• caruwlin

    kanske finns det någon mer som precis slutat med preventivmedel?

    Hej, jag har precis slutat med preventivmedel efter att kanske ha ätit/haft det i ca 9 år. Jag undrar hur lång tid det tog för er andra innan mensen kom regelbundet och tills ni plussade. Både jag och min sambo vill verkligen ha en bebis.
    Vi vet att man inte ska stressa och att det kan ta över ett år innan mensen kommer regelbundet.
    Min mamma hade haft preventivmedel ungefär lika länge och fick + på första försöket båda gångerna. Är det ärftlig?=)

  • Svar på tråden kanske finns det någon mer som precis slutat med preventivmedel?
  • Erica1985

    Hej

    Slutade också precis med preventivmedel. Har sista mensen nu. Har precis samma funderingar som dig, vi har iförsig inte tänkt bli gravida på direkten då jag just nu väntar in las fas har så jag får en fast anställning, men tanken är att det ska bli en liten tidigast i maj/juni! Men blir det innan så blir det. Hoppas att någon kan ge ett bra svar så man kan planera lite, hade en kompis som också precis som sov mamma slutatde med p-piller en månad och vart gravid i nästa då det är ju inte omöjligt

  • caruwlin

    Skönt att jag inte är ensam med mina tankar. Jag vet att jag kommer ha svårt med att bli gravid då jag även äter levaxin mot sköldkörtel. Känns bara som man har all otur i det här. Men vi håller tummarna att det går både för dig och mig och såklart alla andra :)

  • reebeecccan

    Tog ur pstav för en vecka sen, nu känns det som att vara tonåring på nytt och vänta på första mensen. Så spännande! Vill gärna att en liten ska flytta in i maj men självklart är det välkommet tidigare oxå :)

    Har redan börjat smyg kolla på barnvagnar och diverse :p

  • caruwlin
    reebeecccan skrev 2015-02-16 20:19:40 följande:

    Tog ur pstav för en vecka sen, nu känns det som att vara tonåring på nytt och vänta på första mensen. Så spännande! Vill gärna att en liten ska flytta in i maj men självklart är det välkommet tidigare oxå :)

    Har redan börjat smyg kolla på barnvagnar och diverse :p


    Då är vi två. Kan inte sluta kolla vagnar och allt som har med bebis att göra.

    Har inte fått min ägglossning än efter p-ring. Känns så sjukt jobbigt att vänta in allt.

    Har dessutom fel sköldkörtelvärde så ska till läkaren och kolla dom. Det kan göra så inget kommer igång. Man får lixom känslan att msn inte kommer kunna få bebis.

    Lycka till :)
  • sweetheart80

    Jag tog ut min hormonspiral den 13 / 1 men ingen mens ännu tyvärr. Så det tar ett tag för min kropp att starta igång tydligen. Haft spiral sen min minsta föddes och han fyller snart 9år. Har alltid blivit gravid direkt med de 3troll jag har men har aldrig försökt bli gravid efter uttagen hormonspiral så det är nytt för min del

Svar på tråden kanske finns det någon mer som precis slutat med preventivmedel?