• Kvastskaft

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Brumma skrev 2015-02-25 17:50:07 följande:

Du skrev att ditt ord är lag när det gäller en ny kvinna.. . "I h*lvete att det kom in en gökunge som fick ändra på våra rutiner. Därför valde jag frivilligt att bo själv med mina barn o en ev kvinna fick vänta på sin tur."

Tror du verkligen ngn vill vara delaktig på de premisserna?

Hur får du ett särboskap till att vara delaktig? Ja, jag valde särbo för mina barns skull.

Däremot så ser jag TS som en gökunge som flyttar in o sedan ändrar barnens villkor. Jag förstår faktiskt inte vad dessa barn gjort för att behöva bestraffas? Förklara det för mig.
  • Kvastskaft
    Iam skrev 2015-02-25 19:17:01 följande:

Undrar hur länge din partner skulle stanna om hon läst det du skriver här... kliande i skrevet? Om det är det du är ute efter att stilla finns det medel mot flatlöss på apoteket och det är garanterat fritt från konsekvenser för barnen.

Har du döttrar hoppas jag att du uppfostrat dom till att tro på sig själva mer än att dom skaffar en karl som deras far som bara ser dom som någon som ska stilla kliet i skrevet.

Vidrig kvinnosyn.

nu börjar du roa mig.

Jag försöker värna om barn o du får det till vidrig kvinnosyn.

Ja, min kvinnosyn är vidrig då jag hela tiden pratar om män som har barn. Är det det som gör att min kvinnosyn är vidrig? Du vet att män oxå har skrev?

Men du har rätt. Jag har fostrat min dotter till en stark individ som inge sitter på.

Min sambo som hjälpte mig att regga mig här ser precis allt o även hon är en stark individ som efter tio år känner mig ganska väl.
  • Kvastskaft
    Ess skrev 2015-02-25 18:59:38 följande:

Men om föräldern väljer att flytta ihop med en kvinna, men vill inte ändra något för sina barn eller sig själv. Då får han också acceptera att man lever separata liv, för det han då väljer är en kvinna som har ett eget liv och som inte känner behov av att varken blanda sig i, eller ta något ansvar som rör barnen.

Äntligen någon som ser vad jag försöker säga.

Man kan faktiskt leva separata liv. Finns faktiskt ingen anledning i dag att maniskt flytta ihop om det inte passar de som redan finns i familjen.

Om man väl väljer att flytta ihop med en människa, oavsett kön som har barn så måste man jämka sig eller avstå.

Men jag har en Vidrig kvinnosyn o borde ha kickat ut ungarna till en vidrig miljö hos deras mor o flyttat ihop med min sambo tidigare. Ungarna borde jag inte tänkt på i första hand.
  • Kvastskaft
    Iam skrev 2015-02-26 06:18:57 följande:

Det är ingen som sagt att du borde kickat ut barnen, flyttat ihop med kvinnan eller inte tänkt på barnen. Du har valt ett passande namn eftersom du läser som ett kvastskaft.

Din vidriga kvinnosyn handlar om hur du uttrycker dig. En kärleksrelation handlar inte om att stilla ditt kliande skrev och kvinnor har lika stor rätt att ha åsikter om sitt liv som du har att ha åsikt om ditt. Läs tillbaka och se hur du uttrycker dig.

Nu lägger jag ner diskussionen.

Eftersom du väljer att säga emot mig så förutsätter jag att du anser att jag har fel. Annars hade du inte sagt emot. Likaså föredrar jag att läsa som ett än att ha ett upptryckt i de mörka trakter du verkar ha valt.

Hur jag uttrycker mig är upp till betraktaren o ja, jag är burdus. Tål du inte det så läs inte det jag skriver.

En kärleksrelation däremot handlar deffenitivt inte om att bo tillsammans i dagens samhälle. Att det krävdes på medeltiden är en annan sak. Men i gengäld så separerade man inte heller på den tiden.

Min vidriga kvinnosyn är en totalfeltolkning. Jag har en vidrig människosyn där jag hatar orättvisor o egoism. Precis det den här tråden handlar om. Det är ett egoistiskt tänkande att flytta ihop med en MÄNNISKA ( fortfarande människa o inte en kvinna/man) o börja ställa krav på förändring som är till barnens nackdel. Trots allt så ör barnen de enda som inte kan välja eller styra sina liv på egen hand.

