• race

    Fyrbarnsmammor, när fick ni ert första barn?

    Jag funderar lite på hur jag kommer få ihop allt. Jag kommer bli klar med studierna ca 1 år innan jag fyller 30, och tänker på när det är läge att skaffa barn. Jag vill ha 4 barn och hade helst börjat med bebisverkstaden redan vid 25 för att hinna med att få dem utan att behöva ha barn för tätt. Jag vet ju inte hur fertil jag är heller. Förhoppningsvis har jag ett stabilt förhållande när jag blir klar med utbildningen, och kan börja ganska snart därefter.

    Men jag är lite nyfiken, ni med 4 (eller fler) barn, när startade ni? Hur tätt har ni mellan barnen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fyrbarnsmammor, när fick ni ert första barn?
  • race

    Då verkar det ju inte så hopplöst. cosinus, du fick ju ditt sista barn ganska ungt. Om jag får barn ungefär som dig med tre års förskjutning så är jag ju ca 36 vid sista barnet :)

  • race

    Du som fick ditt första barn när du var 38 år eller senare, hur gammal var du när du fick sista barnet? Har du endast enlingar?

  • Flisan79

    Jag har ingen fyra än men vi funderar på saken.

    Fick mina tre när jag var 27 (snart 28), 30 och 32. Jag är nu 35 och vill vänta ca ett år på nr 4.

  • race
    Flisan79 skrev 2015-02-15 17:05:11 följande:

    Jag har ingen fyra än men vi funderar på saken.

    Fick mina tre när jag var 27 (snart 28), 30 och 32. Jag är nu 35 och vill vänta ca ett år på nr 4.


    Har du haft lätt att bli gravid? Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)
  • Flisan79
    race skrev 2015-02-15 17:17:08 följande:
    Har du haft lätt att bli gravid? Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)
    Borde vara en lätt fråga men är för min del komplex.

    Vi var faktisktoförklarligt barnlösa i 7 år först. Så där är svaret tvärt nej. Men nr två är inte ens planerad och nr 3 tog tre månader så på dem är svaret ja. Haha! Jag har med andra ord inte en aning om det kommer gå fort, ta lång tid eller fungera öht.
  • vampyria2

    Jag var 19 år när jag fick min äldsta dotter, jag tod examen en vecka efter det att hon föddes

    I dag är hon 23 år och de andra barnen är 21, 12 och 7 år, en bra spridning på dem tycker jag, jag har hunnit njuta ordentligt av dem alla

  • Det vackraste

    24 år 26 år 30 år 33 år (34 år surrobarn)

    Flicka pojke flicka flicka (flicka)

    Första inte planerad, andra planerad, tredje planerad, fjärde oplanerad (surro planerad).

Svar på tråden Fyrbarnsmammor, när fick ni ert första barn?