Inlägg från: Anonym (Också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Anonym (Malle) skrev 2015-02-16 14:17:32 följande:
    Bor barnet växelvis så betalar man väl inget underhåll. Och betalar man underhåll är det väl bara att göra avdrag för de dagar barnet är hos den som betalar.

För egen del är pengarna inte det viktigaste. Jag har hellre mitt barn ofta än att jag får pengar i underhåll.

Men denna tråd handlar inte om underhåll utan om att ts och hennes man har olika åsikter i en så pass viktig fråga som rör barnen.

Personligen skulle jag hellre separera och bli särbo än neka mina barn att bo hos mig. Men jag har valt en partner som har samma åsikter som jag i denna fråga.
    Du tror inte att barn mår dåligt om föräldrar börjar diskutera ekonomi?

Om nu inte pengar har någon betydelse för dig så kan jag säga att det har det för många.

O det är många som blir oense om just detta om pengar.

Nej tråden handlar inte om pengar men det kan ha med saken att göra de gånger man kanske säger ifrån?

Skjutsa till matcher träningar kompisar mm kan vara kostnader man ej räknar med på S.k mammatid.

Det är ju knappast någon i denna tråd som säger nej utan de flesta vill veta i förväg om barnet ska komma eller åka
  • Anonym (Också)
    Anonym (g) skrev 2015-02-16 14:30:31 följande:
    Så då funkar det som du vill då alltså? Alla är överens och det flyter på?

Det här är inte din tråd då, antar jag?

www.familjeliv.se/forum/thread/74861712-ett-liv-styrd-av-bonusbarnet
    Svar på om det funkar nej det funkar inte alltid.

Men du tror väll knappast inte att det bara beror på en bonusmamma om saker o ting inte funkar.

Jag tycker att det är sådant tokigt uttalande när man skriver till någon att denne ska flytta så fort det är något.

Om du vill ha öppna dörrar och låta hela skolans barn springa hit och dit i hemmet så gör det. Det är upp till er. Men så fort en bonusmamma tycker o tänker så ska denne flytta.

Här tycker jag att ts kanske ska överväga flytt då hennes man verkar köra över henne fullständigt.

Det är väll inte bara barnet o Bioföräldrar man ska lyssna på utan man lyssnar på varandra.

Att ts inte vill att barnen bara ska dyka upp kanske beror på att hennes man inte ens är i närheten av hemmet själv.

Det kanske innebär förändringar på planering för ts?

Inte vet jag? Men att bara skrika att man ska acceptera eller flytta är korkat.
  • Anonym (Också)
    Anonym (g) skrev 2015-02-16 14:23:22 följande:
    Jag tycker inte att det är så olika. För oss skiljer det sig inte nämnvärt. 
    För oss är det en jäkla skillnad.
  • Anonym (Också)
    Anonym (Malle) skrev 2015-02-16 14:50:53 följande:
    Vad tråkigt. Har ni funderat på varför det är så?
    Ja det beror på att fler barn = mer ansvar, mer skjutsande, mer mat och mer tvätt, mer av det mesta.

Ganska logiskt egentligen om man tänker efter.

Skulle det innebära skillnad så kan vi ju plocka bort underhåll på en gång.

Skulle det inte vara någon skillnad så är det barn som knappt äter eller dricker eller duschar eller rör på sig.
  • Anonym (Också)
    Anonym (g) skrev 2015-02-16 14:48:52 följande:
    Ja, ni verkar inte ha det så kul direkt. smile4.gif
    Nej vi har det ju jätte tråkigt som har sådana krav i vår familj.

Stackars både vuxna och barn som måste ta sådant ansvar och som behöver respektera varandra. Stackars alla barn som har vuxna som vill veta var de befinner sig o vad de gör om dagarna o nätterna.
  • Anonym (Också)
    Anonym (Malle) skrev 2015-02-16 15:12:11 följande:
    Det är förvisso sant men om jag jämför med tiden som ensamstående eller tiden med exet i kärnfamiljen så har vi nu 5 barn istället för 3 i min familj och det är inte en jättestor skillnad eftersom jag och min partner har goda rutiner och ett gott samarbete där vi alla hjälps åt oavsett vilka barn som är biologiska eller inte. Så för egen del känns det inte mer arbetsamt eller större ansvar eftersom vi delar på det.

