Vad håller våra styrande på med egentligen...
När det låter "Nä skjut packet innan de når landsgränserna" från det ena hjulet spinner det andra loss med att acceptansen för intolerans är för hög från vissa.
Själv skulle jag då vilja påstå att det andra hjulets acceptans för intolerans är skyhög.
Vilka räknas till packet som ska skjutas innan de når landgränserna. Jag har sett andra förslag från klientelet som lockats fram av SD om att man ska sänka flyktingbåtarna innan de når land. En av de vapenfixerade gossarna här på FL hade till och med postat en bild på vilken Saabmissil som borde användas för att utrota flyktingarna på Medelhavet.
Hursomhelst, som vän av ordning tycker jag inte att flyktingarna ska skjutas vare sig innan eller efter de nått landgränserna, utan deras asylskäl ska prövas individuellt - medan patrasket som lockats fram av SD så gott som regelmässigt aldrig förmår se individen i ett uppfattat kollektiv.
Toleransen för de mer blodtörstiga yttringarna av hat riktat mot flyktingar är för övrigt nära nog obegränsad hos vissa. "Nä skjut packet innan de når landsgränserna", är ju om man börjar fundera på dess innebörd en smula blodtörstigt.
"