Det är tyvärr du som verkar ha en vidrig syn på män. Men det är ok i dagens samhälle.
  • Kvastskaft
    Anonym (Också) skrev 2015-02-26 06:24:52 följande:

Hur gamla var barnen när ni träffades?

Självklart ska barnen inte vara hos sin mamma om det nu är så att det är en vidrig miljö där. Tycker någon det? Har du skrivit det tidigare i tråden?

Det som passar dig o din tjej jätte bra kanske inte är ett fungerande koncept för andra?

På dig låter det som att kvinnan ska niga o nicka och fixar hon inte det i alla lägen så tycker du att man ska vara särbo.

Du är toppen som tar ansvar o bryr dig om dina barn, precis lika toppen hade det varit om du vore kvinna. Men för den skull behöver man inte välja bort samboskap.

Tror nog att man väljer det lättare om man är äldre och kanske när det finns äldre barn i bilden. Har jag fel?

Själv skulle inte jag vilja vara särbo i hela mitt liv.

Man behöver inte vara särbo hela livet. I dag bor jag med min fd särbo.

Mina barn var i yngre tonåren. Samma ålder jag var i när en ny man kom in o ändrade allt.

Men alla verkar förutsätta att jag har en dålig kvinnosyn.

Min syn på kvinnor är att jag föredrar de som är starka o kan möta upp mig. Jag är en manlig feminist på så sett att jag vill ha ett så jämlikt förhållande o samhälle man kan få.

Nu är min partner precis den personen o hon hade inga problem med att vara särbos. Däremot har hon ibland problem med att vara sambo då jag har ADHD o förstör hennes rutiner på löpande band :D

Det de flesta har svårt för här är att förstå.

Jag skriver ingenstans att kvinnor ska ställa upp för en man. Hade jag varit av den åsikten så hade jag bjudit in min partner tidigare i familjen för att sedan ställa kraven i förhållandet. Det jag gjorde var tvärtom. Jag ställde inga krav alls o i dag är det mkt kravlöst fast i samboförhållande.
  • Kvastskaft
    BioBonus skrev 2015-02-26 11:58:06 följande:

Det är ju också fruktansvärt egoistiskt att kräva att någon ska ställa upp, som pappan i TS gör, utan kommunikation och samförstånd. Flyttar man ihop med en människa (med eller utan barn) så får man väl ändå respektera bådas lika värde i relationen?

I så fall undrar jag vilkas värde som ska respekteras? För vad jag kan se i trådstarten så satte hon efter ett tag ned foten o slängde ut ungarna på halvtid o nu är det gnäll att de inte håller sig borta under mammaveckan.

Vilka andra förändringar ska man göra? Enbart tillåta besök av vänner var annan vecka o då mellan 17.00-21.00.

Som jag ser det så kom TS in i barnens liv för att begränsa deras tillvaro med pappan.

Hon till o med funderar på en separation. Något hon nog borde göra för barnens skull då hon ändå uppvisar att hon inte vill ha med dem att göra.

Som jag skrev tidigare. En gökunge.
  • Kvastskaft
    Anonym (Också) skrev 2015-02-26 12:22:16 följande:

Då har vi skillnader redan där. Min man barn var betydligt mycket yngre.

Vi skaffade oss gemensamma barn.

Jag personligen skulle aldrig fortsatt livet med min man om han sagt att han ej ville bo med mig o skaffat barn. Mitt liv är för kort ansåg jag o man lever bara en gång.

Min önskan var att hitta den rätta och bilda familj.

Om han ville leva 100% barnet o jag alltid skulle leva efter dom så hade han gjort smartast i att leva ensam med sitt barn.

I ett förhållande är man ett par ett par är två stycken och dom två har lika värde enligt mig.

I gengäld så ser jag inte att du skriver att du indirekt slängde ut barnen som i TS fall. Du/ni gjorde ett val o det normala i de flesta fall är att bonusbarnen fortsätter vara välkomna i samma utsträckning som förr.

Jag tror inte att du lät barnen lida för att leva med din partner.
  • Kvastskaft
    Anonym (Nya villkor) skrev 2015-02-26 13:35:57 följande:

Var det därför du separerade från barnen mamma? För att du prioriterade era barn före henne? Eller gäller det bara alla andra kvinnor?

