Anonym (våldtäkt) skrev 2015-02-18 18:25:04 följande:
Kanske är du som inte är så bra på att förklara saker och ting annars?
Hon ska inte behöva säga till sin pojkvän att hon inte vill ha sex när hon sover, när han REDAN har sex med henne. Det skulle han tagit reda på innan. Om dom överhuvudtaget inte diskuterat det så har han ju ingen aning vad hon vill?
Hon kanske var chockad och kunde inte svara, har den tanken slagit dig?
Det är oroväckande hur du tänker.Jag vet att många tänker som du. Men det finns inget sådant som "en riktigt våldtäkt". Våldtäkter kan se olika ut, det finns en stereotyp bild, med den behöver inte alls stämma med verkligheten. Våld som att hålla fast, tvinga någon behöver inte vara en del av en våldtäkt, det kan ändå vara våldtäkt.
Som sagt, öppna en lagbok. Läs på lite. Att ha sex med någon som sover, räknas juridiskt sett som våldtäkt, oavsett vad du tycker.
Och att jämställa att penetrera någon som inte är medveten om vad som sker, och att kyssa någon utan att fråga först, löjligt. Förstår du nog själv om du tänker en gång till
Kanske det, eller så är du singel sen länge och inte vet hur man lever med andra intimt.
Nja, jag har aldrig köpt det där usla ursäkten tjejen var i chock så hon kunde inte säga ifrån, vid riktig våldtäkt där våld och tvång används så kanske är man så pass skrämd att man inte vågar säga ifrån men inte under normala omständigheter.
Absolut kan våldtäkter se annorlunda ut, hot, utpressning, ren våld, dock inte i ett förhållande där ingen våld används och tjejen trots alla möjligheter säger inte ifrån _eller_ tar upp det efter första gången, andra , tredje and so on.
Jag vet att man har vattnat ut begreppet rent juridiskt och inkluderat en massa som inte hör till på sistone, förändrar inte faktum alls.
Enligt din resonemang så är jag både våldtäktsman och offer, så nej, sånt trams håller inte nånstans, hon tyckte inte om det, okey inga konstigheter där men att utmåla henne som en våldtäktsoffer hjälper ingen.
Speciellt inte när hon väl kom till skott och upplyste sin kille att hon inte alls är med på notorna.