Kontrollbehov och svartsjuka, hur blir man av med det? Mår så dåligt!
Jag tror jag lider av kontrollbehov. För varje kille som jag har så tror jag att det ska bli bättre, att det bara är fel på killen jag är ihop med.
Nu är jag ihop med en hur fin kille som helst. Så fort saker och ting inte "stämmer", t ex att han kommer hem senare från jobbet, han inte smsar eller ringer så ofta, eller låter konstig, inte säger puss varje gång osv osv, så tror jag att något är fel och misstänker och förstorar ALLT!
Detta går delvis ut över killen i förhållandet men jag försöker att lägga band på mig. Men ibland går det bara inte.
Jag blir otroligt svartsjuk om min kille t ex ska ut på krogen, ska till en vän där jag vet att det finns tjejer, ska ut och resa med jobbet eller vad som helst... jag ser faror överallt och är rädd att det ska ta slut.
Detta är såklart jättejjobbigt för mig eftersom det tar upp en stor del av mina tankar om dagen. Jag vill ju kunna slappna av och njuta av ett annars helt underbart förhållande.
Jag är medveten om att jag kommer att skrämma bort killen om jag inte gör något NU.
Jag vågar och vill inte gå till en psykolog men kanske kan någon här inne dela med sig av erfarenheter och tips? Eller tipsa mig om en sida på nätet, vad som helst blir jag glad av