Hur tror du att prioriteringarna i väl fungerande kärnfamiljer ser ut? Kommer barnen alltid på första plats och blir alltid prioriterade? Eller tror du att de faktiskt regelbundet får stå tillbaka för att deras föräldrars parrelation skall få utrymme? Utan att för den sakens skull behöva känna sig bortprioriterade? Det är bara så det är, alla behöver plats och tid. Varför skulle det vara annorlunda i en nyfamilj?

Det är ju oftast för att man slutat att prioritera parrelationen som man tillslut inte har något kvar att bygga på... Företaget Familjen AB har dödat 

Jag anser för egen del inte att man nödvändigtvis är en bättre förälder för att man väljer att offra allt i livet för barnen. Vilken förebild blir man då? 

Du behöver inte spekulera.

De sista ord hon sa till mig innan hatkampanjen började var: jag behöver någon som försörjer o tar hand om mig.

Allt jag gjorde var att minska antalet personer att ta hand om när jag drog.

Så, nu pratar vi inte mer om henne.
  • Kvastskaft
    Anonym (Nya villkor) skrev 2015-02-26 14:00:35 följande:

Dessutom bygger du ditt agerande på dina egna erfarenheter, och har svårt att separera det från andra situationer. Kallas projicering, något som otaliga separerade föräldrar sysslar med. Helt i onödan.

Jag bygger mina uttalande utifrån TS.

Det står klart o tydligt att hon slängt ut barnen. Det är en stor skillnad mellan hennes krav o mina jag hade en gång i tiden. Vi var då två personer som var nöjda med situationen.
  • Kvastskaft

Uppmuntra?

Efter ett tag så sa hon ifrån. Konstigt sett att uppmuntra. Ungefär som: Gör dina läxor så gör det inte ont.

BioBonus skrev 2015-02-26 14:44:40 följande:

Så barn som även bor med sin mamma som i det här fallet lider? Eller vad menar du?

Mamman flyttade närmare och TS uppmuntrade att barnen skulle bo vv... 

• Kvastskaft

Att höra av sig är en självklarhet jag inte sagt ett ord om.

Anonym (Också) skrev 2015-02-26 14:46:48 följande:

Det hoppas jag inte.

Jag/vi hör dock till dom som vill och tycker att barnet ska höra av sig innan.

Vi vill inte ha det hipp som happ.

I och med att det krävs mer av vår tid när bonus är järv så behöver man planera extra dagar med bonus.

Så det är väll det en del tycker är på snudd till barnmisshandel att barnet ska behöva ringa före.

• Kvastskaft

Att höra av sig är en självklarhet jag inte sagt ett ord om.

Anonym (Också) skrev 2015-02-26 14:46:48 följande:

Det hoppas jag inte.

Jag/vi hör dock till dom som vill och tycker att barnet ska höra av sig innan.

Vi vill inte ha det hipp som happ.

I och med att det krävs mer av vår tid när bonus är järv så behöver man planera extra dagar med bonus.

Så det är väll det en del tycker är på snudd till barnmisshandel att barnet ska behöva ringa före.

• Kvastskaft

Vart i trådstarten ser du att barnen ska ringa först? Jag ser bara att de dyker upp.det du inte förstår är vad paketet innebär. Ditt paket är det du köpte när ni flyttade ihop. I TS fall så ändrade hon paketet o ändå är hon inte nöjd. Så det är en stor skillnad på hur man tar emot paketet.

Eller har även du kört ut barnen från deras hem?

Anonym (Också) skrev 2015-02-27 08:54:08 följande:

Jag tycker att det är tvärtom det är ju inte vi bonusmammor som missar något av detta utan just att det finns andra som missar att detta larviga paket som många tjatar om ska gälla alla.

I mitt paket står det att bonusbarnet får rätta sig efter våra regler och våran uppfostran likaså biomamman att inte komma hit hur som helst utan man ringer före.

Ibland funkar det att komma över i bland inte.

Det paketet måste de då acceptera då alla måste ta hela paketet.

Vad och var är då problemet????

Ts paket är att barnen är välkomna vv att de ska ringa innan om de vill komma på "mammatid"

Vad var det du sa? Alla skulle ta hela paketet

• Kvastskaft

Då har vi löst olika trådstarter.

Om jag löser att barnen bodde hos pappan till 100% och att hon efter ett tag säger ifrån så det blev växelvist boende så är det för mig att köra ut dem.

