 13:47:38 följande:

    Vad bör jag göra?


    Så länge du orkar skriva här så ta en Alvedon så går det över...o drick vatten!
  • Sweet Sofia
    Anonym (Feber) skrev 2015-02-15 13:47:38 följande:

    Vad bör jag göra?


    Alvedon varvat med ipren, drick vatten och vila. Du orkar uppenbarligen sitta vid dator/mobil och skriva på fl, så livsfarlig är det inte. Du kan alltid rings 1177 för vidare råd.
  • Anonym (Flipper)

    Varför finns det inga "fläskpoliser"på sjukhus som kan låsa in 200 kg bjässar och mata dem med hälsosam mat tills de ryms genom spjälorna?

  • Ambulansliv
    Anonym (Flipper) skrev 2015-02-15 13:56:01 följande: