• Majsan70

Lunginflammation - frågor

Jag hade lunginflammation för några veckor sedan. Den första på ett år tack o lov. Får tyvärr det ganska ofta.
    Jag får stark antibiotika samt en kur med kortison. Efter en 3-4 dagar brukar jag må lite bättre men andfåddheten sitter i några månader. Nu är jag dock såpass bra att jag skall börja träna lite i slutet av veckan. Då tar jag ventoline precis innan träning för att öppna upp luftvägarna ordentligt. 

Under tiden jag var sjuk så låg jag i sängen nästan konstant den första veckan. Det var typ det enda jag orkade. 

• Majsan70
    Anonym (....) skrev 2015-02-16 16:02:51 följande:
    Jag inser ju att jag var sjuk redan i veckan, var hemma tre dagar men dum som jag var gick jag till jobb i fredags, men insjuknade ordentligt igår igen. 

Det är bara så svårt att ligga konstant om jag inte har barnvakt och jag kan nog inte ha barnvakt mer än imorgon också. Förhoppningsvis har jag piggnat till tillräckligt till på onsdag.
    Anonym (....) skrev 2015-02-16 16:02:51 följande:
    Jag inser ju att jag var sjuk redan i veckan, var hemma tre dagar men dum som jag var gick jag till jobb i fredags, men insjuknade ordentligt igår igen. 

Det är bara så svårt att ligga konstant om jag inte har barnvakt och jag kan nog inte ha barnvakt mer än imorgon också. Förhoppningsvis har jag piggnat till tillräckligt till på onsdag.

Har du ingen partner som tar hand om barnen när du är sjuk då? Vila är ju faktiskt bästa medicinen vid den här typen av sjukdom. Jag hade aldrig pallat att göra nåt annat. Mitt största engagemeng när jag var sjuk nu var att köra dottern till stallet så hon fick sköta och rida sin häst. Själv gick jag o satte mig i andra dotterns lägenhet under tiden. ( hon bor på gården där hästen står )
Svar på tråden Lunginflammation - frågor