Inlägg från: Anonym (knallare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knallare)

min pojkvän knallar mig när jag sover.

Om du har problem med att bli knallad så kan du väl säga till att du inte vill, annars i ett förhållande så har man sex ;)

Eller knallar som du skriver.

Hur skulle killen kunna veta att du misstycker om du inte säger nått?

• Anonym (knallare)
    Nomanisanisland skrev 2015-02-18 14:32:15 följande:
    Ts säger ju att hon sade ifrån första gången. Åligger dessurom pojkvännen att kolla av läget. Endast ett fullständigt as beter sig som han gör. Finns inget försvar.

Det behövs inget försvar.

Ts skriver att hon har länge inte sagt nånting utan bara stod ut med det, gråta ut på nätet utan att säga nånting till sin partner låter ganska skevt.

• Anonym (knallare)
    Anonym (våldtäkt) skrev 2015-02-18 15:31:50 följande:
    Hur tänkte du när du frågade detta? Hon vaknar på nätterna av att hennes kille våldtar henne. Hade hon sagt att det var okej i förväg så ja, kanske en legitim fråga. Men i denna situation, seriöst? Njuter du själv av att bli våldtagen?

Mycket våld som användes där ja, speciellt när det kom till ens partner som inte sa nånting om saken varken under tiden eller efter.

Är du duktig på tankeläsning?

• Anonym (knallare)
    Anonym (v) skrev 2015-02-18 16:40:55 följande:

Ts:
    Du är nog den första i historien som har blivit knallad när du sover!

Utan att vakna dessutom, jag personligen skulle ha svårt att sova om nån knallade mig

• Anonym (knallare)
    Anonym (våldtäkt) skrev 2015-02-18 17:53:51 följande:
    Så det är hon som använt våld som inte sagt ifrån? Du verkar inte leva i verkligheten. Om man har sex med någon som sover utan att först veta att personen är okej med det, så är det våldtäkt. Öppna en lagbok och titta själv. 

Ursäkta men är du läskunnig?

Jag skrev att ingen våld användes och hon trots hon bara säga till sin pojkvän du jag vill inte just nu sa ingenting, varken under tiden eller efter så kalla det för våldtäkt är att håna dom som på riktigt utsätts för VÅLDtäkt.

Jag väcker min sambo så ibland och hon mig, skulle jag ha nått emot detta eller hon för den delen så skulle vi upplysa varandra om det, dock fanns det ingen överenskommelse i förväg.
    Varför skulle det, vi var ett par och är det fortfarande efter en massa år, vet du vad, jag frågar heller inte henne om hon vill ha en kyss en kram eller annat intimt.

• Anonym (knallare)
    Anonym (våldtäkt) skrev 2015-02-18 18:25:04 följande:
    Kanske är du som inte är så bra på att förklara saker och ting annars?

Hon ska inte behöva säga till sin pojkvän att hon inte vill ha sex när hon sover, när han REDAN har sex med henne.  Det skulle han tagit reda på innan. Om dom överhuvudtaget inte diskuterat det så har han ju ingen aning vad hon vill?
    Hon kanske var chockad och kunde inte svara, har den tanken slagit dig?

Det är oroväckande hur du tänker.Jag vet att många tänker som du. Men det finns inget sådant som "en riktigt våldtäkt". Våldtäkter kan se olika ut, det finns en stereotyp bild, med den behöver inte alls stämma med verkligheten. Våld som att hålla fast, tvinga någon behöver inte vara en del av en våldtäkt, det kan ändå vara våldtäkt. 

Som sagt, öppna en lagbok. Läs på lite. Att ha sex med någon som sover, räknas juridiskt sett som våldtäkt, oavsett vad du tycker. 
    Och att jämställa att penetrera någon som inte är medveten om vad som sker, och att kyssa någon utan att fråga först, löjligt. Förstår du nog själv om du tänker en gång till

Kanske det, eller så är du singel sen länge och inte vet hur man lever med andra intimt.

Nja, jag har aldrig köpt det där usla ursäkten tjejen var i chock så hon kunde inte säga ifrån, vid riktig våldtäkt där våld och tvång används så kanske är man så pass skrämd att man inte vågar säga ifrån men inte under normala omständigheter.

Absolut kan våldtäkter se annorlunda ut, hot, utpressning, ren våld, dock inte i ett förhållande där ingen våld används och tjejen trots alla möjligheter säger inte ifrån _eller_ tar upp det efter första gången, andra , tredje and so on.

Jag vet att man har vattnat ut begreppet rent juridiskt och inkluderat en massa som inte hör till på sistone, förändrar inte faktum alls.
    Enligt din resonemang så är jag både våldtäktsman och offer, så nej, sånt trams håller inte nånstans, hon tyckte inte om det, okey inga konstigheter där men att utmåla henne som en våldtäktsoffer hjälper ingen.

Speciellt inte när hon väl kom till skott och upplyste sin kille att hon inte alls är med på notorna.

• Anonym (knallare)
    qwerty12345 skrev 2015-02-18 19:05:25 följande:
    lagen.nu/1962:700

Då du verkar ha en ofullständig uppfattning av vad våldtäkt innebär ber jag dig att läsa lagtexten, BrB 6:1 2 st. är tillämplig i detta fall. Det du beskriver som våldtäkt utgör endast första stycket samma lagrum.

I det fall att du otillbörligt väcker din sambo på detta sätt är du i lagens mening våldtäktsman, ja, men det tror och hoppas jag inte är fallet.

