Inlägg från: Anonym (helvete) |Visa alla inlägg
  • Anonym (helvete)

    Min heder.

    Anonym (Flyttar) skrev 2021-07-27 16:36:10 följande:

    Hur länge har du bott själv.  Har du slutat helt att dejta Svenska killar efter den händelsen 


    Jag har bott själv i ett år. Men det tog även ett år för mig att planera min flytt osv (skrev en tråd om de med haha). Nej jag dejtar för fullt. :P Jag faller lätt för svenskar och vill helst skaffa familj med en svensk så om jag någonsin får känslor för en svensk man kommer jag inte backa undan.
  • Anonym (helvete)
    Johan70 skrev 2021-07-27 16:45:53 följande:

    Vad har dina föräldrar emot att du dejtar en svensk? Är de rasister eller är de bara korkade?

    De borde lära sig att se till människan, individen. Vad vet de ens om killen, utom att han är svensk? Det är deras beteende som inte är hedervärt.

    Är ni inte svenskar själva förresten, hela familjen? Ni bor ju här.


    Både och!!! Men dom vill väl att jag ska följa min kultur osv. Hade jag lyssnar på dom skulle jag gifta mig med någon kusin för längesen....... typ så. Fan vad man skäms alltså :( Jag ser mig själv som svensk.
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-07-29 17:28:18 följande:

    Oj! Haha läste nu att inlägget var från 2015!! Och att du har flyttat :o hur mår du idag och hur är din relation till dina föräldrar?? Är du fortfarande tillsammans med den killen? Förlåt för alla nyfikna frågor :pp


    Jag mår bra, älskar att känna mig fri och kunna göra vad jag vill utan att fråga om lov. Just nu är jag i en stadie där jag gör allt jag inte fått. Men jag känner mig ensam för jag har liksom hela familjen emot mig. Inte ens mina syskon tycker att jag gjort rätt, och får alltid höra hur jag bara tänker på mig själv. Dom tjatar hål i huvudet på mig att flytta tillbaka men det kommer inte hända. Så relationen till hela familjen är trasig skulle jag säga. Jag flydde faktiskt när jag flyttade, blockerade dom och svarade inte/träffade ingen i familjen på 3 månader. Sen gick jag bara hem och sa förlåt...men som sagt dom vägrar respektera mitt beslut och jag försöker bara stå på mig. Jag och killen är inte tillsammans längre. Jag gjorde slut, det blev för mycket och jag gjorde slut för jag tyckte synd om honom för jag visste hur dåligt han mådde så ville bara släppa honom fri. Vi är vänner idag och han har en ny och jag är så glad för hans skull! :)
  • Anonym (helvete)
    isterband skrev 2021-07-29 16:51:36 följande:

    Såg detta var en gammal tråd men jag är otroligt glad över att du faktiskt lever. Det du skrev skrämde mig rejält faktiskt. Kram till dig!!


    Ja det har inte varit lätt. Men jag lever :) Kram!
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Flyttar) skrev 2021-07-27 20:00:00 följande:

    Är det betydligt enklare att dejta Svenska killar för fullt nu när du har en egen lägenhet ingen kan stoppa dig?. Vad säger dina kompisar om det? Faller du lätt för blonda och  svenskar med ljusbrunt hår har det ingen betydelse


    Svenskar är en av mina svaga punkter, har alltid varit. Och mina vänner har stöttat mig och funnits där.
  • Anonym (helvete)
    Anonym (M) skrev 2021-07-29 16:39:58 följande:

    Tråkigt att dina föräldrar (eller din pappa åtminstone) är rasist. Skönt att du kommit iväg hemifrån och bor själv nu, starkt gjort av dig.


    Ja det är jätteskönt!
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Flyttar) skrev 2021-08-23 18:14:45 följande:

    Kan ni inte hitta tillbaka till varandra? 


    Varför skulle vi? Alltså vi är goda vänner. Det finns inget agg mellan oss liksom, det är skönt. Jag känner mig klar med honom och vill inte alls tillbaka. Men den kärleken han gav mig i relationen, och även efter det kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag glömmer det aldrig. Men han har gått vidare, och det har jag också. Att se honom lycklig, gör mig glad. För det är det han förtjänar.
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Flyttar) skrev 2021-08-22 09:44:33 följande:

    Är lägenheten 20 kvm.


    Lägenheten är en tvåa på typ 60kvm.
  • Anonym (helvete)
    Anonym (....) skrev 2021-08-30 02:34:43 följande:

    Men det är okej för mena-killar att vara ihop med, och till och med gifta sig , med svenska tjejer? Hur kommer det sig?


    Det har med kulturen och religionen att göra med och det är typ att mannen har en sorts ?makt?, vet inte hur jag ska förklara för det låter ba galet, men kvinnan kan ju konvertera så är problemet löst......som att en man inte kan konvertera. Detta är jag emot så det bara skriker om det, så det är känsligt. Det är vad JAG TROR. Annars vet jag inte :)
  • Anonym (helvete)
    Anonym (helvete) skrev 2021-08-30 02:45:25 följande:

    Det har med kulturen och religionen att göra med och det är typ att mannen har en sorts ?makt?, vet inte hur jag ska förklara för det låter ba galet, men kvinnan kan ju konvertera så är problemet löst......som att en man inte kan konvertera. Detta är jag emot så det bara skriker om det, så det är känsligt. Det är vad JAG TROR. Annars vet jag inte :)


    Plus en man får ju ha upp till 4 fruar enligt Islam. Men som sagt det är mycket kultur som spelar in. Allt handlar om heder, en kvinna som gifter sig med en ?utomstående? får folk att snacka. Och föräldrar vill väl inte bli uthängda. Asså jag vet inte,kan någon fucking förklara Hahah??? Som är mer insatt i detta än vad jag är.
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Flyttar) skrev 2021-09-07 16:36:20 följande:

    Blir det inte långtråkigt att vara ensam 


    Varför skulle det vara tråkigt?
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Flyttar) skrev 2021-09-17 03:06:28 följande:

    Att bara vara ensam hela dagarna men det kanske du inte alltid är bjuder du över dina vänner på helgerna 


    För det första jag har ett jobb att sköta, för det andra jag har vänner som jag ibland umgås med. En kärlek som jag umgås med. Och jag försöker ta hand om mig och hitta mig själv mitt i denna röran. Jag trivs ju som fan men som sagt det är jobbigt för dom vägrar klippa navelsträngen.
  • Anonym (helvete)
    Anonym (Flyttar) skrev 2021-09-17 03:24:45 följande:

    Är det en härlig känsla av frihet du känner. saknar du mammas och pappas mat ibland. Är det en slump att du faller för Svenskar 


    Ja jag älskar känslan av frihet. Klart man saknar mammas mat. Svenskar har varit en svag punkt för mig. Men faller såklart för andra också
Svar på tråden Min heder.