Anonym (Också) skrev 2015-02-26 06:24:52 följande:
Hur gamla var barnen när ni träffades?
Självklart ska barnen inte vara hos sin mamma om det nu är så att det är en vidrig miljö där. Tycker någon det? Har du skrivit det tidigare i tråden?
Det som passar dig o din tjej jätte bra kanske inte är ett fungerande koncept för andra?
På dig låter det som att kvinnan ska niga o nicka och fixar hon inte det i alla lägen så tycker du att man ska vara särbo.
Du är toppen som tar ansvar o bryr dig om dina barn, precis lika toppen hade det varit om du vore kvinna. Men för den skull behöver man inte välja bort samboskap.
Tror nog att man väljer det lättare om man är äldre och kanske när det finns äldre barn i bilden. Har jag fel?
Själv skulle inte jag vilja vara särbo i hela mitt liv.
Man behöver inte vara särbo hela livet. I dag bor jag med min fd särbo.
Mina barn var i yngre tonåren. Samma ålder jag var i när en ny man kom in o ändrade allt.
Men alla verkar förutsätta att jag har en dålig kvinnosyn.
Min syn på kvinnor är att jag föredrar de som är starka o kan möta upp mig. Jag är en manlig feminist på så sett att jag vill ha ett så jämlikt förhållande o samhälle man kan få.
Nu är min partner precis den personen o hon hade inga problem med att vara särbos. Däremot har hon ibland problem med att vara sambo då jag har ADHD o förstör hennes rutiner på löpande band :D
Det de flesta har svårt för här är att förstå.
Jag skriver ingenstans att kvinnor ska ställa upp för en man. Hade jag varit av den åsikten så hade jag bjudit in min partner tidigare i familjen för att sedan ställa kraven i förhållandet. Det jag gjorde var tvärtom. Jag ställde inga krav alls o i dag är det mkt kravlöst fast i samboförhållande.