Innan du fortsätter håna och trampa på de människor som har blivit utsatta och utsätts för våldtäkt tycker jag att du både ska tänka till och läsa på.

Jag vet hur lagen förstördes genom att ta med en drös av andra företeelser som tidigare kunde på sin höjd hamna under utnytjande då det inte förekom våldtäkt, det rör mig ingenstans.

Jag lever i verkliga livet och inte i lagboken, tycker fortfarande det är ett direkt hån mot kvinnor som på riktigt blir våldtagna kanske i samband skadade för livet framför ts som tyckte det var pinsamt att ta upp det med sin partner.

Men du har rätt, varken jag eller min partner hade nån överenskommenlse när vi började fingra på varan i sovande tillstånd, bara mys att bli väckt mitt i akten, om ts inte uppskattade gesten som gavs henne kunde hon bara säga nej.

Jag tycker mer det är ni som hånar.

Undrar om det fanns nån form av missförstånd i den sista grava våldtäkten på Finlandsfärjan, där har vi en riktig våldtäkt framför detta.

• Anonym (knallare)
    Anonym (K) skrev 2015-02-18 20:03:50 följande:
    Att läsa dina svar känns som att få ett slag i ansiktet. När du skriver sådana saker som "riktiga" våldtäkter och liknande saker så spottar du på de kvinnor som inte inkluderas i den mallen. Var det värt att vädra din kvinnofientliga åsikt mot att några kvinnor (bland annat mig) får må skit och känna sig skyldiga?

Du skulle nog ändra åsikt om din flickvän, syster eller mamma blev våldtagen av ett jävla äckel i sömnen.

Själv fick jag åka in och sys efter att ha blivit våldtagen när jag blivit drogad. Men eftersom jag inte kunde säga nej var det ju inte en våldtäkt enligt dig. Du borde fan skämmas.

Jag tycker mer att inkludera trams under så pass allvarlig flagg som våldtäkt är ett slag i ansiktet på kvinnor som har i timmar blivit utsatt för ett av det grövsta en kvinna kan.

Min föra flickvän har blivit våldtagen, på riktigt då när hon var 14 av en 35 årig man så ta och stoppa ditt kvinnoföraktsnack långt upp om du ursäktar mitt uttryck.

Detta var ingen jävla äckel, detta var hennes pojkvän sen ett tag tillbaka så att kalla en sexakt hon inte avbröt eller sagt nått om för våldtäkt är ett direkt hån mot dom som måste vårdas på sjukan efter riktiga våldtäkter.

Jag tycker du har mycket trauma kvar att bearbeta, drogad medvetet _för_ att bli våldtagen och får omfattande skador efter faller under riktigt våldtäkt, eller hur tänkte du där egentligen?

• Anonym (knallare)
    Anonym (Tjej 20) skrev 2015-02-18 21:21:23 följande:

TS - dumpa!  Gör han detta medvetet och du nu sagt till honom att du ej gillar detta och han ändå fortsätter... Dumpa bara, dumpa! Det är våldtäkt, tyvärr.

Att han har sex med någon som inte är vid medvetande(visst du vaknar ju sen men när han påbörjar) är våldtäkt, och riktigt illa på alla vis ju. Ingen respekt för dig.

Jag älskar att bli väckt på detta sätt, men det är en helt annan sak när man tycker om det i en relation. Vissa tänder ju på dessa typer av tvångs- och typ rapelekar. Men då ska båda acceptera det också.

Men gud, hon höll tyst om sina känslor ett bra tag fram tills hon sa det till han dagen hon postade ts, killar är inga tankeläsare, om man inte säger vad man tänker och tycker så kan vi tyvärr inte stoppa ett finger i örat på er och ta del av det som pågår därinne.

Ja många uppskattar att bli väckta på en skön sätt av sin partner framför en brysk väckarklocka, eller bli smekt i sömnen, så man vaknar extremt upphetsat (det brukar sprida sig till drömmen) och verkligen med på notorna.
    Men hur skulle han veta att det inte var så?

Anonym (ööh) skrev 2015-02-18 21:43:41 följande:

Svårt att säga, visst kan det kännas obehagligt ...

Tycker du inte att det första man säger till sin partner om man inte avbryter akten då vid frukost: du, jag tyckte det var obehagligt det du gjorde inatt, jag ville inte, tyckte inte om det, snälla gör inte om det.

Problem solved, men att först vara med på notorna ett bra tag och sen gråta ut på nätet är bara sorgligt och verkligen var det inte så att vi snackar om flera våldtäkter här.

• Anonym (knallare)
    Anonym (morr!) skrev 2015-02-18 21:57:36 följande:
    Hallå hon sa ifrån och han fortsatte flera gånger efteråt. Det är inte ok. Det finns förhållanden där partnern njuter av att bli väckt på så sätt. Men har hon sagt NEJ så är det Inte ok. Är man i ett förhållande och lever tillsammans så ska ett nej räcka. Jag tycker det blir ännu jävligare när han vet att hon inte vill och han gör det ändå. Så ja jag kallar det för våldtäkt.

Och sen kan kvinnor bli så rädd att de inte kan säga ifrån. Det är en fysiologis egenskap. I vanligt tal frysa till is. Går att läsa om. Du behöver inte tänka ut sanningen själv där.

Negligera inte en kvinna som blir sexuellt utnyttjand. Det sånt som gör att lagförslag om medgivande före blir till ett absurt måste.

Läs genom ts noggrant och återkom för du måste ha missat några stavelser.

Svar på tråden min pojkvän knallar mig när jag sover.