Jag vet inte vad du menar med att det för att det inte ska vara någon skillnad ska handla om barn som knappt äter, duschat eller rör på sig? Är det så du tror att våra barn är bara för att jag inte tycker att vi lever annorlunda än i en kärnfamilj? Det borde du väl förstå att så inte är fallet. Våra barn har samma intressen och aktiviteter som tidigare. Varför skulle det ändras bara för att deras föräldrar har flyttat ihop med en ny partner? Tvärtom så har barnen blivit intresserade av nya aktiviteter som de har hittat tack vare sina bonussyskon.
    Jag menar att märker man ingen skillnad på inga barn ena veckan och fyra barn andra veckan så lär ju barnen varken kräva tid eller pengar.

Klart som korvspat att det blir någon skillnad.

Det är så jag menar.
  • Anonym (Också)
    nymedlem skrev 2015-02-16 19:49:40 följande:
    Men herregud, ts har fått mannen att kasta ut hans barn till 50% för att hon krävde det. Det är enormt MYCKET MER än de flesta skulle kompromissa när det gäller ens barn.

Girig vill ha mer och ts kommer troligen inte ge sig för en barnen slutar "stövla in i HENNES hem" helt och hållet.

Förmodligen så hon kan skaffa egna ungar och tro sig få en "kärnfamilj".

Bra att pappan står på sig!
    Jag tror inte att en styvmamma kan få en pappa att kasta ut sina barn 50%. Inte denna pappa i alla fall och tur är väll det.

Att barnen numer bor 50% är väll förhoppningsvis något som barnen, ts, pappan och mamman har kommit fram till.

Det är vad jag tror i alla fall. Men vad vet jag? Tvingar mannen barnen att bo 50% fast han själv inte tycker att det är ok är han en större knäppgök än ts.
  • Anonym (Också)

Det är inte alls konstigt att många barn bete'er sig som kungar och drottningar i dagens samhälle då de verkar få styra sitt och andras liv fullt ut samtidigt som de får höra att dom har minsann rätt för att dom är nummer ett.

Det bör väll finnas något slags mitten det är väll inte bara svart eller vitt?

Vi har som sagt talat om för bonus att du är välkommen hit när du vill men du får ringa före.

Det är inte bara att slinka in utan det krävs att de vuxna ändrar sitt om bonus ska komma hit.

Många barn har också ett krav att få 100% uppmärksamhet plus en vuxens närvaro det kan även gälla tonåringar som vill ha full fokus.

Om vissa föräldrar kunde släppa taget där redan så att det blir en normalitet dvs inte många barn i en kärnfamilj som kräver att sitta på piedestal.

Men visst det kanske ändrar sig om barnet kommer varje dag?

• Anonym (Också)
    Anonym (g) skrev 2015-02-17 07:18:08 följande:
    Det kan väl inte vara ett problem i ert fall? Enligt dig så pratar ju inte din bonus med vare sig dig eller pappan?
    Nej vi går helt tysta i våran familj så det är helt okej.
  • Anonym (Också)
    Anonym (g) skrev 2015-02-17 07:25:05 följande:
    Det är i alla fall ett helt annat problem än det du lyfte fram. 
    Har du ett annat problem än det jag lyfte fram?

Å ja ordet är fritt du behöver inte svara på mina inlägg.

Vi gör o tycker som vi vill och du tycker o gör som du vill.

Du verkar vara en person som mår riktigt dåligt av att läsa att barnen inte får styra och ställa och när barnen inte får fullt fokus plus att man ej får ställa krav på barn.

Har jag fel? Ber om ursäkt men det är den sammanfattningen jag gjort på alla dina trådar och dina inlägg.
Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).