I och med att du halverar tiden så förstör du även rutiner. Samma sak med vv boende visar alla studier att det är till nackdel för barnen på i stort sett alla plan.

Men en sak du inte förstår om hela paketet.

Hela paketet är förutsättningar. För dig var förutsättningarna klara och du kanske ändrade på några få saker. Du köpte faktiskt hela paketet även om innehållet i paketet inte är samma som för TS.

TS däremot fick paketet presenterat för sig, ändrade radikalt och sitter nu på ett internetforum och beklagar sig hur jobbigt det är för henne.

Hon funderar till och med på en separation vilket jag tycker hon ska göra omgående.

Anonym (Också) skrev 2015-02-27 09:48:47 följande:

Ts har inte kört ut barnet ifrån deras hem

• Kvastskaft

I princip, ja.

Jag vill poängtera att den nya partnern inte alls behöver bli en extraförälder. Däremot får den välja mellan två saker. Antingen flytta in med de förutsättningar som är givna på förhand eller att inte flytta in alls.

Som jag skrev tidigare i tråden så har vi kommit ur medeltiden där man behövde leva i par för att överleva. Det behöver vi inte i dag. Båda vuxna parter i ett förhållande ska vara tillräckligt oberoende att de klarar ett eget leverne.

Men eftersom du har svårt att se barns behov så sätt dig in i deras situation. De föds helt utan val för att två personer vill det. Dessa två personer är sedan deras viktigaste del i tillvaron. Rätt vad det är så kommer dessa två på att de inte alls vill leva tillsammans längre och separerar. Redan där straffas barnen genom att deras trygghet förstörs.nu förstörs den inte alls för alla. Min blev bättre av att en narkoman försvann o mina barn slapp en förälder som var likvärdig med Peggy Bundy.

Barnen får en ny form av boende beroende på vad föräldrarna bestämmer. I TS fall o även i mitt så var det 100% hos en förälder.

Sedan kommer en ny person in i familjen. Ännu en förändring de aldrig bett om. I detta fall en person som inte alls vill ha det livet som erbjuds. Men denna person väljer lik förbannat att flytta in och efter ett tag så vill hon inte ha barnen där, 100%. När hon ställt kraven som barnens far, ryggradslöst går med på så blir det VV boende.

Hur tror du att barnen tänker då? Om du själv inte kan räkna ut det så kan jag berätta att det de känner är att ingen vill ha dem längre.

Så med vilken rätt anser du dig ha att straffa barn som inte gjort ett skit mer än att födas? Nu tänker jag föra in lite könsdebatt i det hela. Vi är få män som frivilligt tar det ansvar som TS man en gång gjorde. Det vanliga är att det är en man som kommer in i en familj och i de fall jag känner till så har han åkt ut ur den nya familjen fortare än kvickt om han inte köpt paketet när han hört orden i stil med: Jag är mamma.

Iam skrev 2015-02-28 10:37:34 följande:

Det du menar är alltså att det är enbart förälder och barn som sätter förutsättningarna, och en ny partner kan antingen köpa det paketet eller vända på klacken? Partnern har ingen rätt att tycka och tänka om förutsättningarna för det liv hon ska välja? Är det så?

• Kvastskaft

O när du läser bibeln så har du svans samt hort?

Anonym (Ester) skrev 2015-02-28 11:29:16 följande:

Så en bonusförälder ska bara ge aldrig få något??

När jag flyttade ihop med min sambo så fanns inte ordet NEJ i hans barns ordlista. Enligt min sambo var det helt okej att hans barn bestämde tvprogram, mat, när och hur kompisar kommer och gick. Jag jobbar natt ibland och när kompisar börjar drälla in vid 9 tiden på morgonen när man nyss somna fick jag nog. Och ja jag gjorde det du anser vara fel, jag ställde krav. Att inga kompisar kommer klockan 9 på morgonennär någon jobbat natt, alla får bestämma mat och tvprogram. Annars kunde han ta sitt och flytta.

• Kvastskaft

O när du läser bibeln så har du svans samt hort?

Anonym (Ester) skrev 2015-02-28 11:29:16 följande:

Så en bonusförälder ska bara ge aldrig få något??

