• audio

    Terrorism - Vad är det ?

    Misstänkt terrorist skjuten i Danmark.


    Jag kan inte längre vara tyst och passivt se på då jag ser hur ensklida individer lynchas. Har ni ännu inte förstått hur effektivt verktyg ni har framför er och att det skrivna och påstådda kan slå hårt på den utpekade gärningsmannen ?


    Så länge man är helt säker på saken att det är en gärningsman vi har att göra med kan jag förstå tanken bakom att låta allmänheten veta om en potentiell fara i sin närmsta omgivning, men om det sedan visar sig att det handlar om någonting annat är det väldigt svårt för den enskilde att få upprättelse då denne redan har sisådär hundratusentals motståndare.

    Det räcker bara med några få stolpskott till journalister och en hop dårar som tror på vad som skrivs för att få igång lynchningen.Så blir det när civila leker detektiver.


    Bra jobbat !

    Ps. Jag måste inte kunna få ha rätten att säga negerboll !


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-20 21:26
    www.svd.se/nyheter/inrikes/wennstams-kolumn_4351099.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-21 07:40
    www.dn.se/arkiv/ledare/ovning-i-sjalvbeharskning

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-21 07:43
    www.dn.se/ledare/kolumner/golnaz-hashemzadeh-bonde-fruktan-far-inte-ta-overhanden/
  • Svar på tråden Terrorism - Vad är det ?
  • Froststar

    Istället för att rasa över detta kanske du kan rasa över skjutfesten som terroristerna ägnade sig åt under kulturmötet på Krudttönden på Österbro. 

    Ett möte om konst, blasfemi och yttrandefrihet där bland annat den svenske konstnären Lars Vilks och den franske ambassadören François Zimerayl deltog. En judisk man sköts till döds och många skadades, bl.a. 5 poliser.

    Terroristen var känd av polisen sedan tidigare, har just släppts ur fängelse. Namn och ålder är publicerade och tillgängliga. Det är ingen oskyldig korgosse som drabbats av de stora elaka polisfarbröderna.

    Så nej, jag måste inte heller kunna kalla chokladboll för allt annat men jag behöver inte heller sopa sanningen under mattan som vissa rasister som enbart reagerar då det är någon med annan hudfärg som dödas. Så länge det är "bara" poliser och judar och vita som drabbas verkar vissa ignorera det. Så sluta med rasismen.

    Nästa gång, innan du startar en sådan här tråd, bry dig om att läsa upptakten till det hela också och inte bara gå blint efter svensk vänstermedia. Titta i de danska tidningarna istället eller de internationella så får du lite perspektiv.


    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • audio
    Froststar skrev 2015-02-16 10:29:54 följande:

    Istället för att rasa över detta kanske du kan rasa över skjutfesten som terroristerna ägnade sig åt under kulturmötet på Krudttönden på Österbro. 

    Ett möte om konst, blasfemi och yttrandefrihet där bland annat den svenske konstnären Lars Vilks och den franske ambassadören François Zimerayl deltog. En judisk man sköts till döds och många skadades, bl.a. 5 poliser.

    Terroristen var känd av polisen sedan tidigare, har just släppts ur fängelse. Namn och ålder är publicerade och tillgängliga. Det är ingen oskyldig korgosse som drabbats av de stora elaka polisfarbröderna.

    Så nej, jag måste inte heller kunna kalla chokladboll för allt annat men jag behöver inte heller sopa sanningen under mattan som vissa rasister som enbart reagerar då det är någon med annan hudfärg som dödas. Så länge det är "bara" poliser och judar och vita som drabbas verkar vissa ignorera det. Så sluta med rasismen.

    Nästa gång, innan du startar en sådan här tråd, bry dig om att läsa upptakten till det hela också och inte bara gå blint efter svensk vänstermedia. Titta i de danska tidningarna istället eller de internationella så får du lite perspektiv.


    Jag är inte rasist någonstans, hur fick du den uppfattningen ?
  • Froststar
    audio skrev 2015-02-16 10:32:17 följande:
    Jag är inte rasist någonstans, hur fick du den uppfattningen ?
    Genom att försöka förneka att det var en muslimsk terrorist som blivit skjuten i CPH? Eller så har jag missförstått din TS, då får du väl förklara lite bättre? Om det nu handlar om annat?
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • audio
    Froststar skrev 2015-02-16 11:21:54 följande:
    Genom att försöka förneka att det var en muslimsk terrorist som blivit skjuten i CPH? Eller så har jag missförstått din TS, då får du väl förklara lite bättre? Om det nu handlar om annat?
    Det handlar i vilket fall inte om vart denna individ står politiskt, etniskt eller kulturellt.
  • audio
    audio skrev 2015-02-16 12:51:21 följande:
    Det handlar i vilket fall inte om vart denna individ står politiskt, etniskt eller kulturellt.
    Det kunde med andra ord lika bra ha handlat om en annan individ som hamnat i medial blåsväder. Frågan är det samma, dock inte vilken gruppering denna individ tillhör eller tros tillhöra. Det är fortfarande en fråga om massans makt gentemot den enskilda individen.

    Vi kan inte längre förneka problemet med massmedians tillgång till information inom sociala medier i dagsläget. Detta innebär hot mot yttrandefriheten hos gemene man, inte enbart bland extremister.
  • audio
    mr red skrev 2015-02-19 20:41:52 följande:
    Att folk förnekar än idag vilket helvete vi har skapt i våran egen bakgård är bortom mig.
    Vad menar du ?
  • audio
    mr red skrev 2015-02-19 21:09:17 följande:

    In i det sista försöker sådana som dig sopa fakta under mattan.


    Du kan lyssna på mannen här han summerar inställningen på ett tragikomiskt sätt.


    www.patcondell.net/nothing-to-do-with-islam/


     


    Vad är det för fakta jag försöker sopa under mattan ?
Svar på tråden Terrorism - Vad är det ?