När jag flyttade ihop med min sambo så fanns inte ordet NEJ i hans barns ordlista. Enligt min sambo var det helt okej att hans barn bestämde tvprogram, mat, när och hur kompisar kommer och gick. Jag jobbar natt ibland och när kompisar börjar drälla in vid 9 tiden på morgonen när man nyss somna fick jag nog. Och ja jag gjorde det du anser vara fel, jag ställde krav. Att inga kompisar kommer klockan 9 på morgonennär någon jobbat natt, alla får bestämma mat och tvprogram. Annars kunde han ta sitt och flytta.

• Kvastskaft

Läs trådstarten. Hon skriver att hon ställde krav eller hur hon nu utryckte sig.

Jag har redan tidigare skrivit att pappan är ryggradslös så det behöver vi knte prata mer om. Men man behöver knte anpassa sig om man väljer att bo själv. Men hur många fler detaljer ska vi prata om i en helhet.

Är du vuxen samt inte en person utan intelligens så förstår du nog själv skillnaden mellan krav o krav. Barnen är en dealbraker medan märket på dasspapper inte är det.jag tycker det är fruktansvärt att ens påstå att TS var en del av den familjen innan hon flyttade in. Men vi får inse att du o några andra här anser att barnen ska tvingas betala priset för föräldrars misslyckanden.

Ett tips. Undvik att skaffa barn om du inte värderar dem högre än en random person som kan BLI mer.

Anonym (Också) skrev 2015-02-28 13:18:12 följande:

Var inte pappan med och ändrade paketet?

Vaknade ts en dag och ensam beslöt att barnen skulle bo hos sin mamma också?

Det som irriterar mig är att Bioföräldrar står helt på sidan när det snackas om att det är så synd om barnen.

Jag tycker att det är fruktansvärt att vuxna människor resonerar att en av två vuxna i en familj endast ska anpassa sig.

Ungar och den andre vuxna styr med sina pekpinnar vill och tycker.

Det är en konstig syn dessa barn får, tron att man får och ska styra och ställa över vuxna.

Det är mina ord som gäller och du ska bara haka på annars byter vi ut dig.

Jag har och kommer aldrig att köpa någons paket. Visst jag vill att vi ska leva som en familj utan bio o bonus roller. Men med det så tillkommer ju att JAG inte håller truten o bara accepterar. Aldrig!

Kanske skulle ts man o dennes barn bjuda in ts mer och ta bort attityd som mannen verkar ha och bli ödmjukare så kanske ts blir mer bekväm med barnen?

Det är enbart BIOFÖRÄLDRAR som kan få relationen mellan barn o vuxna bättre.

Det kan finnas en förklaring till ts känslor.

Jag ser våran familj som familj men vill ändå att man ringer före och det är inte alls säkert att bonus kan komma hit varje gång denne eller dennes mamma tycker det.

• Kvastskaft

Min rätt att dömma får jag när barnkonventionen inte ens följs. Läs den o gärna delen om trygghet.

Iam skrev 2015-02-28 12:20:48 följande:

Vilken rätt anser du att du har att döma andra utefter dona förutfattade meningar?

Villen rätt anser du att du har att bestämma stt ditt sätt är det enda rätta?

Tänk om det är så att världen och verkligheten är större än det du genom din fantasi läser mellan raderna?

Tänk om det finns barn som lever lyckliga i bonusfamiljer med en bonusförälder som faktiskt är likvärdig andra vuxna i familjen?

Tänk om dessa barn lär sig att respekt, kärlek och kompromisser är en del av en lycklig tillvaro oavsett blodsband?

Tänk om det är så att dina barn hade mått precis lika bra även om du valt ett annat sätt att hantera deras förlust av sin mamma?

Jag har rätt stor erfarenhet av bonusfamilj och att vara bonusförälder och det gör mig stolt att veta att både dom barn jag levde med innan, och dom barn jag lever med nu såg och ser mig som en självklar del av familjen. Detta trots att jag varit högst delaktig i att forma vår tillvaro och våra förutsättningar.

Jag får ofta pussar och kramar. Och jag får ofta höra att dom tycker om mig, trots att jag fått vara med och skapa paketet istället för att bara köpa det.

Tänk om det är så att ditt sätt inte är det enda rätta.

Tänk om det är så att du sitter här och förolämpar människor som faktiskt inte gör något ont?

Tänk om du kunde släppa garden och möta människor i deras vardag, istället för att döma dom i din.

Tänk om.

Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).